Ministrul Educației, despre consumul de droguri în rândul elevilor: Nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți / Luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar ea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi

757 de vizualizări
Foto: FSEGA/UBB
Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că responsabilitatea prevenirii consumului de droguri în rândul elevilor nu poate reveni exclusiv școlii, ci aparține și părinților: „Nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți”, a declarat el, la Prima TV, în emisiunea Viitor pentru România cu Nicoleta Călugăreanu.

Ministrul Daniel David a vorbit despre problemele din școli legate de consumul de droguri și bullying și a afirmat că există reglementări clare, însă acestea „sunt forme fără fond, de foarte multe ori”.

El a mai declarat că schimbarea necesită un efort colectiv: „Luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar realitatea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi, că altfel degeaba”, a spus ministrul.

Întrebat ce se poate face ca procedurile să fie implementate și să nu rămână doar pe hârtie, ministrul a adus în discuție aplicarea de sancțiuni.

Redăm dialogul integral pe această temă:

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Și părinți educați, cu resurse, abandonează, fiindcă vezi consum de droguri în acele familii, nu neapărat în familiile celor care trăiesc în zone defavorizate. Deci nu este un motiv să spui că n-avem părinți care să fie ei suficient de educați, n-au resurse, vedem de multe ori probleme în celelalte zone unde părinții sunt educați și au resurse și mesajul meu este acesta: nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți. Acestea fiind spuse, școala sau noi încercăm să intervenim la mai multe niveluri și unele sunt de competența noastră, în altele trebuie să-i stimulăm pe alții.

Moderatoare: Din păcate, doare acest „încercăm” și ne-am dori cu toții să îl înlocuim cu „implementăm”.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Este un adevăr. Haideți să nu facem terapie în care să pretindem că realitatea este altfel decât este. Vă dau un exemplu, de ce încercăm. Fiindcă avem un o metodologie foarte clară de management, ce trebuie să facă fiecare școală pentru un caz de bullying sau de violență, sau de hărțuire. Pasul unu, pasul doi, pasul trei. Am făcut și s-au făcut pregătiri peste pregătiri, cu profesori, cu inspectori, cu cei din școală, cu presa, încă când apar astfel de fenomene primesc telefoane: „ce măsuri și reglementări vreți să luați?” Păi sunt acolo, sunt forme fără fond, de foarte multe ori. De aceea spun că încercăm. Eu pot reglementa. Eu nu pot să mă duc în sala de clasă să pun dulapul și să iau telefonul copiilor.

Ce pot să vă spun este că luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar realitatea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi, că altfel, degeaba.

Moderatoare: Avem și știm deja lucrul acesta, la capitol de implementare am agreat că aici avem foarte multe lucruri, dar vă întreb, oare cum ajungem în punctul în care își asumă consecința faptului că nu implementează aceste proceduri?

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Prin sancțiuni. Însă auzim că se dau sancțiuni și sunt prea multe.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii au conținuturi prea încărcate, spune Ministrul Educației / 25% din timpul alocat disciplinelor va fi dedicat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea cunoștințelor în viața de zi cu zi, pentru toate ciclurile de învățământ

Măsura prin care 25% din timpul alocat unei discipline este rezervat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea practică a cunoștințelor în viața de zi cu zi va fi extinsă…
Vezi articolul
Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime

Ministerul Educației: Federația părinților susține proiectele de planuri-cadru, care „includ multe dintre propunerile” acesteia / Părțile anunță un „grup de lucru” pentru învățământ dual / La 3 săptămâni de la lansarea consultării publice, organizația părinților nu a prezentat public nicio propunere concretă pentru planurile-cadru

Ministerul Educației a anunțat că Federația Națională a Părinților Edupart sprijină noile proiecte de planuri-cadru pentru liceu și că „multe dintre propunerile” reprezentanților federației au fost incluse în aceste proiecte,…
Vezi articolul

Ilie Bolojan, despre bursele elevilor: În 2015, 4% primeau bursă, în 2024, au primit 62% dintre elevi. Vreți să mergem în continuare cu această păcăleală? / Banii economisiți în urma noilor măsuri vor fi redirecționați tot către educație

„În 2015, 4% dintre elevi primeau bursă, în 2024, au primit 62% dintre elevi, în condițiile în care ne împrumutăm. Vreți să mergem în continuare cu această păcăleală?”, a declarat…
Vezi articolul

Premierul Bolojan anunță și el eșuarea măsurii de creștere a numărului de elevi în fiecare clasă: „95% din clase funcționează în forma în care au fost și anii trecuți”. Acesta vrea desființarea învățământului simultan „în anii următori” cu „flote de microbuze copiii să fie colectați, duși într-un centru de comună sau într-o comună alăturată, unde să existe o calitate a predării apropiată de zona de urban”

„Practic, 95% din clase funcționează în forma în care au fost și anii trecuți”, a declarat premierul Ilie Bolojan într-un interviu la Euronews România. Acesta a vorbit despre impactul măsurilor…
Vezi articolul

Harta notelor de 10 la Titularizare 2025. Scădere de peste 44% a numărului de note maxime, comparativ cu anul trecut. Doar 41 de candidați au obținut nota 10 la proba scrisă a concursului / Județul Suceava a întrecut Bucureștiul la notele de 10

41 de candidați de la concursul de Titularizare 2025 au luat nota 10 la proba scrisă, potrivit datelor Ministerului Educației și Cercetării după publicarea rezultatelor inițiale. De menționat este că în județul…
Vezi articolul