Ministrul Educației vorbește despre „tutela” liceelor agricole, printr-un parteneriat cu Ministerul Agriculturii. Cîmpeanu spune că Universitatea de Agronomie, al cărei rector suspendat este, va „susţine prin specialişti, prin parteneriatele cu mediul economic, capacitatea de a genera produse agroalimentare româneşti”

246 de vizualizări
Foto: captura USAMV
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat joi constituirea unui parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti (USAMV) şi Ministerul Agriculturii pentru tutela asupra liceelor agricole, pentru a susţine prin specialişti, prin parteneriatele cu mediul economic, „capacitatea de a genera produse agroalimentare româneşti”, scrie Agerpres.

„Avem multe lucruri de făcut împreună în ‘România Educată’, împreună cu Ministerul Agriculturii. Este pentru prima oară când susţinem un parteneriat solid între cele două ministere. Prin acest parteneriat, de curând s-a decis la nivelul guvernului să se susţină implementarea unui program ‘Masă sănătoasă în şcoli 2022 – 2027’, cu finanţare de peste un miliard de euro.

Este un element esenţial în care conceptul de bază este de alimentaţie sănătoasă – produse agroalimentare româneşti. Şi asta se poate face doar în parteneriat cu Ministerul Agriculturii, care, împreună cu Ministrul Educaţiei, punând laolaltă resursele, au putut sa ne dea speranţa unui program atât de important pentru viitorul copiilor noştri. (…)

Un alt parteneriat îl vom face pentru tutela comună asupra liceelor agricole – şi asta ca să vă dau doar câteva proiecte de colaborare dintre Ministerul Educaţiei şi Ministerul Agriculturii –  în care USAMV Bucureşti, uitându-se la trecutul glorios, se va concentra pe viitorul cât se poate de pragmatic pentru a susţine prin specialişti, prin parteneriatele cu mediul economic, capacitatea de a genera produse agroalimentare româneşti”, a declarat ministrul Educaţiei, la ceremonia aniversară dedicată împlinirii a 170 de ani de la înfiinţarea USAMV.

În România mai sunt 56 de licee agricole, iar acestea sunt finanțate, din 2020, de către Ministerul Agriculturii. potrtivit unei hotărâri de Guvern.

Nota de fundamentare a proiectului descria situația acestor licee:

„La începutul anului 1990 existau peste 200 licee agricole consacrate care furnizau forța de muncă tânără și specializată în agricultură. În ultimele două decenii, activitatea acestor instituții a început să intre în declin accentuat cauzat, în principal de: subfinanțare, atractivitate redusă a elevilor claselor a VIII-a pentru meseriile din agricultură, declin demografic, abandon școlar și altele.

Pentru evitarea desființării liceelor agricole a trebuit să se ia măsuri de reprofilare prin includerea în programa de învățământ a unor specializări care aparțin altor domenii, sau după caz, au adoptat profilul real și uman, situație ce a condus la diminuarea forței de muncă tânără și calificată în agricultură.

În prezent (n.red. 2020), manualele școlare de specialitate sunt depășite, nu sunt actualizate și nu corespund noilor realități din agricultură, înregistrându-se discrepanțe semnificative între conținutul manualelor de specialitate și tehnologiile actuale din agricultură.

Baza tehnico-materială este învechită, cu laboratoare fără instrumentar didactic corespunzător, sau nefuncțional”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTĂ Profesorii care scriu programa școlară de Limba franceză pentru liceu 2026. Inspectoarea generală Delia Manuela Anghel și profesoara Sonia Berbinski de la Universitatea din București coordonează comisia

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Limba franceză, care va…
Vezi articolul

Centrele de resurse și asistență educațională, obligate să facă studii privind orientarea școlară a elevilor din clasa a VIII-a, care vor sta la baza numărului de locuri la liceu în anul școlar 2026-2027 – proiect

Centrele județene de resurse și asistență educațională (CJRAE) și Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE) vor fi obligate să realizeze un studiu de orientare școlară pentru elevii…
Vezi articolul

EXCLUSIV Aproape 3.000 de elevi olimpici au rămas fără sprijin financiar în acest an școlar după abolirea burselor de excelență de către Ministerul Educației și Cercetării, deși programul de guvernare Bolojan prevede „suportul pentru excelență educațională prin burse”

Aproape 3.000 de elevi olimpici au pierdut bursele de excelență olimpică, destinate elevilor cu cele mai bune rezultate la competițiile naționale și internaționale, după ce acestea au fost eliminate complet…
Vezi articolul