Model de cerere pentru școlile care organizează excursii în anul școlar 2022-2023. Ce obligații au elevii și care sunt responsabilitățile profesorilor / Acordul părintelui și planul activității – documente

45.882 de vizualizări
Model de cerere pentru școlile care organizează excursii
Foto: captură – document
Școlile și grădinițele pot organiza excursii, tabere sau expediții în anul școlar 2022-2023, dar trebuie să aibă toate măsurile pentru siguranța elevilor, să specifice atât numărul elevilor, cât și pe cel al cadrelor didactice însoțitoare, potrivit unor precizări ale Inspectoratului Școlar Județean Iași. Un cadru didactic trebuie să fie la cel mult 10 elevi, conform ordinului nr. 3.637 din 12 aprilie 2016.

Ordinul nr. 3.637 din 12 aprilie 2016 stabilește că profesorii și/sau școlile care „organizează tabere, excursii, expediţii şi alte activităţi de timp liber au obligaţia să ia toate măsurile în vederea asigurării condiţiilor de siguranţă ale elevilor/preşcolarilor pe durata activităţii respective.”

La art. 9 apare că „în cazul în care tabăra se organizează în timpul orelor de curs, în situaţii excepţionale bine justificate, unitatea de învăţământ organizatoare va solicita aprobarea inspectoratului şcolar, căruia îi va transmite şi planul de recuperare a orelor neefectuate.”

În pregătirea excursiei, cadrul didactic organizator trebuie să informeze grupul asupra următoarelor aspecte, conform art. 4 din ordinul citat:

  • a) scopul şi programul activităţii;
  • b) obiectivele turistice care vor fi vizitate;
  • c) durata deplasării, ziua, ora şi locul plecării, precum şi ziua, ora şi locul sosirii;
  • d) localitatea de destinaţie, unitatea de cazare şi distanţa până la aceasta, precum şi pachetul de servicii privind (pentru activitatea din afara localității):
    • mijloacele de transport utilizate, caracteristicile şi categoria acestora, precum şi copia certificatului de înmatriculare la registrul comerţului, copia licenţei de transport persoane, copia asigurării de răspundere a transportatorului faţă de călătorii transportaţi în caz de accidente;
    • condiţiile de cazare şi masă (numărul locurilor de cazare autorizate, categoria de clasificare a unităţilor de cazare/alimentaţie etc.);
    • dotările suplimentare din incinta unităţii de cazare (de exemplu, piscine, terenuri de fotbal sau tenis, mese de ping-pong etc.);
  • e) documente/informaţii privind costul excursiei/taberei/ expediţiei/activităţii etc.; – pentru activitatea din afara localității
  • f) numărul de participanţi estimat: elevi şi adulţi, cu respectarea regulii de un cadru didactic la cel mult 10 elevi;
  • g) activităţi care presupun un anume grad de dificultate/risc.

Pe durata participării la aceste activități, elevii și copiii de grădiniță au următoarele activități, potrivit art. 8 din ordinul de mai sus:

  • a) să respecte condiţiile de siguranţă pe parcursul deplasărilor în grup cu trenul/autocarul/avionul;
  • b) să nu recurgă la acte de violenţă pe parcursul deplasării spre/dinspre tabără/excursie/expediţie;
  • c) să nu pericliteze siguranţa şi securitatea participanţilor pe parcursul deplasării spre/dinspre tabără/excursie/expediţie;
  • d) să se comporte civilizat şi să nu distrugă bunuri;
  • e) să manifeste un comportament responsabil faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi participanţi la tabără;
  • f) să nu aducă şi să nu consume tutun, alcool, substanţe stupefiante şi psihotrope.

Dacă activitatea extrașcolară se desfășoară în interiorul localității, documentele necesare profesorilor coordonatori sunt următoarele: acordul scris al părintelui, procesul-verbal de informare/instruire a participanţilor, în care se vor insera, după caz, reguli specifice deplasări, scopul și programul activității, obiectivele turistice care vor fi vizitate, durata deplasării, precum și aprobarea conducerii de învățământ de unde provin copiii.

În situația în care excursia are loc în afara localității, pe lângă documentele menționate mai sus, sunt necesare și adeverinţele medicale eliberate de medicul de familie/medicul şcolar, care să ateste faptul că starea de sănătate îi permite să participe la activităţile propuse, mijloacele de transport, condițiile de cazare și masă, informații privind costul activității.

Acordul părintelui în format .pdf:

Planul activității care se desfășoară în localitatea în care se află unitatea de învățământ, în format .pdf:

Planul de excursie care se află în afara localității în care se află unitatea de învățământ și care presupune servicii de transport, cazare și masă, în format .pdf:

Declarație operator economic, în format .pdf:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Național al Rectorilor – împotriva unui prag stabilit prin lege pentru mandatele rectorilor: a adoptat o rezoluție prin care cere ca numărul acestora să fie „limitat”, dar limita să fie decisă de universitate, iar durata unui mandat să fie de cinci ani

Consiliul Naţional al Rectorilor a adoptat o rezoluţie prin care solicită ca numărul de mandate ale rectorului să fie limitat şi stabilit de către fiecare comunitate academică, iar forul se…
Vezi articolul

CLASAMENT Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai, ASE București și Universitatea Lucian Blaga – primele dintre cele 17 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2023

Universitatea din București este prima dintre cele 17 instituții românești de învățământ superior incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking. Publicat joi, acesta…
Vezi articolul

Cine are acces la studii postdoctorale? Legea Deca spune că doar persoanele cu diplomă de doctor în științe, dar Ministerul Educației „opinează” că și cele cu doctorat profesional

Legea învățământului superior, în vigoare de anul trecut, prevede că programele de studii postdoctorale sunt „destinate persoanelor care au obținut o diplomă de doctor în științe”. Ce se întâmplă, în…
Vezi articolul

VIDEO Ministrul Educației, care inițial a declarat că „luptă” pentru profesori: Creșterile salariale pe noua grilă vor fi etapizate până în 2026. Prin OUG-ul adoptat astăzi reușim să acoperim solicitările publice ale cadrelor didactice / Ministrul Muncii: Marți urmează ca în fiecare unitate de învățământ cadrele didactice să analizeze această OUG și să ia o decizie

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat într-un briefing de presă organizat la finalul ședinței de Guvern în care executivul a aprobat prin OUG creșterile salariale respinse aseară de profesori că,…
Vezi articolul

Rocadă liberală la Oradea: Directorul Casei Corpului Didactic Bihor, Alin Ștefănuț, numit inspector școlar general de ministra Educației, după ce șeful ISJ Horea Abrudan a fost ales vicepreședinte al Consiliului Județean

Alin Ștefănuț, profesor de limba română și fost director al Casei Corpului Didactic (CCD) Bihor, a fost numit vineri inspector școlar general al județului Bihor, printr-un ordin semnat de ministra…
Vezi articolul