„Nu e vorba de o reducere a numărului de ore acum”, a declarat ministrul Educaţiei la întâlnirea cu sindicatele FSLI

2.376 de vizualizări
SURSA: FSLI
Întrebată dacă reducerea numărului de ore în școli este posibilă de anul viitor, Monica Anisie, ministru al Educației, a declarat că „nu e vorba de o reducere a numărului de ore acum”, potrivit stiriletvr.ro.

Ministrul a mai spus că va avea o dezbatere publică şi că vor exista întâlniri cu toţi partenerii sociali. Precedura pe care o va aplica va fi revizuirea mai întâi a planurilor cadru, după care refacerea planurilor cadru.

„Nu e vorba de o reducere a numărului de ore acum, noi acum, fiindcă există o lege și legea trebuie aplicată, noi împreună cu toți partenerii noștri vom iniția dialogul pe tema revizuirii planurilor-cadru, pentru că altfel nu se poate, și nu vom lua nicio decizie din pix, pentru că nu avem cum să facem asta, ci după o consultare serioasă, o consultare publică, și abia după ce vom realiza aceste noi planuri-cadru vom trece la realizarea programelor, pentru că nu pot rămâne aceleași programe și când toți copiii și părinții se plâng că e programa de fapt, foarte încărcată”, a declarat Anisie.

Ministrul a mai spus că reducerea numărului de ore este un proces de durată.

„Este un proces de durată și e un proces în care îi vom avea alături pe toți partenerii noștri sociali”, a subliniat ministrul, citat de stiriletvr.ro.

Declaraţiile ministrului vin în contextul în care în prima săptămână de mandat aceasta a spus că legea care mișcorează cu 5 numărul de ore la gimnaziu și liceu va conduce la realizarea unui nou plan-cadru: “E vorba de regândit modul în care disciplinele s-ar putea preda. Că nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline”, a declarat Monica Anisie, într-un interviu acordat Europa FM.

În următoarea zi, Anisie a nuanţat declarația într+un interviu pentru PROTV:

Monica Anisie: „Trebuie să punem în discuție publică modul în care va trebui să realizăm planurile cadru. Pentru că este stipulat acolo într-adevăr că trebuie să reducem numărul de ore, dar să vedem, prin consultare publică, repet, cum anume vom ajunge la acel rezultat pe care legea ni-l cere.

Reporter: Practic se va renunța la anumite discipline…

Monica Anisie: Sau nu, nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare în sensul în care fiecare elev să stea mai puține ore la școală, să aibă ghiozdanul mai ușor, că toți părinții asta își doresc pentru copii. Și, de ce nu, trebuie să gândim în așa fel încât acești elevi să nu mai vină la școală preocupați de timpul pe care trebuie să-l aloce pentru a sta la școală și apoi de a face și temele. Pentru că există și această situație în care copiii stau 6-7 ore la școală, zilnic, și mai petrec 1-2 ore acasă, realizând numai temele scrise. Eu mă refer la temele scrise, dar mai trebuie să și învețe. Astfel, elevii muncesc mai mult decât, poate, părinții lor.”

FOTO: FSLI


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David despre plata suplimentară a profesorilor: Performanța nu o văd neapărat numai într-o logică meritocratică legată de olimpiade, trebuie să fie și indicatori și criterii care tot de excelență țin, dar în zona de a fi mai incluzivi, de a da o atenție mare și profesorilor care fac efortul extraordinar să lucreze în medii defavorizate, în medii rurale

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat în conferința online de la finalul săptămânii trecute că indicatorii de performanță destinați acordării bonusurilor pentru cadrele didactice vor fi finalizați până…
Vezi articolul

Deficitul de profesori se adâncește în școlile profesionale și liceele tehnice. Europa riscă să rămână în urma concurenților la nivel mondial – Avertisment al Agenției Cedefop a Uniunii Europene / Jürgen Siebel, directorul agenției, anunță lansarea primului sondaj european privind cadrele didactice din domeniul formării profesionale

Uniunea Europeană lansează primul sondaj la nivel european în rândul cadrelor didactice din domeniul formării profesionale, cu scopul declarat „de a combate problema deficitului critic de cadre didactice” din domeniu.…
Vezi articolul

Profesorii au acces gratuit la resurse pentru organizarea de activități care îi învață pe elevi cum să-și gestioneze emoțiile / Materialele oferite de UNICEF, disponibile online până pe 20 aprilie

Profesorii pot să acceseze resurse pentru organizarea de activități care sprijină dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor, oferite de UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal de Ziua Internațională a Fericirii,…
Vezi articolul