Numărul studenților asiatici care învață în România a crescut cu peste 50% în 4 ani. Avem 9 studenți din Coreea de Nord

1.033 de vizualizări
Din 2013, de când există date despre numărul studenților străini care fac facultatea în România, și până acum, numărul acestora a crescut, în medie, cu peste 2 mii pe an, exceptând anul 2015. Cei mai mulți sunt europeni, dar se remarcă și o creștere cu peste 50% a numărului de tineri care vin din Asia, potrivit datelor Eurostat.

În 2013, numărul studenților străini era de 21.561, în 2014 au fost 23.559, în 2015 a aut loc o scădere până la 23.073, iar în 2016, cel mai recent an pentru care Eurostat are astfel de date, erau 25.824 de străini care făceau facultatea în universitățile noastre.

Pe zone de proveniență, din Europa sunt cei mai mulți – 16.944, urmați de cei din Asia – 5369 (92 sunt din China), apoi din Africa – 3.123, SUA 158, Canada 116, America centrală și de Sud – 88.

Cea mai mare creștere, față de anul 2013, este cea a tinerilor din țările asiatice, de peste 50% (51,2%). Pe țări de proveniență, cei mai mulți vin din Israel, urmați de studenții din Irak, Siria și Iordania, Liban, Palestina și Turkmenistan.
În 2016 erau 34.320 de studenți români care studiau în afara țării, potrivit UNESCO. Prin comparație, numărul studenților din România a scăzut de la 900.000 în 2009 la doar 405.600 în anul universitar 2016-2017, potrivit publicației Sistemul Educațional în România, a Institutului Național de Statistică.
Israel 2.619
Irak 570
Siria 528
Iordania 298
Liban 196
Palestina 148
Turkmenistan 140
India 111
Iran 111
Pakistan 97
China inclusiv Hong Kong 92
Emiratele Arabe Unite 57
Thailanda 55
Afganistan 39
Arabia Saudita 30
Yemen 27
Armenia 25
Azerbaidjan 20
Sri Lanka 17
Macao 16
Bahrain 16
Kuweit 15
Georgia 14
Malaezia 12
Coreea de Nord 9
Kazakhstan 8
Japonia 8
Mongolia 8
Bangladeș 6
Nepal 6
Qatar 6
Uzbekistan 5
Indonezia 5
Kîrgîstan 3
Tadjikistan 3
Filipine 3
Singapore 3
Maldive 1
Cambojia 1
Oman 1

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Principalele provocări pentru învățământul superior din România, așa cum sunt văzute de reputatul furnizor de rankinguri universitare QS: participare redusă la studii superioare, cercetare subfinanțată, presiuni demografice / Internaționalizarea – printre puținele oportunități pe care le semnalează QS

Banii prea puțini pentru infrastructura și sistemul de cercetare, dar și rata scăzută de participare a adulților la studiile superioare se numără printre provocările-cheie pe care le-a identificat pentru sistemul…
Vezi articolul

Scădere cu peste 30.000 a numărului elevilor şi studenților din România, în anul școlar care se încheie astăzi. Institutul Național de Statistică: Un profesor se ocupă de 15 elevi/studenţi, în medie

Numărul elevilor şi studenţilor din sistemul naţional de educaţie din România, în anul şcolar/universitar 2020-2021, a scăzut cu 31.600, comparativ cu intervalul anterior, până la aproape 3,5 milioane, în timp…
Vezi articolul