O învățătoare din Constanța, cercetată pentru că ar fi agresat fizic, în mod repetat, o elevă, a demisionat

923 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
O învăţătoare de la o şcoală din Constanţa este cercetată de poliţişti pentru purtare abuzivă, după ce ar fi agresat fizic, în repetate rânduri, o elevă de 7 ani, relatează Agerpres. Potrivit ISJ Constanța, citată de agenția de presă, învățătoarea respectivă și-a depus demisia.

Cazul de la Şcoala Gimnazială Nr. 43 ‘Ferdinand’ Constanţa a fost semnalat poliţiştilor încă din 10 ianuarie, iar marţi Inspectoratul de Poliţie Judeţean a anunţat că a fost întocmit dosar penal împotriva cadrului didactic, pentru săvârşirea infracţiunii de purtare abuzivă.

Cazul a intrat şi în atenţia Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), care a venit marţi cu precizări: ”Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a luat la cunoştinţă despre această situaţie de la mama respectivei minore în data de 29.01.2024, printr-un e-mail în care a sesizat faptul că doamna învăţătoare a postat pe pagina sa de facebook fotografii cu eleva, fără a avea consimţământul părintelui, precum şi faptul că procesul educaţional de la clasă nu corelează suficient conţinutul programei cu ritmul de parcurgere a materiei şi cu particularităţile individuale ale copiilor”, informează ISJ Constanţa, citat de Agerpres.

Potrivit sursei citate, ISJ a analizat situaţia respectivă (discuţii cu doamna învăţătoare, cu managerul şcolar, consultarea documentelor rezultate din intervenţia/ gestionarea situaţiei la nivelul unităţii de învăţământ) şi a solicitat instituţiei şcolare – în calitate de angajator – finalizarea cercetării disciplinare, declanşate de către şcoală, precum şi aplicarea măsurilor ce se impun.

Unitatea de învăţământ a încheiat cercetarea disciplinară şi a sancţionat cadrul didactic cu ‘avertisment’, conform legislaţiei în vigoare.

”Precizăm că în tot acest timp, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa nu a avut cunoştinţă despre înregistrările apărute în cursul zilei de astăzi în spaţiul public. În acest context, astăzi, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a luat legătura de urgenţă cu managerul şcolar şi a solicitat gestionarea situaţiei create. În jurul orei 11,30 instituţia noastră a fost anunţată telefonic de către unitatea de învăţământ (angajator) că doamna învăţătoare şi-a depus demisia, solicitând încetarea activităţii cu data de 27.03.2024. Menţionăm că doamna învăţătoare este cadru didactic pensionat, angajat în regim de plata cu ora”, arată sursa citată de Agerpres.

Inspectorul şcolar pentru învăţământul primar va asigura managementul clasei de elevi, prin prezenţa unui cadru didactic la clasa respectivă, astfel încât procesul educaţional să se desfăşoare în condiţii optime, fără sincope, a mai transmis ISJ Constanţa.


15 comments
  1. Să le fie rușine profesorilor care abuzează și agresează elevi atât fizic, psihologic, emoțional, afectiv, etc. ! Violența și abuzul nu își au locul în învățământ ! În învățământ trebuie să existe pace, liniște, înțelegere, toleranță, empatie și comunicare directă. Profesorii și elevii trebuie să fie prieteni, nu dușmani. Elevii trebuie să se simtă iubiți și apreciați de profesori. Dacă unui profesor nu îi place meseria sa și se plânge ca un bebeluș mic exagerând gravitatea situațiilor, atunci poate să demisioneze liniștit și să lase postul unui profesor mai bun și mai tânăr care este mai răbdător și mai empatic. Când semnezi contractul profesoral îți asumi de la început toate beneficiile, dar și riscurile care decurg din practicarea meseriei. Nimeni nu îți poate garanta că totul o să fie perfect sau lapte și miere. Sunt locuri de muncă mult mai grele, mai periculoase și mai prost plătite, iar angajații fac față cu brio tuturor obstacolelor în ciuda riscurilor. Nu înțeleg de ce un cadru didactic ajunge să se plângă în mod dramatic doar dacă un copil strănută sau dacă îi cere unele lămuriri cu privire la lecție pentru a înțelege mai bine lucrurile ! Dacă un profesor are ură și dispreț față de copii, atunci nu are ce căuta în învățământ. Învățământul are nevoie de oameni liniștiți, empatici și blânzi care colaborează foarte bine cu elevii, părinții și cu toate categoriile sociale. Învățământul nu are nevoie de profesori cu comportamente rigide, dure, violente, conservatoare și intolerante care se ascund în peșteră pentru a nu lua contact cu nimeni. Profesorii cu comportamente deviate trebuiesc înlăturați din învățământ, așa cum se aruncă un măr stricat dintr-un coș cu mere sănătoase. Meseria de profesor este o vocație care necesită contact cu diverse categorii de oameni. Nu poți să urăști elevii doar pentru faptul că ai niște frustrări neîntemeiate. Pozitivismul în învățământ este un aspect fundamental pentru a face față obstacolelor și pentru a avea pace și liniște.

    1. Calm!
      Nu se supără niciun profesor când un elev strănută, nici când îi spune ca nu a înțeles!
      Se supără și își pierde calmul, ridică tonul vreo 2 minute( maxim), cele două minute pe care le tăiați voi din înregistrarea audio a unei zile grele de școală. Nu puneți salutul și zămbetul de la începutul zilei, explicațiile minuțioase, demonstrațiile, observațiile infinite, până la epuizarea empatiei de care tot vorbești. Nu puneți zecile de răspunsuri la întrebările copiilor, toate situațiile pe care le rezolvă un profesor în clasă. Nu! Voi ștergeți tot, dărămați reputația unui om, îl exterminați pentru doua minute.
      De ce se supără?
      Niciodată “acel” elev nu are tot ce îi este necesar(ba nu are penar, ba nu are creion, ba nu are caietul, ba nu are cartea, ba a uitat să-și facă tema).Zilnic. Înțelegi, el e copil, va intra în ritm odată. De cealaltă parte sunt părinții lui. Care cer! Ce cer? Note mari, performanță, punctaje?
      De la cine? De la profesor! Ca doar n-o cere de la copilul său care nu vine niciodată pregătit la școală!
      Din această presiune se nasc aceste situații! Și, da, e normal să-i zică, ce fel de mamă ai? Da, ce fel de mamă ai, a greșit și a gândit cu voce tare, de nu-i pasă că ai un corn mucegăit în ghiozdan de vreo 4 zile, nicio temă făcută corect, păr nespălat, unghii netăiate, teme în bătaie de joc.
      Ce-ar fi să vă poată înregistra și profesorii când vorbiți de ei!
      Am dat doar un exemplu (minor)pentru care îti poți pierde calmul, indiferența perpetuă a unora fața de orice sarcină școlară!
      Pot adăuga bolile neuropsihice ale unor copii pe care părinții nu le recunosc!
      Ați găsit soluția!
      Vă mutați în altă clasă sau în altă școală ca să vi se piardă urma, minunaților neînțeleși, timorați și oropsiți de vrăjitoarele de învățătoare! Înregistrați orele și tăiați la montaj, păstrați și dați presei fragmentul în care ați scos omul din minți!
      Dacă ar fi posibil să fie făcute publice toate cele patru ore de curs, ar fi echitate!
      Provocați permanent pănă scoateți omul din minți!
      Unul se târăste zilnic, pe parchet. Zice ca e aligator! Ia să te văd, empaticule și pozitivule, învață-ma că nu știu, cum să îl conving că e un elev, un copil nu un aligator! Zilnic, pauză de pauză! Apoi îi strânge de gât( la propriu) pe ceilalți copii. Nu pot părăsi sala de clasă în pauze!
      Lăsați teoria cu atitudinea pozitivă, empatia, harul si tactul didactic, metodele, managementul clasei, recompense-pedepse, cursuri în care să învățăm gestionarea emoțiilor(SEL), ridicarea stimei de sine, consiliere psihologică! Acestea se fac zilnic, o impune interacțiunea elev-elev, elev-profesor. De ce ne plângem că e greu?
      Pentru că e!

      1. @ V.A. ! Ușurel ! Te poți calma ! Nu ți-a făcut nimeni nimic ! Am totuși o vârstă și nu poți să mi te adresezi cu ,, voi ,, , deoarece nu sunt elev și sunt mai în vârstă decât dumneata și am studii de specialitate, ceea ce tu nu ai și nu o să ai niciodată. Greșit spus ! Ba da , unii profesorii se supără când un elev strănută și când le atrage atenția că nu a înțeles , iar dumneata nu cunoști realitatea practică și nu ai participat la ore și inspecții ca să îți poți forma o părere clară ! E sătulă lumea de habarniști intoleranți care văd totul în negru, dar care nu depun niciun efort să detensioneze o situație sau să își ceară scuze. Da , profesorul se supără și își pierde calmul, ridică tonul vreo 2 minute , iar apoi urlă ca un animal cât îl ține gura deși nimeni nu îl provoacă ulterior. Îți spun eu cum este că am văzut cu ochii mei : , ,profesorul urlă tare o oră la copii și la alți profesori doar pentru faptul că nu își găsește țigările în geantă, iar apoi se ceartă cu directorul/ directoarea și se ceartă din nou și cu toată cancelaria, iar apoi vin vecinii de la celelalte blocuri și fac reclamație la instituție, deoarece există un exemplar care urlă fără să fie provocat . ,, Toate astea ți se par normele ? Îți place să îți urle cineva în ureche ? Observ că le iei apărarea acuzatorilor , iar acest lucru este anormal ! Iar chestia cu explicațiile, răspunsurile și întrebările de la elevi este deja o mare porcărie fabricată de voi . Profesorul este obligat prin contract să dea răspunsuri și demonstrații elevilor ori de câte ori au nevoie, chiar și de 100 de ori . Nu îți place meseria de profesor, atunci poți pleca unde dorești și unde îți spune mintea că ai putea să faci față , dar lăsă-i pe alții în pace să trăiască ca oamenii ! Stai liniștit domnule că sunt meserii în care vorbești de dimineață până seara și ești plătit și mai prost . Dumneata încerci să spui că profesorul nu trebuie să miște niciun deget și să stea degeaba . Mi se pare irelevant exemplul cu sarcinile profesorale. Da, profesorul poate să îl întrebe pe elev despre părinții lui pentru a cunoaște mai bine mediul de proveniență, dar nu pe urlete și țipete de mahala sau pe jicniri grotești. Dacă ție ți se pare normal ca cineva să îți pună întrebări pe urlete și țipete, atunci probabil ai nu ai înțeles nimic din regulile de bază ale unui dialog civilizat și normal. Dumneata poți să stai liniștit că nu toți elevii vorbesc despre profesori, iar unii din ei chiar uită ce profesori au avut și nu le menționează niciodată numele, mai ales dacă profesorul nu era un om empatic sau era indiferent la nevoile lor . Mi se pare inacceptabil că luați în râs elevii cu cerințe speciale și se vede că sunteți un om intolerant și urâcios cu o atitudine golănească . Dumneavoastră aveți placerea sadică să râdeți de elevi și de oameni în general ? Da , într-adevăr, există elevi care nu au caietele manualele, penarele și pixurile la ei . Dar știți de ce ? Deoarece probabil părinții sunt săraci sau există anumite probleme între părinții copilului. De ce judecați fără să cunoașteți ? Nu urmăriți la televizor statisticile care spun că mulți copii nu își permit să meargă la școală și să învețe din cauza condițiilor nefavorabile ? În așa degradare mentală s-a ajuns, încât sunt criticați săracii copii care nu au nicio vină ? Dumneavoastră nu aveți cunoaștere nici cât un copil de 8 ani și vorbiți de parcă sunteți de pe altă planetă . Se vede că vă hrăniți doar cu ură, sadism, vulgaritate, răutate, incultură, blasfemie, etc. Lucrurile pe lumea asta se rezolvă cu toleranță, empatie, înțelegere, colaborare și optimism . Societatea îi evită pe unii că dumneata care doar înjură și blasfemiază oamenii .Dacă nu îți place meseria de profesor, atunci te poți duce la lopată sau la sparanghel , poate acolo e mai ușor
        ! Nu te ține nimeni cu forța într-o sală de clasă cu niște elevi! Îți asumi de la început riscurile ! Doar un om imatur nu își asumă de la început riscurile și beneficiile ! Deocamdată profesorii au mai multe vacanțe decât alții, deci practic este un avantaj ! Alte persoane din alte domenii nu au aproape deloc vacanțe și muncesc 12 ore pe zi și totuși nu se plâng. Profesorii se plâng și dacă au 2 ore într-o zi, chiar dacă freacă menta la acele ore. Despre ce vorbim ? Profesorii s-au obișnuit să se victimizeze și să se plângă ca niște bebeluși și nu sunt sătui de meditațiile babane pe care le oferă elevilor și în urma cărora ridică vile imperiale. Sunt profesori care îi taxează pe elevi doar pentru faptul că nu fac meditații cu ei, iar dumneata poți să vorbești ce îți trece prin minte . Oricum nimeni nu îți dă dreptate . Eu am văzut cu ochii mei toate nenorocirile astea , deoarece sunt din domeniu și am studii de specialitate. Dumneata îți dai cu părerea ca majoritatea oamenilor și nu știi nimic. E plin învățământul de diletanți cu aere de strapi și atitudine de stăpâni de sclavi ! Să le fie rușine încă o dată profesorilor care abuzează elevii ! Dumneata zici că nu ai fost elev și copil niciodată ! Ai o atitudine fanatică și habotnică și vezi doar ceea ce îți convine ție! Dumneata arunci cu noroi fără să cunoști, deoarece probabil îți place bârfa de colț de stradă . Ai atitudinea urâcioasă, scârboasă și dezagreabilă pe care o au mulți români cu gândire comunistă, obtuză, înapoiată și fixistă . Lăsă-ne cu dreptatea ta de lemn , deoarece nu ești Super Man și nu faci dumneata dreptate acolo unde tot dumneata contribui la nedreptate ! Sunt sătul de minciuni propagandistice și de abureli de tipul ,, e totul groaznic în învățământ ,, ! Nu îți convine ? Soluția : Poți pleca la Honolulu !

  2. Așa se întâmplă când părinții și elevii decid cum se face școala, nu cadrele didactice, iar politicienii pentru voturi la alegeri, iau deciziile dorite de părinți.

    1. Corect punctat, Florin ! Din acest motiv s-a ales praful de scoala românească! Dar nu e nimic … tara ii vrea prosti ca să ii manipuleze la alegeri!

  3. 72 de ani?Autorul moral este ISJ ul care a angajat o persoana care trebuia de mult sa stea acasa .Dar toti stim cum ajung oamenii acestia inapoi in invatamant

    1. Este criza de cadre didactice, mai ales de educatoare și învățătoare. Așa că nu a avut nevoie de “pile” pentru angajare.

  4. Vreau să văd ora! Integral!
    De când a intrat învățătoarea în clasă, pâna la finalul cursurilor. Vreau să văd și pauzele!
    Să fie clar! Nimeni nu se face profesor( învățător, învățătoare, educatoare) dacă nu iubește copii! Toți vin în școală cu dorința de a-i învăța, de a-i educa!
    De ce ajung aici, asta e întrebarea. Ce se întâmplă în sistem, în școală, în clase, cu elevii, cu profesorii, cu părinții elevilor?
    Cum ajungi în punctul în care îti pierzi firea, calmul, îți riști serviciul, chiar libertatea?
    Era bine ca “mămica” să facă rost de toată înregistrarea, să o vedem și noi, cred că ne-am fi lămurit!

  5. Unde sunt agresiunile fizice?
    Că nu rezultă de nicăieri.

    Acolo e vorba probabil de o combinație prin care să se elibereze postul.
    Și au reușit. Cu banalități.

    ,, Nu corelează suficient conţinutul programei cu ritmul de parcurgere a materiei şi cu particularităţile individuale ale copiilor…”
    Așa ceva…

  6. Invatatoarea a vrut sa deștepte prostii, dar ai pe cine ?
    Părinții sa iti tina progeniturile acasa , departe de scoala și educație …. tara ii vrea prosti!,

  7. Aduc alt pensionar in loc? Doamna mai bine stătea liniștită la pensie decât să și mănânce nervii cu toți răzgâiații.

  8. Ce agresiune ? Nu mi s-a părut momic agresiv ! Am impresia ca vi se pare normal ca elevii sa facă tot ce vor în ore și sa ii suportam pe nervii noștri pt proasta lor creștere? Rușine pt incitare prin acest articol !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Salariul diminuat cu 15%, timp de 6 luni, pentru profesoara din Sighetu Marmației care a vorbit calomnios în faţa elevilor despre Ligia Deca, ministrul Educaţiei, potrivit ISJ Maramureș

Profesoara de latină de la Colegiul Național Pedagogic ”Regele Ferdinand”, din Sighetu Marmației, care a fost înregistrată de elevi adresând injurii ministrului Educației a fost sancționată cu diminuarea salariului cu…
Vezi articolul
Joi, 30 septembrie 2021, de la ora 15:30 la 17:30, dezbaterea "Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media" organizată de Edupedu.ro și Dove

Dezbatere online Edupedu.ro - Dove

Ministrul Sorin Cîmpeanu, consilierul Radu Szekely, ambasadorul Dove Cristina Dima, psihoterapeutul Domnica Petrovai, Ionela Neagoe, directorul Colegiului „Gheorghe Lazăr” din București, și Mihaela Nabăr, directorul World Vision România – discută joi, 30 septembrie, de la 15:30, despre importanța încrederii în sine a adolescenților, în era social media

Este importantă stima de sine în evoluția și rezultatele școlare ale unui adolescent? Contează încrederea în sine în dezvoltarea sănătoasă emoțional a unui tânăr? Ce impact au rețelele sociale în…
Vezi articolul