O nouă metodă de înțelegere a activității creierului, dezvoltată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și UBB Cluj / Aceasta oferă noi direcții în studierea și identificarea unor afecțiuni precum autismul, depresia, traumatismele craniene, sau alcoolismul

271 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
O nouă metodă de înțelegere a activității creierului a fost dezvoltată de o echipă formată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Aceasta poate fi utilă în studierea autismului, depresiei, traumatismelor craniene, sau alcoolismului, a anunțat UBB pe pagina sa oficială.

Cercetătorii de la Institutul Transilvan pentru Neuroștințe (TINS) și de la UBB Cluj-Napoca au descoperit o nouă modalitate de simplificare și înțelegere a volumelor foarte mari de date obținute prin scanarea creierului cu rezonanță magnetică nucleară funcțională (RMNf) și prin electroencefalogramă (EEG).

Cercetătorii au dorit să rezolve problema acestor cantități foarte mari de date oferite de tehnologiile de scanare, întrucât sunt dificil de interpretat.

„Noi am căutat o metodă care să producă unități de măsură, biomarkeri, cu care poți să detectezi prezența unor boli sau afecțiuni și să pui un diagnostic în ceea ce privește activitatea cerebrală. Metoda găsită e una extrem de sensibilă și robustă în același timp”, a declarat Ercsey-Ravasz Maria, unul dintre cercetători.

Pe lângă faptul că această metodă a deschis noi direcții de cercetare, aceasta va putea fi folosită și pentru studierea autismului, depresiei, traumatismelor craniene, sau alcoolismului, după cum transmit reprezentanții UBB.

Rezultatele cercetării au fost publicate în jurnalul Cell Systems luna trecută și reprezintă produsul unei colaborări de aproximativ 10 ani între cercetătorii de la TINS și UBB cu cei de la Universitatea Miguel Hernandez din Alicante (Spania), Universitatea Politehnică din Valencia (Spania) și Universitatea Heidelberg (Germania).

„Cercetătorii clujeni care au contribuit la studiu sunt Ercsey-Ravasz Maria (cu afiliere UBB, TINS), Raul Mureșan (TINS, Institutul STAR-UBB), Varga Levente (TINS, UBB), Vasile Moca (TINS) și Molnar Botond (TINS, UBB)”, se arată în anunțul publicat pe pagina universității clujene.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pornirea permanentă a camerelor video din sălile de clasă, o posibilă soluție în combaterea violenței din școală, spune ministra Educației / Deca ar fi de acord cu exmatricularea pe 3 zile, propusă de sindicate

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat marți, 11 aprilie, că pornirea permanentă a camerelor video din sălile de clasă poate reprezenta o posibilă soluție în combaterea violenței din școală. Reacția…
Vezi articolul

Daniel David prezintă în termeni pozitivi discuțiile cu studenții, de la Timișoara. “Angajament optimist”, “moment post-criză”, o “reformă” viitoare – noile arme în arsenalul de PR al ministrului în întâlnirile cu studenții, elevii și profesorii loviți de tăierile din Educație, abia adoptate

Ministrul Educației Daniel David a invocat din nou un moment viitor „post criză”, în discuțiile pe care le-a avut marți la Forumul Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), organizat…
Vezi articolul

Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării, îl contrazice pe ministrul Cîmpeanu: Pentru rațiuni de sănătate publică, poate dispune închiderea școlilor și la particular

Pentru rațiuni de sănătate publică, ministrul Educației poate dispune închiderea școlilor și pentru instituțiile de învățământ particulare, așa cum a dispus pentru școlile și grădinițele de stat, a declarat pentru…
Vezi articolul

Orar accesibil pentru elevii de la seral, crearea unui sistem de credite transferabile, asemănător cu sistemul din mediul universitar, și dezvoltarea unei platforme online pentru învățarea la distanță, printre propunerile înaintate ministrului Educației de către Inspectoratul Școlar Timiș – document

Crearea unui sistem de credite transferabile, asemănător cu sistemul din mediul universitar, pentru ca elevii să poată promova anul școlar, studiind 80% din disciplinele prevăzute în planurile-cadru, este una dintre…
Vezi articolul