O nouă metodă de înțelegere a activității creierului, dezvoltată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și UBB Cluj / Aceasta oferă noi direcții în studierea și identificarea unor afecțiuni precum autismul, depresia, traumatismele craniene, sau alcoolismul

271 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
O nouă metodă de înțelegere a activității creierului a fost dezvoltată de o echipă formată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Aceasta poate fi utilă în studierea autismului, depresiei, traumatismelor craniene, sau alcoolismului, a anunțat UBB pe pagina sa oficială.

Cercetătorii de la Institutul Transilvan pentru Neuroștințe (TINS) și de la UBB Cluj-Napoca au descoperit o nouă modalitate de simplificare și înțelegere a volumelor foarte mari de date obținute prin scanarea creierului cu rezonanță magnetică nucleară funcțională (RMNf) și prin electroencefalogramă (EEG).

Cercetătorii au dorit să rezolve problema acestor cantități foarte mari de date oferite de tehnologiile de scanare, întrucât sunt dificil de interpretat.

„Noi am căutat o metodă care să producă unități de măsură, biomarkeri, cu care poți să detectezi prezența unor boli sau afecțiuni și să pui un diagnostic în ceea ce privește activitatea cerebrală. Metoda găsită e una extrem de sensibilă și robustă în același timp”, a declarat Ercsey-Ravasz Maria, unul dintre cercetători.

Pe lângă faptul că această metodă a deschis noi direcții de cercetare, aceasta va putea fi folosită și pentru studierea autismului, depresiei, traumatismelor craniene, sau alcoolismului, după cum transmit reprezentanții UBB.

Rezultatele cercetării au fost publicate în jurnalul Cell Systems luna trecută și reprezintă produsul unei colaborări de aproximativ 10 ani între cercetătorii de la TINS și UBB cu cei de la Universitatea Miguel Hernandez din Alicante (Spania), Universitatea Politehnică din Valencia (Spania) și Universitatea Heidelberg (Germania).

„Cercetătorii clujeni care au contribuit la studiu sunt Ercsey-Ravasz Maria (cu afiliere UBB, TINS), Raul Mureșan (TINS, Institutul STAR-UBB), Varga Levente (TINS, UBB), Vasile Moca (TINS) și Molnar Botond (TINS, UBB)”, se arată în anunțul publicat pe pagina universității clujene.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scriitorul Radu Vancu, mesaj către profesori: Luni cred că va fi ziua crucială, psihologic vorbind. Să nu renunțe la deja o jumătate de lună de grevă în care și-au arătat demnitatea, și-au arătat forța morală și să meargă cu forța morală până la capăt, tocmai de dragul copiilor noștri

Momentul psihologic va fi ziua de luni, spune scriitorul Radu Vancu. Acesta le-a transmis un mesaj profesorilor din învățământul preuniversitar, într-o emisiune B1TV – să nu renunțe și „să meargă…
Vezi articolul

Profesoara Antoaneta Luchian: E nevoie de mai multă practică pedagogică în formarea inițială / Examenul de titularizare să rămână, dar să fie însoțit de masterat didactic, de asistență la clasă și mentorat real, să treacă prin toate etapele a ceea ce înseamnă viața școlii

Profesorii trebuie sprijiniți să facă mai multă practică pedagogică în formarea inițială, a afirmat recent profesoara de Educație muzicală Antoaneta Luchian, la emisiunea Educația la putere, de la TVR 2.…
Vezi articolul

Premierul Florin Cîțu, despre digitalizarea Educației: Pe termen scurt este această soluție cu tablete pe care le dăm copiilor, dar pe termen lung trebuie să găsim un sistem mult mai simplu și mai eficient. Eu nu sunt chiar așa de pesimist că va mai dura mult sistemul acesta online

„Pe termen scurt este această soluție cu tablete pe care le dăm copiilor, dar pe termen lung trebuie să găsim un sistem mult mai simplu și mai eficient”, a declarat…
Vezi articolul