OFICIAL Examenul pentru atestat al elevilor de la mate-info are loc între 2-12 iunie. Cum se echivalează mediile din liceu cu subiectele de la proba practică și cum se prezintă proiectul

26.902 vizualizări
Foto: Business photo created by javi_indy – www.freepik.com
Proba practică de la examenul de atestat pentru elevii de liceu de la profilele matematică-informatică devine o probă de echivalare a mediilor obținute de candidat pe parcursul liceului cu subiectele de la testare, iar proba dosarului se susține în format digital, online. Asta prevede procedura examenului de atestare a competențelor profesionale ale absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică, în anul școlar 2019-2020, publicată în Monitorul Oficial.

Ordinul 4.421 din 29 mai 2020 arată că înscrierea candidaților și evaluarea probei de specialitate se realizează în perioada 2 iunie-12 iunie 2020, adică în perioada cursurilor de pregătire pentru Bacalaureat.

”Comunicarea rezultatelor finale se realizează cu maximum două zile înainte de desfășurarea primei probe scrise a examenului de bacalaureat”, prevede documentul. Asta înseamnă că până pe 20 iunie rezultatele examenului de atestat ar trebui comunicate, prima probă scrisă fiind cea la Limba și Literatra Română de pe 22 iunie 2020.

Cum se echivalează proba practică:

Proba practică, susținută de absolvenții clasei a XII-a, se echivalează cu rezultatul activității la clasă a candidatului, obținut pe parcursul liceului, după cum urmează:

  • punctajul pentru subiectul privind sistemele de gestiune a bazelor de date se echivalează cu media anuală a clasei a XII-a, obținută de candidat, numai la disciplina informatică;
  • punctajul pentru subiectul de programare se echivalează cu media aritmetică calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale din clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, obținute de candidat, numai la disciplina informatică;
  • punctajul pentru subiectul vizând sisteme de operare sau abilități de tehnoredactare, calcul tabelar sau prezentări PowerPoint se echivalează cu media aritmetică calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale din clasele a IX-a și a X-a, obținute de candidat, numai la disciplina TIC;

  • nota finală acordată candidatului la proba practică se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a celor trei punctaje stabilite. Nota finală la proba practică trebuie să fie minimum 5 (cinci) pentru promovarea examenului.

Proba de proiect se va susține, proiectul va fi transmis online:

Proiectul care trebuia susținut în fața comisiei de către candidat se realizează în format digital și se va transmite pentru înscriere exclusiv on-line, pe baza unei proceduri elaborate de către comisia de examen din fiecare unitate de învățământ. Evaluarea proiectului se realizează după cum urmează:

  • proiectul nu va fi prezentat/susținut de către candidat, comisia evaluând doar conținutul acestuia;
  • la evaluarea proiectului, fiecare evaluator va acorda câte o notă conform criteriilor stabilite de comisia de examen. Nota finală pentru proiect se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator;
  • în situația în care diferența dintre notele acordate de membrii comisiei este mai mare de un punct, vicepreședintele comisiei va stabili nota finală, prin reevaluarea proiectului;
  • nota finală pentru proiect trebuie să fie minimum 7 (șapte) pentru promovarea examenului.

„Nota finală acordată pentru proba de specialitate se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a punctajelor stabilite la proba practică și proba proiectului.

Examenul se consideră promovat dacă nota finală acordată pentru proba de specialitate este cel puțin 7 (șapte)”, se arată în ordinul de ministru.

Foto: Business photo created by javi_indy – www.freepik.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David către Adrian Cioroianu: Modelul actual de predare a Istoriei la liceu „ne produce analfabeți funcțional după liceu, oameni care știu pseudo-istorie, oameni care vorbesc despre dacopatii”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, susține că modelul actual de predare al istoriei produce „analfabeți funcțional și oameni care știu pseudo-istorie”, potrivit declarațiilor din emisiunea Jurnalul de seară, de…
Vezi articolul

Petiție cu peste 1.500 de semnături pentru ca absolvenții de liceu să intre la facultate fără admitere și cu premiile II, III și mențiune la olimpiade – etapele naționale. Șase argumente „pentru”

Decizia ca absolvenții de liceu din 2025 să nu se poată înscrie la facultate fără admitere, în baza premiilor II, III sau mențiune la olimpiade, este „nejustificată și are urmări…
Vezi articolul

Profesoara Gabriela Olimpia Sabău, despre participarea elevilor din învățământul tehnologic la stagii de pregătire în companii europene: Descoperă ce înseamnă cu adevărat profesia. Am copii care îmi spun: „doamna, n-am fost mai departe de Oradea” / Proiectele Erasmus m-au făcut să rămân în sistemul educațional

Participarea elevilor din învățământul tehnologic la stagii de pregătire practică în companii europene, prin intermediul programelor Erasmus, le oferă posibilitatea „să își îmbunătățească competența profesională într-un alt spațiu de muncă”,…
Vezi articolul