OFICIAL Lista programelor de studii care intră în lichidare din anul universitar 2025-2026

1.602 vizualizări
Foto: © Vasyl Dolmatov | Dreamstime.com
Nouă universități vor renunța la unele programe de studii sau specializări din anul universitar 2025-2026, potrivit hotărârii de Guvern publicate în Monitorul Oficial. Este vorba despre programe de licență de la facultăți din ASE, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași sau Universitatea Vasile Goldiș din Arad dar și de la universități private. La specializările în cauză care intră în lichidare nu se mai pot înscrie studenți din toamnă. Pe lista publicată apar mai multe specializări și universități față de cele menționate în proiectul de hotărâre de Guvern. Lista poate fi descărcată din articol.

Este vorba despre programe de studii de licență la forma de învățământ cu frecvență sau la distanță. În total sunt programe de studii de licență de la 9 universități din București, Iași, Galați, Arad, Bihor, Mureș.

  • De la Academia de Studii Economice intră în lichidare specializarea „Finanțe și Bănci” de la Facultatea de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori, la forma de învățământ la distanță.
  • Universitatea Aurel Vlaicu din Arad lichidează specializarea controlul și expertiza produselor alimentare de la facultatea de Inginerie Alimentară și Protecția Mediului la forma învățământ cu frecvență.
  • De la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, intră în lichidare specializarea „Limba și Literatura Franceză – Limba și Literatura Română” de la Facultatea de Litere, la forma învățământ cu frecvență.

De la Facultatea de Știință și Ingineria Alimentelor două programe vor fi scoase din toamnă: „Biotehnologii pentru industria alimentară și „Tehnologie și control în alimentație publică”. Facultatea de Inginerie scoate specializarea Știința Materialelor.

  • Universitatea Creștină Partium din Oradea renunță la programul de studii de licență „Limbă și literatură engleză – Limba și literatura germană” și „Limba și literatura germană”, la învățământ cu frecvență.
  • Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași renunță din toamnă la programe de studii din 3 facultăți: Facultatea de Fizică, studii de licență Fizică (în limba engleză). La Facultatea de Litere, studiile de licență Limbă și literatură intră în lichidare specializarea – Limba şi literatura latină la învățământ cu frecvență. Tot la Litere nu va mai fi specializarea Limba şi literatura modernă (engleză/franceză/ germană/ rusă/ italiană/ spaniolă) – Limba şi literatura latină, învățământ cu frecvență.
  • Universitatea Bio Terra din București, Facultatea de Informatică renunță la trei sepcializări: Informatică aplicată, Informatică aplicată (în limba engleză) și Informatică aplicată (la Buzău).
  • Universitatea Vasile Goldiș din Arad – Facultatea de Ştiinţe Economice, Informatică și Inginerie renunță la studiile de licență de Informatică, specializarea cu același nume.
  • Universitatea Petre Andrei din Iași – Facultatea de Drept, Economie Ştiinţe Politice şi Administrative renunță la programul de studii de licență Informatică.
  • Universitatea Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș. Două facultăți nu vor mai avea câteva programe de studii. Facultatea de Ştiinţe Economice cu domeniul de licență Administrare a afacerilor, specializarea Economia comerţului, turismului şi serviciilor (în limba engleză). La domeniul de licență Contabilitate intră în lichidare specializarea Contabilitate şi informatică de gestiune. La Facultatea de Medicină intră în lichidare specializările Asistență de profilaxie stomatologică și Balneofiziokineto- terapie şi recuperare, învățământ cu frecvență.
Informații de context

Guvernul a adoptat în sedința de joi, 24 aprilie noi programe și specializări universitare în premieră pentru România. „La licență vom avea Securitate informatică și știința datelor, Tehnologii și sisteme pentru mobilitate inteligentă, Sisteme autonome, iar la nivel de master – Inteligența artificială pentru industrii conectate”, a spus ministrul.

Daniel David a precizat că în aceste Hotărâri de Guvern „sunt câteva programe noi, în România, ceea ce mă bucură.

„Deci după cum vedeți sunt programe noi care corespund și fazei prin care trecem ca civilizație, o nouă revoluție industrială. Așa că mă bucură că programele de licență și programele de masterat sunt ancorate în această revoluție”, a continuat ministrul Educației și Cercetării.

Ministrul a precizat că aceste noi programe de licență și masterat vor funcționa din această toamnă.

DESCARCĂ LISTA

Foto: © Vasyl Dolmatov | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Inteligența artificială va reconfigura învățarea. Oare ne așteaptă un nou ev mediu, în care vom fi vasali soluțiilor oferite de sistemele de inteligență artificială, sau un nou iluminism?” Mircea Miclea va susține o conferință pe 26 mai, la Reșița

Psihologul Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, va susține pe 26 mai 2023, la Reșița, conferința „Cum gândim propria noastră educație pentru lumea de mâine”. Discursul eveniment susținut…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către ministrul Educației, pentru dotarea claselor cu minibiblioteci și cărți noi: „Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le cartea accesibilă”

Doi învățători din Bacău îi solicită ministrului Educației, printr-o scrisoare deschisă, inițierea unui program guvernamental de promovare și susținere a lecturii în școli. „Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le…
Vezi articolul
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Remus Pricopie, SNSPA: Sper ca noua lege a educației să clarifice două probleme majore – politizarea spațiului academic și situația rectorilor fără doctorat și fără legitimitate profesională

“Trebuie clarificate două probleme majore” în învățământul superior românesc: cea a “politizării spațiului academic”, prin relația rector-politician, respectiv cea a “rectorilor care nu au doctorat și nici legitimitate profesională”, comentează,…
Vezi articolul