Optimiștii trăiesc mai mult pentru că au mai puține motive să se streseze – studiu

427 de vizualizări
Foto © Flynt | Dreamstime.com
Oamenii care privesc viața în roz pot trăi mai mult și mai sănătăos deoarece se confruntă cu mai puține situații pe care le consideră stresante și își pot reduce nivelul de anxietate reducând discuțiile în contradictoriu, potrivit unei noi cercetări realizate de specialiști în psihiatrie de la Universitatea din Boston, cercetare citată de The Guardian.

Ei au constatat că optimiștii reacționează la situații cauzatoare de stres și își revin din aceste situații într-un mod similar cu pesimiștii, deși studiile anterioare care indicau faptul că optimiștii trăiesc mai mult produseseră bănuieli că reacțiile diferite ar fi o explicație pentru acest fenomen. Diferența constată de actuala cercetare constă în faptul că optimiștii au avut reacții emoționale mai bune, deoarece, în viața de zi cu zi, se confruntă cu mai puține evenimente pe care le consideră stresante.

Potrivit sursei citate, nu este clar cum își reduc optimiștii doza de stres, dar cercetătorii cred că fie evită discuțiile în contradictoriu și alte situații stresante, precum aglomerațiile din trafic, fie nu le percep ca stresante.

  • Autorii studiului precizează că, deși acesta s-a bazat pe date culese pe un eșantion de bărbați în vârstă, e de așteptat ca rezultatele să fie valabile și pentru femei în vârstă.

The Guardian îl citează și pe un profesor al University College London, care nu s-a implicat în studiul respectiv, dar care și-a expus punctul de vedere potrivit căruia optimiștii ar putea avea o viață cu mai puține bătăi de cap – de exemplu, oamenii ar tinde să se înțeleagă mai bine cu optimiștii, decât cu pesimiștii, ceea ce ar duce la mai puține conflicte, sau optimiștii ar putea considera că anumite incidente cotidiene nu sunt surse de stres.

Foto © Flynt | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Constantin Lomaca: Cea mai mare problemă a învățământului românesc este lipsa echității. Dacă am ridica un pic partea de jos, n-ar mai fi dezastre și nici atât de mulți tineri care nu se simt deloc băgați în seamă de societate

Învățământul românesc este caracterizat prin lipsa echității, a afirmat Constantin Lomaca, profesor la Franconian International School, în cadrul unei dezbateri despre Legea Învățământului Preuniversitar, organizată online pe 6 decembrie de Asociația…
Vezi articolul

Catalogul electronic se folosește în școli din cel puțin 24 de județe și este plătit fie de asociațiile de părinți, fie din fondurile locale sau ale școlilor, arată un raport SAR privind digitalizarea în educație

Școli din peste jumătate dintre județele țării folosesc un catalog electronic, însă în școli din Bistrița-Năsăud, Botoșani, Călărași, Suceava și Timiș, acesta a fost plătit și din banii părinților, potrivit…
Vezi articolul

Ce sunt competențele digitale și cum le evaluează la elevii din clasele I-XII noul sistem gratuit realizat de Brio.ro și UiPath Foundation. Dragoș Iliescu, specialist în psihometrie: Avem un parteneriat strategic pentru construirea unui sistem de testare care să poată fi aplicat gratuit de orice copil, profesor, părinte, școală, Minister VIDEO

„E o provocare serioasă să dezvoltăm un astfel de test – constructul este foarte vast și, în plus, pentru că dorim să dezvoltăm aceste competențe de la clasa I până…
Vezi articolul