(P) Teste de Istorie pentru elevii de clasele V-XII au fost lansate de platforma ed-tech Brio

7.898 de vizualizări
Teste de istorie / Foto: Brio.ro
Teste de istorie / Foto: Brio.ro
Teste de Istorie pentru elevii din clasele V-XII au fost lansate de platforma ed-tech de măsurare a performanței educaționale Brio, platformă avizată de Ministerul Educației. Testele de Istorie pentru copiii de gimnaziu și liceu respectă programa școlară și au fost dezvoltate folosind aceeași metodă de evaluare existentă în platformă – Item Response Theory – asemenea testelor SAT și GMAT, anunță compania într-un comunicat de presă.

Acoperind toată materia de studiu, noile teste de Istorie pentru elevii de clasele V-XII pot fi folosite ca antrenament pentru examenul de Bacalaureat, pentru că îi oferă elevului un indicator pentru nivelul său de pregătire.

Testele de Istorie BRIO sunt o nouă categorie de teste școlare standardizate, digitalizate, pe care le punem la dispoziția elevilor și profesorilor români pentru evaluarea cunoștințelor și îmbunătățirea performanțelor școlare. Pe lângă testele de Română, Matematică, Literație și Literație digitală deja existente în platformă, elevii, profesorii și, în definitiv, oricine este interesat de istorie, găsesc de acum pe platforma Brio o modalitate atractivă de evaluare și cunoaștere a acestei discipline. Totodată, pentru că avem în față un instrument extrem de serios, vom lansa în cel mai scurt timp și prima competiție națională online de Istorie”, spune Gabi Bartic, CEO Brio®

Testele BRIO de Istorie sunt disponibile exclusiv online, prin accesarea paginii brio.ro/teste-scolare. Subiectele sunt concepute pe baza programei școlare obligatorii aprobate de Ministerul Educației, iar metodologia de evaluare se bazează pe principiul IRT (Item Response Theory) care ajută la minimizarea efectelor trișării prin oferirea de seturi unice de întrebări pentru fiecare elev în parte. Față de testarea clasică, unde elevii evaluați ar putea avea posibilitatea de a-și împărtăși întrebările, testele care utilizează principiul IRT elimină posibilitățile de a obține avantaje neloiale. Mai mult, IRT permite testarea adaptativă, astfel un test devine mai mult sau mai puțin dificil în funcție de performanța candidatului. Un scor mic la un anumit capitol va ghida elevul și profesorul în aprofundarea acelor cunoștințe sau reluarea anumitor informații. 

Testele sunt împărțite în capitole și vor sublinia punctele forte sau slabe ale fiecărui elev, nu doar constatarea nivelului la un anumit moment. În urma evaluării, elevul va primi un raport în care sunt prezentate rezultatele sale: scorul total obținut în urma testării, descrieri ale nivelului de competență și cunoștințele specifice grupei de scor în care este plasat. Raportul arată nivelul elevului testat în raport cu ceilalți copii din România care parcurg aceeași clasă ca el.

Modul în care sunt concepute întrebările permite testarea capacității elevilor de a înțelege un conținut, de a stabili relații între cunoștințele dobândite și de a face conexiuni. Prin testarea standardizată se dorește intervenția complementară la ceea ce se studiază la clasă, cele două modalități de învățare nu se exclud reciproc. Este o metodă prin care elevii se vor apropia de disciplina Istorie, nu vor mai simți presiunea generată de testarea clasică, care, de cele mai multe ori, se rezumă la verificarea capacității de memorare.

Despre Brio®

Brio® este prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.

După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație. 

Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

(P) Prima facultate de Psihologie și Științe Cognitive, cu predare interdisciplinară și exclusiv în engleză, a fost lansată de Universitatea din București și a început admiterea. Cofondatorii programului sunt profesorii Mircea Dumitru și Dragoș Iliescu

Universitatea din București lansează primul program de licență în Științe Cognitive, exclusiv în limba engleză. Este primul program interdisciplinar la nivel de licență, co-fondat de profesorii Mircea Dumitru și Dragoș…
Vezi articolul

Material susținut de Lenovo

VIDEO Instrumentele didactice moderne fac diferența, iar relația dintre profesori și elevi devine și mai deschisă, prin prezența tehnologiei în clasă. Elevul simte că prin device-uri poate să se apropie mai mult de profesor, spune Margareta Peneoașu, directoarea Liceului Tehnologic Economic din Râmnicu Sărat

Utilizarea dispozitivelor tehnologice în educație poate crea un mediu de învățare în care elevii și profesorii colaborează mai mult, în care predarea și învățarea devin mai accesibile pentru elevi. În…
Vezi articolul

Campanie susținută de Brio.ro

(P) Teză online la Matematică și teste digitale, în pandemie? Profesoara Ines Crețu, de la Liceul de Informatică din Iași: Am dat constant testare BRIO, de la clasele a V-a la a XII-a, iar notele le-am trecut în catalog. Rezultatul îl primim și eu și copilul

Pentru tezele online de anul acesta, testele școlare digitale de pe platforma BRIO sunt singura soluție. Eu nu văd cum altfel putem da teze la matematică și să mă asigur…
Vezi articolul
Valeria Neagu / Foto: Arhiva personala

Campanie susținută de Brio.ro

Profesoară pe timp de vacanță: Credeam că s-au săturat de școală, nu m-am așteptat să am prezență 100% a copiilor și să rezolve temele atât de repede. E păcat să nu facem o astfel de școală, avem solicitări de la părinți care ne roagă să continuăm și după 13 septembrie – Valeria Neagu, care predă în Școala Remedială de Vară, gratuită pentru elevi

Pandemia a adus nu doar o trecere forțată a sistemului de învățământ către era digitală, ci și o schimbare a modului în care ar trebui să li se predea elevilor.…
Vezi articolul
Proba de competențe digitale la Bacalaureat

Primul test de evaluare a literației digitale din România va fi gratuit și se adresează elevilor din clasele I-XII. Disponibil din toamnă, va corela competențele digitale pe care ar trebui să le dețină fiecare copil, pentru fiecare nivel de vârstă

Primul test de evaluare a literației digitale din România este gratuit și se adresează elevilor din clasele I-XII, au anunțat reprezentanții UiPath Foundation și Brio în cadrul conferinței Reforma Digitală…
Vezi articolul
Școala Remedială de Vară 2021 / Foto: Alianța pentru Educație Remedială

Campanie susținută de Brio.ro

Tabletele cumpărate de stat pentru elevi le-au fost cerute înapoi de multe școli, în vacanța de vară. „Lăsați tabletele elevilor să învețe!” – face apel directorul școlii remediale de vară, Marcel Bartic / Orele gratuite au atras 2.000 de copii și 50 de profesori

Foarte multe școli le-au cerut tabletele copiilor înapoi. Ele zac în depozite, când ar fi putut să participe elevii, cu ele, la ore remediale. „Lăsați-le tabletele elevilor să învețe!” este…
Vezi articolul