Părinții trebuie să depună, începând de azi, cerere pentru copiii care fac ore remediale, potrivit calendarului oficial. Activitățile remediale încep pe 8 martie, la o lună de la reluarea școlii în format fizic

61.788 de vizualizări
Foto: Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com
Regulile pentru orele remediale apar chiar în ziua în care, conform calendarului, părinții trebuie să înceapă să depună cerere pentru copiii care trebuie să facă ore remediale, 25 februarie 2021, potrivit Ordinului ministrului Educației nr. 3.300 din 19 februarie 2021, publicat în Monitorul Oficial.

Până acum școlile nu au comunicat încă cine sunt elevii care au nevoie de aceste ore și care sunt eligibili în programul „Școala după școală”, potrivit criteriilor de eligibilitate din metodologie. Procedura prevede mai multe etape.

Pentru a putea demonstra criteriile de eligibilitate de mai sus, elevii trebui să prezinte „documentele justificative”. Acestea sunt:

  • a) pentru elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului: listă prezentată de către unitatea de învățământ, pe baza solicitării scrise a părintelui/reprezentantului legal al elevului, care include o declarație pe propria răspundere în acest sens;
  • b) pentru elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația neîncheiată la cel puțin o disciplină: lista elevilor corigenți sau cu situația neîncheiată la sfârșitul semestrului precedent prezentată de către unitatea de învățământ;
  • c) pentru elevii care din alte motive au nevoie de activitate remedială: rezultate școlare/rezultate la evaluarea inițială de la începutul semestrului prezentate de unitatea de învățământ.

Documentele care dovedesc eligibilitatea elevilor pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școala după școală“ se transmit inspectoratului școlar odată cu solicitările de tranșă, iar copii ale acestora se păstrează la nivelul unității de învățământ”, potrivit regulilor din ordinul citat.

Calendarul programului Școala după Școală

În perioada 25 februarie-2 martie 2021 va avea loc, potrivit calendarului publicat în Monitorul oficial, informarea de către unitățile de învățământ a potențialilor beneficiari și a părinților acestora cu privire la prevederile legale specifice Programului național pilot de tip „Școala după școală“, prin afișarea acestora la loc vizibil și postarea pe site-ul unității de învățământ

Tot în această perioadă, între 25 februarie – 3 martie 2021 are loc și depunerea de către părinți a solicitărilor scrise de înscriere a elevului în program.

Pe 4 martie 2021 școlile transmit inspectoratelor datele cu elevii eligibili pentru a participa la Programul național pilot de tip „Școala după școală“, dacă există, precum și date privind opțiunile cu privire la organizarea activităților remediale la nivelul unității de învățământ

Pe 5 martie 2021 inspectoratele școlare stabilesc unitățile de învățământ care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“, dintre cele care au optat pentru organizarea acestor activități.

Derularea activităților Programului național pilot de tip „Școala după școală“ în unitățile de învățământ încep pe 8 martie, la o lună după reluarea fizică a cursurilor pentru majoritatea elevilor.

Apoi lunar, în primele 5 zile calendaristice din lună, pentru activitățile desfășurate în luna anterioară unitățile de învățământ transmit către inspectoratele școlare documentele tehnice aferente derulării activităților remediale din luna precedentă, însoțite de solicitarea de tranșă a sprijinului financiar.

Tot lunar, în primele 10 zile calendaristice din lună, are loc verificarea, la nivelul județului/municipiului București, a documentelor tehnice transmise de către unitățile de învățământ, acordarea avizului tehnic pentru activitățile remediale derulate de unitățile de învățământ și avizarea solicitării de tranșă a sprijinului financiar. Tot aici inspectoratele trimit la Ministerul Educației solicitările de tranșă a sprijinului financiar.

Ministerul Educației verifică apoi și aprobă solicitările de tranșă a sprijinului financiar. După care în primele 15 zile calendaristice din lună virează sumele solicitate de către inspectoratele școlare, în conturile acestora.

Din conturile inspectoratelor, în primele 20 de zile din lună are loc virarea sumelor aprobate în urma solicitărilor de tranșă transmise de către unitățile de învățământ participante la program.

În trei zile de la primirea sumelor, școlile efectuează plățile către personalul didactic implicat în activitățile de educație remedială de către unitățile de învățământ, prevede ordinul.

În calendarul respectiv inspectoratul are doar obligația să verifice și să monitorizeze acordarea corectă a banilor. „Monitorizarea de către echipa tehnică de monitorizare de la nivelul inspectoratului școlar a îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului și a cheltuielilor incluse în baremul standard de cost și a modului de implementare a programului la nivelul unităților de învățământ”.

Nu există o monitorizare a calității activităților remediale, iar școala face un raport abia la finalul programului – „Elaborarea de către unitățile de învățământ a raportului final cu privire la derularea Programului național pilot de tip „Școala după școală“ și transmiterea acestuia inspectoratului școlar”

Foto: Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Buna ziua am și eu o întrebare cum fi se pare că un copil să meargă cu frica la școală că este amenințat de Directoare de cea de matematica urla tipa și copiii tremura i bănci în ce țară trăim și încă ceva un profesor are voie sa stea cu fundul pe banca cu telefonul in mînă și da spună la elev sa predea lecția este Rușine Ce școala învață copiii noștri as dori sa am un răspuns toți sunt cu pile relații în scoli deaceia fac ce vor cu copii noștri că știu că doar au pile și nu se face nimic As dori o școală care Profesorii să își facă datoria că copiii sa meargă cu drag la școală nu cu frica dar ce sa zic trăim într-o țară care toți fac ce vor

  2. O ciosvârtä de bani aruncati cadrelor didactice si un mare praf in ochii parintilor…atat stie dom’ ministru…vom vedea ca si acest program va fi zero barat la temelia educatiei românești.E greu de reformat educatia dar personaj mai nepotrivit nici ca puteau alege!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, a anunțat în 2022 o colaborare cu compania chineză de cryptomonede Binance, deși firma era investigată în SUA pentru presupusă spălare de bani

În 20 septembrie 2022, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, a anunțat lansarea unei colaborări cu compania chineză de cryptomonede Binance printr-un comunicat ce a trecut relativ neobservat la…
Vezi articolul

Noile planuri-cadru pentru liceu ar trebui să fie aprobate până pe 29 februarie 2024, iar programele școlare noi ar ajunge la elevii care încep clasa a IX-a în 2025 – proiect / Patru generații de liceeni, cu reforma curriculară suspendată de politicieni

Noile programe școlare pentru elevii de liceu, care ar fi trebuit să fie în școli din anul 2021, nu vor intra în vigoare nici în următorii doi ani, după cum…
Vezi articolul

Trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli – Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București: De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală?

„De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute?”, este întrebarea pe care a adresat-o Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București,…
Vezi articolul

Vicepreședintele USR Tineret, Ciprian Constantinescu, despre postarea care compara exmatricularea studenților de la drept care au copiat cu o execuție publică: „E o poziție redactată de mine”

Vicepreședintele USR Tineret, Ciprian Sorin Constantinescu, a spus sâmbătă seară că este autorul controversatului text publicat pe Facebook de USR Tineret în care scria, referitor la cei 45 de studenți…
Vezi articolul

Rata de infectare COVID-19 la copii a crescut accelerat de la deschiderea școlilor, iar incidența la grupa 5-9 ani s-a dublat – raport INSP. Documentul nu face referire la evoluția testărilor în rândul copiilor, după începerea școlii

Rata de infectare COVID-19 la copii are o creștere mai accelerată decât cursul general al epidemiei în România, arată Institutul Național de Sănătate Publică (INSP), într-o analiză a evoluției epidemiei…
Vezi articolul