„Parlamentul României cenzurează informațiile științifice în spațiul educațional” – Asociația Accept, despre interzicerea informațiile despre identitate de gen în școli

253 de vizualizări
Foto: Pexels.com

Asociația Accept, care apără drepturile persoanelor LGBT, a condamnat votul de ieri al Senatului, în calitate de cameră decizională, de a interzice informațiile despre identitate de gen în mediul educațional și profesional. Organizația îi cere președintelui Iohannis să refuze promulgarea acestei legi. Asociația afirmă că este vorba despre un act de cenzură care „scoate în afara legii toate cadrele didactice, consilierii școlari, cadrele universitare (…) care discută despre identitate de gen și persoane transgender”.

Comunicatul Accept:

 

„Parlamentul României cenzurează informațiile științifice în spațiul educațional

Astăzi Senatul României a adoptat o modificare la Legea Educației Naționale care interzice informaţiile publice despre identitate de gen în spațiul educaţional școlar, universitar și profesional. Această modificare, propusă de PMP, susținută de 81 de senatori ai PSD și ALDE, scoate în afara legii toate cadrele didactice, consilierii școlari, cadrele universitare, medicii, asistenții sociali, organizațiile neguvernamentale, formatorii profesionali din cadrul instituțiilor de stat care discută despre identitate de gen și persoane transgender. Asociația ACCEPT solicită Președintelui României să refuze promulgarea acestei legi și să o retrimită la dezbatere în Parlament. Președintele trebuie să apere integritatea spațiului educațional, libertatea de gândire și exprimare academică, care asigură elevilor, studenților și profesioniștilor acces la informații corecte bazate pe știință, nu prejudecată și bigotism religios.

Asociația ACCEPT condamnă ferm această modificare legislativă, care ignoră o realitate de fapt – estimăm că în România trăiesc în jur de 120 000 de persoane transgender. De asemenea, modificarea adoptată contravine obligațiilor internaționale ale României asumate prin ratificarea Convenției de la Istanbul, și jurisprudenței CEDO sau CJUE care recunosc consecvent existența persoanelor transgender și consensului științific în domeniu. Organizația Mondială a Sănătății specifică faptul că identitatea de gen este o simplă trăsătură a ființei umane, nu o patologie, și că situațiile în care sexul atribuit la naștere nu este același cu identitatea de gen și expresia de gen a persoanei constituie o situație banală de sănătate sexuală și reproductivă.

„Parlamentarii României, care au votat această lege, au votat împotriva unui segment al populației României pe care ar trebui să îl reprezinte și protejeze. Sunt, astfel, direct responsabili pentru toate persoanele transgender discriminate, umilite, abuzate, respinse din mediul educațional, a căror existență este pusă la grea încercare în fiecare zi în România,” a declarat Patrick Brăila, Co-Președinte al ACCEPT.

Absența educației referitoare la identitate de gen în spațiul educațional are consecințe extrem de grave pentru persoanele transgender și pentru toate profesiile din România. Persoanele transgender au nevoie de servicii medicale specifice, care să asigure tranziția medicală, prin activitatea profesională a unor chirurgi, endocrinologi, ginecologi sau medici de familie, specialiști care trebuie să beneficieze de informație în acest sens. Mai mult, persoanele transgender interacționează zilnic cu reprezentanții autorităților statului, care trebuie instruiți astfel încât să asigure un acces nediscriminatoriu la servicii publice.

Legea adoptată astăzi de parlament reprezintă o gravă ingerință a autorităților asupra libertății academice, a libertăţii de exprimare şi de informare, asupra drepturilor omului și asupra drepturilor copiilor la o educație echilibrată, bazată pe știință și nu pe ideologiile ultraconservatoare promovate în Parlamentul României. Legea nu contribuie la educația copiilor, nici la asigurarea acesteia în contextul pandemiei care pune în pericol derularea proceselor educaționale, a examenelor naționale, bacalaureatului sau admiterii. Din contră, această lege vizează intimidarea cadrelor didactice din sistemul preuniversitar, universitar și care furnizează formare continuă respectând principiul nediscriminării persoanelor transgender și adevărul științific.”

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, „subliniată” de Ligia Deca la o întâlnire OCDE, în aceeași zi în care a declarat „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă

Am subliniat nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții, scrie într-o relatare de la Paris Ministrul Educației, Ligia Deca,…
Vezi articolul

STUDIU Aproximativ 30% dintre tinerii români care au participat la un studiu internațional se poziționau în 2024 la dreapta sau extrema dreaptă pe axa politică – creștere cu 10% față de anul 2019 / Procentul tinerilor de stânga sau extrema stânga a scăzut de la 18% la 12%

Aproximativ 30% dintre tinerii din România se poziționau în anul 2024 la dreapta sau extrema dreaptă pe axa stânga-dreapta politică, potrivit raportului „Tinerii din România. Diferențe de gen, participare politică…
Vezi articolul

Subiecte și răspunsuri Olimpiada de Limba maghiară, etapa județeană. Descarcă ce au primit elevii la „Mikes Kelemen” 2024, de la școlile cu predare în limba maghiară sau în română

Subiectele și baremele de corectare pentru Olimpiada de Limbi materne – maghiară (ONLLMMK), de la etapa județeană de sâmbătă, 23 martie, au fost publicate de Ministerul Educației pe subiecte.edu.ro. Edupedu.ro redă…
Vezi articolul