Peste 2.000 de candidați au promovat proba scrisă la concursul de directori, anunță ministrul Educației, insuficienți pentru cele aproape 3.400 de posturi neocupate în prima sesiune

7.965 de vizualizări
Foto: © Miklmakmagnitka | Dreamstime.com
Doar 2.039 de candidați la proba scrisă a concursului de directori, sesiunea ianuarie-aprilie 2022, au promovat acest examen, potrivit unui comunicat de presă al ministrului Educației. Este vorba despre mai bine de 1.000 de persoane care au picat proba, nu s-au mai prezentat, ori au fost eliminate. În condițiile în care de la sesiunea precedentă rămăseseră 3.388 de posturi neocupate, foarte multe școli vor rămâne cu directori interimari și după această sesiune.

În sesiunea septembrie-decembrie 2021, au fost ocupate 60,84% din cele 8.652 de funcții vacante publicate de către inspectoratele școlare județene. Adică 5.264 de posturi au fost ocupate, iar 3.388 au rămas vacante.

În actuala sesiune au fost depuse 3.115 dosare, din care 3.082 au fost validate și au permis participarea candidaților la proba scrisă. Au fost prezenți 2.850 de candidați, 209 au absentat, iar 23 de candidați din 17 județe, aflați în izolare sau carantină la data probei scrise, au solicitat participarea la sesiunea specială programată în acest sens (4 martie 2022). Doi candidați au fost absenți la evaluarea lucrărilor, iar trei lucrări au fost anulate, anunță ministrul Cîmpeanu.

Rezultatele obținute de cei 2.845 de candidați prezenți și evaluați:

  • 2.039 de candidați admiși (71,67%)
  • 806 candidați respinși (28,33%).

LISTA cu rezultatele pe județe poate fi văzută aici și se prezintă astfel:

JudețNumăr candidați PromovațiProcent de promovare
AB583865.52%
AG956972.63%
AR553767.27%
B28319769.61%
BC1066561.32%
BH876574.71%
BN453475.56%
BR503978.00%
BT332781.82%
BV906370.00%
BZ574578.95%
CJ343191.18%
CL736487.67%
CS382257.89%
CT825668.29%
CV281864.29%
DB846779.76%
DJ946569.15%
GJ734865.75%
GL885259.09%
GR1818100.00%
HD513466.67%
HR392564.10%
IF322578.13%
IL473370.21%
IS1006969.00%
MH815264.20%
MM744662.16%
MS544888.89%
NT603863.33%
OT644875.00%
PH815871.60%
SB644062.50%
SJ2929100.00%
SM776685.71%
SV735575.34%
TL211676.19%
TM785064.10%
TR543768.52%
VL524586.54%
VN664872.73%
VS775672.73%
Total2845203971.67%

După validarea rezultatelor la proba scrisă, conform calendarului din anexa la Metodologia de organizare, are loc constituirea comisiilor pentru proba de interviu.

Interviurile se vor desfășura în intervalul 16-25 martie 2022, din comisiile de evaluare făcând parte, ca și în prima sesiune, un inspector școlar, doi reprezentanți ai unității de învățământ, un reprezentant al autorității locale și un specialist în resurse umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management.

Foto: © Miklmakmagnitka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Personalul din învățământ a dat un exemplu întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta la nivel național, anunță ministrul Educației: De luni peste 2,8 milioane de elevi merg fizic la școală

Personalul din învățământ a dat un exemplu foarte bun întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta anunțată de premierul României pentru data de 1 iunie, potrivit declarației ministrului…
Vezi articolul

Profesoarele pot rămâne la catedră până la 68 de ani – decizie publicată în Monitor. Numărul profesorilor pensionari din gimnaziu și liceu s-a dublat în ultimii 5 ani

Profesoarele pot rămâne la catedră, peste vârsta de 65 de ani. Ecaterina Andronescu a modificat Metodologia privind mobilitatea personalului didactic. Potrivit actului publicat miercuri în Monitorul Oficial, profesoarele care vor…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Andreas Schleicher, OECD, invitat la conferința SuperTeach de azi: Profesorii care au avut succes în predarea online sunt cei care nu sunt doar instructori buni, ci și antrenori buni, mentori buni, facilitatori și evaluatori buni

Profesorii care au avut succes în predarea online sunt cei care nu sunt doar instructori buni, ci și antrenori buni, mentori buni, facilitatori și evaluatori buni, a declarat pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul

Aproape 40% din directorii de școli din Statele Unite intenționează să renunțe la funcție în următorii 3 ani, potrivit unui sondaj național. Printre principalele cauze – stresul, timpul prea mare alocat treburilor administrative / 42% au spus că au avut parte de atacuri în mediul online din partea elevilor și părinților

Aproape 40% din directorii de școli gimnaziale și licee din Statele Unite ale Americii vor să renunțe la această funcție în următorii trei ani, iar 14% ar vrea să demisioneze…
Vezi articolul