Peste 200 de mii de elevi din 33 de județe, inclusiv din clasele primare, au ascultat muzică clasică la ore pe parcursul anului școlar, în cadrul unui proiect educativ

355 de vizualizări
A fost al 8-lea an în care proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică s-a desfășurat în școlile din țară, prin parteneriat cu Radio România Muzical împreună cu Ministerul Educației.

În cadrul proiectului, în școlile și liceele din București și 33 de județe, elevii au putut asculta din 50 de lucrări de muzică clasică, însoțite de scurte explicații pe înțelesul copiilor, o poveste despre piesele muzicale. La proiect pot participa elevi din toate clasele sistemului preuniversitar, inclusiv din clasele primare.

Proiectul educativ a avut și o componentă interactivă: un concurs. Pe parcursul anului școlar 2021-2022 copiii au fost premiați dacă au răspuns corect la cele două întrebări săptămânale referitoare la lucrările muzicale ascultate în cadrul proiectului. În total s-au oferit 250 premii constând în CD și DVD-uri cu spectacole muzicale.

Săptămânal, s-au primit, în medie, 3000 de răspunsuri corecte la concursul organizat sub egida proiectului.

Anul acesta muzica clasică a ajuns la 246.000 de elevi din București și 33 județe, mai mult cu 20.000 de copii participanți, față de anul școlar trecut. Cei mai mulți elevi participanți la proiect au fost din Bihor, peste 44.000, Sibiu, București, Prahova, Iași.


1 comment
  1. Initiativa este buna, dar poate ar trebui mărit intervalul de timp dedicat muzicii clasice.
    La scoala unde am învățat in vremuri de mult apuse, profesoara noastră de lb engleza, care urmase si Conservatorul, a organizat un cerc de audiție muzicala.
    Ascultam muzica clasica o ora pe săptămână. De fiecare data, doamna profesoara ne prezenta date despre autor, ne expunea tema poemului simfonic sau dupa caz. Apoi, in timpul audiției, ne semnaliza momentele principale. In final, ne punea inca o data sa ascultam, fara sa mai intervină.
    Au fost patru ani de inaltare interioara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“A înțelege diferența dintre artă și kitsch e o abilitate de care elevii au nevoie”, susține Uniunea Artiștilor Plastici din România, care respinge toate variantele planului–cadru pentru gimnaziu

Dezacord total în legătură cu prevederile referitoare la predarea Educației Plastice din cele patru variante ale Planului – Cadru pentru învățământul gimnazial, este poziția Uniunii Artiștilor Plastici din România. Instituția…
Vezi articolul

Regulile pentru stabilirea curriculumului la decizia școlii rămân neschimbate pentru școlar 2023-2024, deși fostul ministrul al Educației anunța că de anul viitor va crește procentul CDȘ în planurile-cadru la 30% – document

Școlile au început deja pe procedura veche să își aleagă opționalele în cadrul curriculumului la decizia școlii, pentru anul școlar viitor, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar București. Procedura…
Vezi articolul