Peste 5.000 de studenți refugiați din Ucraina au ajuns în România, potrivit Agenției Universitare a Francofoniei. Organizația, condusă de ministrul român al Educației, Sorin Cîmpeanu, propune un plan în 14 puncte pentru comunitățile academice afectate de conflict

498 de vizualizări
Foto: AUF
Într-un mesaj de solidaritate cu poporul ucrainean, Agenția Universitară a Francofoniei (AUF) transmite într-un comunicat că are 13 universități din Ucraina printre membri, iar potrivit cifrelor prezentate, până acum 5.000 de studenți refugiați din țara invadată de Rusia au ajuns în România. Președintele în exercițiu al AUF este ministrul Educației din România, Sorin Cîmpeanu.

În comunicat AUF susține că a inițiat un „studiu al situației de la fața locului”, în special cu ajutorul decanilor și rectorilor celor 13 universități membre ucrainene. (Lista universităților ucrainene membre aici)

În urma analizelor și a mobilizării comunităților academice din întreaga lume, prin AUF, a fost creat un „plan special AUF Ucraina” care cuprinde mai multe acțiuni pentru studenți, profesori, cercetători și rectori ai instituțiilor membre din Ucraina.

Asistența pentru refugiați cuprinde trei sub-capitole. Prima măsură este sprijinul pentru mobilitatea și integrarea lor.

  1. Va fi lansat un apel de proiecte de sprijin și integrare pentru studenții refugiați din instituțiile membre din Ucraina.
  2. Sprijin pentru relocarea echipelor de cercetare ucrainene în orice altă țară din regiune.
  3. ESFAM – institutul AUF din Sofia (Bulgaria) specializat în management public, va primi gratuit studenți ucraineni sau internaționali refugiați, în mod excepțional, în timpul conflictului, pentru formare inițială și continuă.

Sprijinul instituțional pentru instituțiile membre este a doua măsură:

4. Sprijin pentru universitățile membre din țările vecine – Republica Moldova (10 unități), România (44 de unități) – care vor primi refugiați cetățeni ai unităților din Ucraina.

5. Mobilizarea programului „AIMES internațional” al AUF , specializat în monitorizarea studenților-refugiați, care va lansa un apel de candidaturi în acest context particular din unitățile membre.

Sprijinul pentru primirea și găzduirea refugiaților este a treia măsură:

6. Parteneriatul CIUP-AUF – Cité Internationale Universitaire de Paris (CIUP) și AUF lucrează împreună pentru o acțiune de urgență de primire a studenților refugiați din Ucraina.

7. Acces consolidat la Maison des Etudiants de la Francophonie din Paris, cu stabilirea unei cote excepționale de săli deschise studenților refugiați din Ucraina, ucraineni sau internaționali.

Pe capitolul de continuitate științifică și educațională, planul AUF prevede:

8. Ajutor pentru traducerea documentelor ucrainene necesare pentru validarea cunoștințelor dobândite în universitățile de limbă franceză.

9. În mai multe țări, AUF are campusuri digitale francofone (CNF) și centre de angajare francofone (CEF) care vor primi orice student refugiat din universitățile ucrainene. Aceste spații AUF permit accesul digital și posibilitatea de a derula învățământ la distanță.

10. Oferte gratuite pentru organizarea și gestionarea instruirii online. IFIC, un institut AUF situat în Tunis (Tunisia) specializat în învățământ la distanță, va sprijini gratuit: studenții care vor putea accesa cursuri internaționale de diplomă prin sistemul FOAD (Open and Distance Learning, etc.); directori și profesioniști care vor putea accesa sistemul TRANSFER (Continuing Education); unități membre care pot solicita sprijin tehno-pedagogic în proiectarea, dezvoltarea și publicarea online a modulelor de formare.

11. Furnizarea de resurse digitale în beneficiul membrilor ucraineni ai AUF. O serie de resurse utile sunt oferite de AUF, în special prin biblioteca digitală BNEUF.

Componenta de ajutor financiar instituțional cuprinde:

12. Scutirea completă de la plata cotizațiilor pentru instituțiile membre din Ucraina pentru anii 2021 și 2022.

13. Flexibilitate în managementul proiectelor aflate în derulare în Ucraina – prelungirea duratei proiectului/amânarea termenelor de implementare a proiectelor, relaxarea managementului financiar etc..

14. Misiunile de cooperare științifică sunt sprijinite prin sejururi de formare avansată și cercetare, precum și misiuni de experți, cu relocare în primul rând în țările vecine voluntare.

Comunicatul integral:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Finanțarea și bursele pentru toți studenții doctoranzi care ocupă un loc finanțat de la bugetul de stat, inclusiv la anul 4, sunt asigurate, spune Ministerul Educației, după ce studenți doctoranzi de la mai multe universități au reclamat că situația studiilor lor este neclară

Ministerul Educației a semnat, pe 23 octombrie, acte adiționale la contractele instituționale cu instituțiile de învățământ superior, astfel încât, în acest moment, sunt asigurate finanțarea și fondul de burse pentru…
Vezi articolul

Studiu: Cum se raportează la România studenții care învață în afara țării / Cei mai mulți spun că vor să revină / Calitățile principale menționate, sub influența anilor de criză: reziliență și adaptabilitate

Marea majoritate a studenților care au participat la un sondaj internațional, adică mai bine de două treimi, și-au exprimat interesul de a se întoarce în țară și de a contribui…
Vezi articolul

RANKING România își extinde prezența în clasamentul universităților după domenii de studiu Shanghai 2024, deși rămâne în afara clasamentului general Shanghai / Babeș-Bolyai – în top 100 la Matematică / Reviriment în domeniile Economie și Psihologie / Prezență minimă la Inginerie, nicio apariție la Educație, Științe politice sau Drept 

România își extinde prezența în clasamentul internațional Shanghai Ranking după domenii de studiu 2024, în condițiile în care, pentru al doilea an consecutiv, nu este reprezentată deloc în top 1000…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ce laude și aprecieri îi adresau profesorii din comisia de doctorat lui Lucian Bode și lucrării sale în 2018: „O cercetare științifică veritabilă”, „doctorandul demonstrează aptitudini analitice avansate”

Trei rapoarte de la cei trei profesori referenți pentru teza de doctorat a lui Lucian Bode, susținută în 2018 la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj-Napoca, descriu cât de bună este…
Vezi articolul