Peste 96.600 de locuri la clasa a IX-a în învăţământul profesional şi tehnic pentru anul şcolar 2020-2021, potrivit CNDIPT. Cele mai multe locuri sunt pentru mecanici

3.120 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Cifra de şcolarizare pentru clasa a IX-a în învăţământul profesional şi tehnic (licee şi şcoli profesionale şi învăţământ dual) va fi de 96.631 de locuri în anul şcolar viitor, potrivit unui anunţ al Centrul Național pentru Dezvoltarea Învățământului Profesional și Tehnic. Instituţia care coordonează principiile politicii educaţionale şi strategiile de dezvoltare a formării profesionale iniţiale în România susţine că este vorba despre un proiect al cifrei de şcolarizare, în condiţiile în care până acum ministerul Educaţiei nu a publicat în dezbatere nicio cifră de şcolarizare pentru anul şcolar 2020-2021. CNDIPT menţionează că „aprobarea cifrei de şcolarizare prin hotărâre de guvern va avea loc cel mai probabil în luna martie 2020”.

Cifra avansată reprezintă 53,6% din totalul locurilor în clasa a IX-a, mai mult cu 3,2 puncte faţă de ponderea din anul şcolar actual. Cele mai multe locuri, peste 21.600, sunt pentru specializarea „mecanică”, ceea ce reprezintă 22,4% din totalul locurilor.

Cum sunt alocate locurile în funcţie de tipul de învăţământ:
  • Învăţământ profesional şi tehnic (învăţământ liceal tehnologic învăţământ profesional)
La nivel naţional sunt cuprinse în proiectul planului de şcolarizare un număr de 3.457,5 clase cu 96.631 de locuri, ceea ce reprezintă 53,6% din totalul locurilor la clasa a IX-a, învăţământ de masă, de zi, în unităţi de învăţământ proprietate publică. Faţă de anul şcolar curent se înregistrează o creştere a ponderii învăţământului profesional şi tehnic cu 3,2 puncte procentuale (în anul şcolar curent numărul de elevi înscrişi în clasa a IX-a în învăţământ profesional şi tehnic în învăţământul de masă, de zi, în unităţi de învăţământ proprietate publică este de 50,4%).
Cele mai mari ponderi ale învăţământului profesional sunt în judeţele:
    • Sibiu, Constanţa, Călăraşi, Prahova, Iaşi, Suceava – peste 59%
  • Învăţământul profesional (şcoli profesionale)
La nivel naţional sunt cuprinse în proiectul planului de şcolarizare un număr de 1.771 de clase cu 49.381 de locuri, ceea ce reprezintă 27,4% din totalul locurilor la clasa a IX-a, învăţământ de masă, de zi, în unităţi de învăţământ proprietate publică. Faţă de anul şcolar curent se înregistrează o creştere a ponderii învăţământului profesional cu 3,3 puncte procentuale (în anul şcolar curent numărul de elevi înscrişi în clasa a IX-a în învăţământ profesional, în învăţământul de masă, de zi, în unităţi de învăţământ proprietate publică este de 24,1%).
Cele mai mari ponderi:
    • Braşov, Covasna, Brăila, Satu Mare, Călăraşi, Ialomiţa – peste 35%.
Cele mai multe locuri pe domenii de formare profesională:
  1. mecanică (17.798 locuri),
  2. turism şi alimentaţie (8.503 locuri),
  3. comerţ (3.165 locuri),
  4. industrie textilă şi pielărie (3.031 locuri).
  • Învăţământul dual
La nivel naţional sunt cuprinse în proiectul planului de şcolarizare un număr de 325,5 clase cu 8.888 de locuri, ceea ce reprezintă 4,9 % din totalul locurilor la clasa a IX-a, învăţământ de masă, de zi, în unităţi de învăţământ proprietate publică. Faţă de anul şcolar curent se înregistrează o creştere atât a ponderii învăţământului dual cu 0,8 puncte procentuale, cât şi a numărului de locuri (în anul şcolar curent numărul de elevi înscrişi în clasa a IX-a în învăţământ dual, în învăţământul de masă, de zi, în unităţi de învăţământ proprietate publică este de 6.880, ceea ce reprezintă 4,1%). Este de remarcat creşterea cu peste 29% a ofertei de şcolarizare la învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021, faţă de existentul în anul şcolar curent.
Cele mai mari ponderi:
    • Alba, Braşov, Bihor, Cluj, Satu Mare, Gorj, Vâlcea, Caraş-Severin, Timiş – peste 8%
Cele mai multe locuri pe domenii de formare profesională:
  1. mecanică (3.826 locuri),
  2. turism şi alimentaţie (1.330 locuri),
  3. electric (823 locuri),
  4. electromecanică (734 locuri).

FOTO: Photo by Malte luk from Pexels


1 comment
  1. meseria de mecanic auto va disparea odata cu venirea masinilor electrice , ca la o masina electrica nu are ce sa se strice nu are ambreiaj nu are cutie de viteze nu are distributie sau bujii nu are nimik prostiilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BAC 2020 – Ministerul Educației face damage control, după ce a scos obligativitatea corectării încrucișate din Ordinul cu regulile de Bacalaureat: evaluarea încrucișată între județe a lucrărilor nu este exclusă

Ministerul Educației condus interimar de Daniel Breaz acuză că în spațiul public au apărut „dezinformări” cu privire la evaluarea lucrărilor de la Bacalaureat 2020, după ce ministrul a scos cu…
Vezi articolul

Liviu Cotfasă, director al Colegiului Național „Elena Cuza” din Craiova: E primul an în care avem elevi nerepartizați. Am discutat cu diriginții de la clasele respective și am înțeles că n-au vrut să opteze părinții și la profilul tehnologic

Liviu Cotfasă, director al Colegiului Național „Elena Cuza” din Craiova, a declarat că „e primul an în care avem elevi nerepartizați”. „Am discutat cu diriginții de la clasele respective și…
Vezi articolul

Profesorii vor avea parte de formare și sprijin de la specialiștii EFdeN și experții din mediul academic. Programul EFdeTeach a început la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București cu primul curs opțional de sustenabilitate pentru liceeni

„SustenAbilitate 2.0” este primul curs opțional dedicat elevilor de liceu care explorează în mod aplicat și inovator conceptele de sustenabilitate, potrivit celor de la EFdeN. Organizația anunță că la Colegiul…
Vezi articolul
Foto: Pexels.com

Un consilier al ministrului Educației acuză că au fost forțați să tacă, prin semnarea unui act de non-disclosure, profesorii numiți de Daniel David în grupul de lucru pentru programa de Limba și literatura română. Szekely acuză presiuni asupra lui David să accepte programa „ruptă de nevoile reale ale elevului”

Radu Szekely, consilier onorific al ministrului Educației și Cercetării, acuză public faptul că profesorii numiți de Daniel David în grupul de lucru pentru noua programă de Limba și literatura română…
Vezi articolul