Petiție online „Elevii nu doresc dublă admitere!”, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov: Este o povară pentru un copil de 14 ani, care ar trebui să își dubleze numărul de meditații

3.875 de vizualizări
Foto: © Racorn | Dreamstime.com
Într-o petiție online, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), elevii critică măsura potrivit căreia orice liceu are posibilitatea de a organiza un examen de admitere, la nivel de instituție sau pentru fiecare profil, din proiectul legii educației preuniversitare, varianta Deca. Această dublă admitere este o povară pentru un copil de 14 ani, care ar trebui să își dubleze numărul de meditații, de ore nedormite și nivelul de stres, se precizează în textul petiției, care are în prezent 334 de semnături. 

În plus, criteriile după care acest proces de dublă admitere s-ar desfășura sunt neclare, elevii dând examen pentru numai 90% din locuri, susțin elevii, care critică schimbările recente din învățământ și într-o postare pe Instagram

Mai jos este articolul care se referă la această schimbare, despre care EduPedu.ro a scris aici:

„Art. 98

(1) După absolvirea învăţământului gimnazial, elevii susţin evaluarea naţională. Evaluarea naţională de la finalul clasei a VIII-a constă în probe la disciplinele limba şi literatura română şi matematică, fiind organizată conform unei metodologii aprobate anual prin ordin al ministrului educaţiei.

(2) Unităţile de învăţământ liceal pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 90% din numărul de locuri atribuite prin planul de şcolarizare, raportat la numărul de formaţiuni de studiu după susţinerea de către elevi a evaluării naţionale.

(3) 10% dintre locuri, sunt ocupate fără concurs, pe baza rezultatelor obţinute la evaluarea naţională şi conform opţiunilor exprimate, prin repartiţie computerizată, de către elevi cu dizabilităţi şi/sau CES, şi de către elevi de etnie romă.

(4) Locurile rămase neocupate după organizarea concursului şi repartizarea în urma acestuia se atribuie pe baza rezultatelor obţinute la evaluarea naţională, conform opţiunilor exprimate, prin repartiţie computerizată. 

(5) În situaţia în care la concursul de admitere, pentru fiecare specializare, se înscrie un număr de elevi mai mic decât numărul locurilor scoase la concurs, unitatea respectivă nu are dreptul de a organiza concurs de admitere pentru specializarea respectivă în anul şcolar următor.

(6) Data desfăşurării concursului de admitere este stabilită de Ministerul Educaţiei şi se face publică la începutul fiecărui an şcolar.

(7) Organizarea concursului şi criteriile de admitere se stabilesc prin decizia Consiliului de

administraţie al unităţii de învăţământ, care se publică pe site-ul instituţiei, la începutul fiecărui an şcolar. Concursul de admitere constă în administrarea a două probe, stabilite la nivelul unităţii de învăţământ, care vizează discipline aferente profilului/specializării.

(8) Probele pentru concursul de admitere sunt standardizate şi unice la nivel naţional, fiind elaborate sub coordonarea Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, pe baza programei şcolare, în conformitate cu prevederile metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.”

Foto: © Racorn | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
SURSE Toate liceele vor putea organiza examen de admitere la clasa a IX-a, acolo unde există concurență, potrivit proiectului de lege a învățământului preuniversitar / Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a va fi înaintea admiterii și susținută de către toți elevii

5 comments
  1. Adica la Sava, Lazar, Vianu si orice alt liceu de top, 10% pot fi de etnie :). Evident ca nici nu pot fi exmatriculati. Pentru dealeri cum gasiti locuri? Realitatea e ca se va distruge si ce a ramas din elita. O cale sigura de esec, este sa incerci sa ii multumesti pe toti. E evident ca cei discriminati raman copii buni cu colegi slabi (bagati pe gat de procente stupide gen 10% pentru defavorizati!). Ce cauta la un liceu de top un defavorizat? Cu ce il ajuta? Sunt frustrati si obositi de competitia de acolo si copii buni! Cu ce ii va ajuta pe unii slabi ca termina in genunchi, abia trecand clasa, un liceu bun? Pretentiile sunt extrem de mari la toate materiile, cum e si normal: ca e doar pentru cei care vor performanta! Deci la ce ajuta ciorba asta?

  2. Nu mai faceți schimbări de forma!!!! În toți acești ani schimbările au fost de forma și nu de fond!!! Problemele sunt altele și mult mai profunde, de la lipsurile materiale pentru o educație decenta, la programele mult prea încărcate și care stimulează doar procesele cognitive!!! Luați profesioniști pedagogi, psiho-pedagogi și psihologi care sa va sfătuiască despre schimbările cu adevărat necesare de conținut, de fond!!! Schimbați doar etichetele prin aceste examene, conținutul e același, programe școlare foarte încărcate și copii nu se dezvolta armonios, unde e creativitatea, imaginația, abilități manuale, dezvoltarea voinței și motivației prin educație?!!!!! Este un sistem dezechilibrat, iar d-voastră îl dezechilivrati tot mai rău prin ultimele decizii!!!!

  3. Care meditatii? Pentru ce? Vino la scoala, invata si asta e tot. Fii atent la ore, nu la telefon, fa lectiile si temele, TikTok si Instagram si nu-ti trebuie nicio meditatie. Pentru distractie si alte cele ai weekendurile si vacantele. Cat e scoala, pui mana pe carte, nu alta balarii.

    1. Hai nu te amagi singură. Sau ești cumva una din profele alea care dau teme de nu au timp elevii nici sa respire? In rest majoritatea profesorilor nu fac nimic la clasă și ce faci când vrei liceu bun și profei de la clasă nu îi pasă? Meditații!

  4. Și un stres enorm pentru acești copii. Profesorii se freacă pe mâini, de fericire, că au clienți pt meditații. Nu le pasă de stresul copiilor, nici celor din conducerea ministerului învățământului, nici profesorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Dubla specializare pentru profesori ar urma să fie introdusă și la licență, împreună cu o bursă cât salariul unui cadru didactic debutant pentru cei care aleg această formare. Prevederile apar în proiectul Deca al Legii învățământului superior

Introducerea dublei specializări la licență pentru cadrele didactice și acordarea unor burse de studiu egale cu salariul net al unui profesor debutant pentru studenții care frecventează cursurile licenței didactice sau…
Vezi articolul

O elevă a solicitat Avocatului Poporului să ceară în instanță anularea ordinului de ministru care a tăiat bursele elevilor din mediul rural – Asociația Elevilor din Constanța, care îndeamnă și alți elevi să acționeze la fel

Asociația Elevilor din Constanța îndeamnă elevii care nu mai primesc bursă socială pentru mediul rural să se adrese Avocatului Poporului, pentru a cere în instanță anularea ordinului prin care a…
Vezi articolul

Orban: Cer autorităților locale și unităților școlare să achiziționeze tablete, acestea se dau familiilor în comodat / Dacă într-o localitate nivelul de răspândire a virusului scade, tabletele respective pot fi distribuite către altă localitate în care crește numărul de infectări

Cer autorităților locale și unităților școlare să achiziționeze tablete, a declarat premierul Ludovic Orban la o conferință de presă miercuri seara, potrivit gov.ro. Acesta a explicat că tabletele nu se…
Vezi articolul

Cătălin Nan, noul președinte al Federației Naționale a Părinților, membru PNL, fost consilier local în Râșnov, candidat în 2020 pentru Camera Deputaților: Îmi voi da demisia din partid, nici nu se pune problema / Vreau o schimbare de ton la federație

Cătălin Nan este noul președinte al Federației Naționale a Părinților, anunță Federația într-un comunicat de presă. Până în prezent vicepreședinte, el a fost votat, joi, 25 aprilie, în funcția de…
Vezi articolul

Consilierul prezidențial Ligia Deca contestă testarea doar scrisă a copiilor, în general, și sugerează și testarea, pe viitor, a modului în care ei învață din reprezentări grafice și clipuri video: Impresia mea este că din ce în ce mai mulți copii folosesc mediile sociale pentru învățare, inclusiv YouTube sau alte platforme și că știm prea puține despre modul în care învață copiii noștri

„Impresia mea este că din ce în ce mai mulți copii folosesc mediile sociale pentru învățare, inclusiv YouTube sau alte platforme și că știm prea puțin despre modul în care…
Vezi articolul