Planificare calendaristică învățători – an școlar 2025-2026. Unitățile de învățare vor fi elaborate pe parcursul anului şcolar, pe măsură ce se finalizează implementarea proiectului unității anterioare – scrisoare metodică

2.244 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Unitățile de învățare vor fi elaborate de către învățători pe parcursul anului şcolar, pe măsură ce se finalizează implementarea proiectului unității anterioare, după cum se arată în scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Buzău. În scrisoarea metodică sunt menționate aspectele de care trebuie să țină cont învățătorii în întocmirea documentelor proiective pentru anul şcolar 2025-2026.
  • Elevii și copiii de grădiniță au început anul școlar 2025-2026 pe 8 septembrie, potrivit structurii anului școlar, aprobată prin ordinul nr. 3.463 din 4 martie 2025. Cursurile se vor încheia pe 19 iunie 2026 și vor fi în total 36 de săptămâni de școală​. Vezi mai jos, în articol, calendarul complet al anului școlar 2025-2026.

Repere privind elaborarea planificării calendaristice, conform documentului inspectoratului școlar:

Fiecare învățător va ține cont de următoarele aspecte în întocmirea documentelor proiective pentru anul şcolar 2025-2026:

  • „studierea, cu atenție, a programei şcolare aferente clasei;
  • analiza obiectivă a activității desfăşurate în anul şcolar anterior, sesizarea elementelor insuficient structurate sau neconsolidate şi proiectarea celor mai potrivite demersuri, de remediere/dezvoltare, în funcție de specificul clasei pe care o coordonează fiecare cadru didactic;
  • realizarea de conexiuni între componentele estimate a fi insuficient asimilate şi programa şcolară;
  • identificarea unor eventuale probleme de învățare şi stabilirea unor soluții de rezolvare a acestora;
  • recomandarea de a fi studiate sugestiile metodologice specifice fiecărei programe şcolare;
  • adaptabilitatea proiectării la specificul şcolii, fiecare cadru didactic personalizându-şi proiectarea unităților de învățare, urmărind, pe cât posibil, predarea-învățarea integrată şi introducerea elementelor de noutate;
  • unitățile de învățare vor fi elaborate pe parcursul anului şcolar, pe măsură ce se finalizează implementarea proiectului unității anterioare;
  • programele, planificările şi unitățile de învățare de la cursul opțional vor avea aceeaşi structură ca şi a celorlalte discipline.
    • proiectare unităților de învățare trebuie să aibă o structură de planificare a învățării centrate pe lecții; de aceea, competențele vizate şi celelalte elemente din structura unității vor fi precizate pentru fiecare oră de curs;
    • se recomandă conceperea planificării integrate, la ciclul achizițiilor fundamentale;
    • modulele (perioadele de timp) nu influențează parcurgerea cu sens a unităților de învățare;
    • planificările vor fi avizate de conducerea unității de învățământ şi vor fi înregistrate în unitatea şcolară.”

Documentul Inspectoratului Școlar Județean Buzău poate fi consultat mai jos:

Calendarul anului școlar 2025-2026

Modul 1: de luni, 8 septembrie 2025 până vineri, 24 octombrie 2025;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 25 octombrie 2025 până duminică, 2 noiembrie 2025;

Modul 2: de luni, 3 noiembrie 2025 până vineri, 19 decembrie 2025;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 20 decembrie 2025 până miercuri, 7 ianuarie 2026;

Modul 3: de joi, 8 ianuarie 2026 – până vineri, 6 februarie 2026, respectiv vineri, 13 februarie 2026 sau vineri, 20 februarie 2026, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi (mobilă): o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 9 februarie – 1 martie 2026;

Modul 4: de luni, 16 februarie 2026, respectiv luni, 23 februarie 2026 sau luni, 2 martie 2026, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 3 aprilie 2026;

Vacanța de primăvară/Paște: de sâmbătă, 4 aprilie 2026 până marți, 14 aprilie 2026;

Modul 5: de miercuri, 15 aprilie 2026 până vineri, 19 iunie 2026;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 20 iunie 2026, până duminică, 6 septembrie 2026.

Când termină școala în 2026 elevii din clasele a VIII-a și a XII-a / a XIII-a

Anul şcolar 2025 – 2026 începe la data de 1 septembrie 2025, se încheie la data de 31 august 2026 şi are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului şcolar 2025 – 2026 încep la data de 8 septembrie 2025, conform Art. 1.

Prin excepţie, se stabilesc următoarele:

  • Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 5 iunie 2026;
  • Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 12 iunie 2026;
  • Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor prevăzute la litera a) şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 26 iunie 2026;
  • Pentru clasele din învăţământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare.
Școala altfel și Săptămâna verde în anul școlar 2025-2026

Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare o face unitatea de învățământ. Cele două programe se planifică în module diferite.

Școlile au avut termen până la 1 aprilie 2025 să îi anunțe pe elevi și părinți când au ales să fie săptămâna de vacanță mobilă din luna februarie 2026 și programele Săptămâna Verde și Săptămâna „Școala altfel”. 

La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Planificarea calendaristică anuală nu se realizează pe baza manualelor şcolare – scrisoare metodică pentru profesorii de discipline socio-umane
Recomandare pentru profesori: schița lecției să fie realizată de cadrele didactice aflate în primii 3 ani de activitate – scrisoare metodică pentru profesorii de discipline socio-umane
Evaluarea elevilor din clasele primare. Copiii nu vor fi comparați – scrisoare metodică pentru învățători. Comparațiile se vor referi la rezultatele precedente şi cele actuale ale elevului


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Depășirea obstacolelor sociale și financiare ale elevilor pentru a progresa în educație este responsabilitatea învățătorilor – proiect profilul profesorului de învățământ primar

Învățătorii trebuie să ajute elevii să depășească obstacolele sociale și financiare, să se adapteze în colectiv și să creeze contexte de învățare practice, se menționează în profilul învățătorului. Acesta face…
Vezi articolul

Secretarul de stat Kallós Zoltán: Se pot utiliza în continuare acele variante ale catalogului electronic care respectă specificiațiile din Ordinul de modificare a ROFUIP / Nu există obligativitatea de a folosi modulul de catalog electronic în SIIIR în acest moment

Școlile-pilot care au introdus cataloage electronice le pot folosi în continuare, a explicat secretarul de stat Kallós Zoltán marți, 5 august, la dezbaterea online organizată de Ministerul Educației și Cercetării. Astfel,…
Vezi articolul

Daniel Funeriu: Soluția, azi, este ca de mâine părinții să iasă masiv în stradă. Elevii suferă nu din cauza profesorilor, ci din cauza lui Iohannis și a guvernelor sale, începând cu guvernul Ponta și terminând cu guvernul Ciucă

„Soluția, azi, este ca de mâine părinții să iasă masiv în stradă, cel puțin în București, Timișoara, Cluj, Iași, Craiova, Brașov. Masiv, adică cel puțin 20-30.000, până la satisfacerea a…
Vezi articolul