Cei peste 40.000 de profesori evaluatori de la simulările examenelor naționale, tratați cu mulțumiri de Ligia Deca: Știm efortul / Cadrele didactice n-au fost plătite pentru corectură

21.044 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Ligia Deca, ministrul Educației, le-a mulțumit, luni, 25 martie, profesorilor care au evaluat lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională și BAC 2024: „Știm efortul și le mulțumesc profesorilor pentru el”. Declarațiile au fost făcute în cadrul unei conferințe de presă și în contextul în care cadrele didactice care au corectat lucrările n-au fost remunerate pentru activitatea prestată.

„În total, au fost aproape 1.600.000 de lucrări. Au fost implicați în desfășurarea simulărilor peste 40.000 de colegi, cărora le mulțumesc pentru tot efortul depus pentru copii”, a spus aceasta.

Ligia Deca a precizat că unii profesori au avut de corectat un volum mare de lucrări: „Un alt neajuns au fost numărul mare de lucrări primite de către unii profesori evaluatori. Volumul mare de lucrări de corectat a fost cauzat, în unele cazuri, de numărul insuficient de profesori implicați în evaluare. Știm efortul și le mulțumesc profesorilor pentru el.

Un profesor a avut de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională (EN VIII) și Bac 2024, inclusiv de acasă, a prevăzut procedura Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate. În practică, numărul a ajuns și la 70-80 de lucrări, potrivit surselor Edupedu.ro.

Ce efort ar fi făcut ministerul dacă aloca 2 euro pe lucrare, să spunem, și plătea și simulările? Erau 800.000, cel mult 1.000.000 euro”, a spus Florin Tudose, profesor de logică, filozofie și sociologie la Liceul Teoretic Benjamin Franklin din București, într-o intervenție la TVR Info.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii care evaluează lucrările de la simularea examenului de Bacalaureat au un număr mare de lucrări și timpul este scurt: „Am primit sesizări în partea colegilor noștri vizavi de numărul de lucrări care le revin pe fiecare disciplină de examen”.

Aceasta a mai spus că Ministerul Educației „ar trebui să țină cont și de solicitările noastre, în numele colegilor noștri, de a se plăti participarea și la aceste simulări”. Liderul sindical a precizat că numărul mare de lucrări care trebuie să fie evaluate este o consecință a faptului că sunt puțini profesori corectori și „ajungem într-o situație oarecum de impas”.

Redăm declarația Ligiei Deca:

„Vă transmit câteva concluzii în urma simulărilor examenelor naționale care s-au încheiat recent. Așa cum știți, este pentru prima dată când un număr atât de mare de elevi, aproape 300.000, au fost evaluați, folosindu-se platforma de evaluare digitalizată.

În total, au fost aproape 1.600.000 de lucrări. Au fost implicați în desfășurarea simulărilor peste 40.000 de colegi, cărora le mulțumesc pentru tot efortul depus pentru copii. Aș vrea să subliniez că evaluarea digitalizată ne ajută să avem, pentru prima dată, o imagine de ansamblu asupra competențelor pe care copiii noștri deja le au, precum și asupra acelora care trebuie îmbunătățite.

Putem vedea procentul de rezolvare pe fiecare item, iar asta se întâmplă, din nou, pentru prima dată. Avem date clare de la care să pornim în elaborarea politicilor educaționale și, pe termen scurt, în elaborarea planurilor remediale și, de asemenea, în calibrarea subiectelor pentru examenele din vară.

Din punctul de vedere al evaluării, strict, printre problemele semnalate au fost cele legate de numărul relativ mare de lucrări, cu diferențe de evaluare mai mari de un punct. Pentru aceste situații există mecanisme de reglaj, deja, prin repartizarea lucrărilor către alți doi evaluatori. Luăm în calcul ca profesorii în cazul cărora a fost evidentă corectura deficitară să nu mai poată evalua înainte de a participa la sesiuni de formare dedicate.

Pentru o corectură cât mai uniformă, CNPEE va organiza sesiuni de lucru cu inspectorii de specialitate în zilele de examen, imediat după afișarea subiectelor și a baremelor, urmând ca la rândul lor aceștia să instruiască evaluatorii înainte de startul evaluării.

Un alt neajuns au fost numărul mare de lucrări primite de către unii profesori evaluatori. Volumul mare de lucrări de corectat a fost cauzat, în unele cazuri, de numărul insuficient de profesori implicați în evaluare. Știm efortul și le mulțumesc profesorilor pentru el.

De asemenea, rog inspectoratele să trateze cu seriozitate procesul de evaluare, inclusiv prin selecția atentă a evaluatorilor, atât din punct de vedere al numărului acestora, raportat la necesarul pentru fiecare județ, cât și din punctul de vedere al profesionalismului dovedit. De asemenea, rog colegii mei să prioritizeze participarea la examenele din vară a celor profesori care au fost evaluatori la simulări.

Urmează să publicăm gradul de reușită pe itemi pentru simularea examenului de Bacalaureat și, așa cum am procedat și la simularea Evaluării Naționale, urmează să publicăm o analiză pe itemi, raportată la competențele urmărite, împreună cu recomandări de activități remediale sau de consolidare. (…)”

Citește și:
Secretar de stat în Ministerul Educației: Putem îmbunătăți platforma de evaluare la Evaluarea Națională și Bacalaureat, dar varianta optimă e sa formăm profesorii / Evaluatorii vor fi învățați cum să corecteze chiar pe baremul de la examen, în amiaza examenului
Peste 25 de lucrări cu diferențe între 1 și 3 puncte, ale unor elevi dintr-o singură școală, la simularea BAC 2024, semnalate de directorul Liceului „Jean Louis Calderon” din Timișoara
Sorin Ion, secretar de stat, despre profesorii corectori de la examenele naționale: Am recomandat folosirea, cu precădere, de evaluatori care au parcurs cursul CNPEE. Avem câteva mii de absolvenți. La vară va fi și mai pregnant
Un corp profesionist de profesori evaluatori pentru BAC și Evaluarea Națională – cerut de profesorul Liviu Papadima / Selecția evaluatorilor de la BAC să fie mai eficientă și cu expertiză pentru examene naționale – susține directorul Liceului Jean Louis Calderon din Timișoara
Lucrare notată cu 4.60, simulare BAC 2024, evaluată cu 7.60 de alt profesor corector, semnalează un director de liceu: Ce ar trebui să înțeleagă un elev care are așa mari diferențe între note?
Director de școală, despre corectarea digitalizată de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Dacă un evaluator dă zero puncte și un evaluator dă cinci puncte, cred că trebuie îmbunătățită aplicația
ULTIMA ORĂ Greșeală descoperită de un profesor în corectura digitalizată a grilelor de la simularea Evaluării Naționale 2024: Elevi cu punctaje diferite acordate de cei doi evaluatori la același item și acceptate de platformă, care a făcut media notelor / Mihaela Popa: Platforma trebuie să aibă un filtru la grilă, care să nu permită trecerea peste o greșeală umană

9 comments
  1. Ce sa mai vorbim?…
    De cand se dau simulari, nu s-a platit activitatea de corectura niciodata!
    In plus, ani la rand s-a dat simulare si la cl. a XI -a, pe langa a XII-a…
    Si bineinteles, corectori sunt doar profesorii de matematica si l. romana, la salarii egale…
    Cata “munca patriotica” de genul asta, plus pregatiri gratuite pt bacalaureat, in scoala, in fiecare an, am facut de-a lungul carierei (38 ani), iar la o adica, tot profesorul e de vina pt insuccese!…
    Am ramas cu un gust amar, la final de cariera…

  2. Minister de prosti si Puisti. Corectezi ca tampitul,ok fara bani am inteles. Dar sa vina ministerul si ISJul sa ceara situatii peste situatii, calcule procente si alte nabadai, cine naiba crede ca vor veni la bac benevol (profesorii evaluatori dar si comisiile de bac). Ce masura coercitiva veti gasi ca sa ii fortati?

  3. Ce sa mai spunem despre judete care au trecut in acest an prin 3-4 simulari extra.. timpul alocat de fiecare data este rupt din cel pentru familiile noastre, nu?! avem grija de copiii tuturor, dar de ai nostri?! si totul GRATUIT la ore precum 8, 9, .. 12 noaptea, ca a doua zi ai ore de la 8 la 15. Sa nu uitam ca in afara de mate si romana, pe alte discipline nu exista simulari/examene… salarii toti avem la fel… cata corectitudine!!!

  4. Facem ceva pe mulțumirile ei. Am muncit fix ca niște sclavi. Sunt nemulțumiri legate de diferențe semnificative între note. Păi, cum să faci o treabă bună când trebuie să îți faci și orele, trebuie să corectezi online și mai trebuie să ai grijă și de familia ta? Am fost lipsiți de griji sau stres ca să ne putem concentra 100% pe evaluare, și neplătiți? Un minister nesimțit, căruia nu-i pasă de resursa umană.

  5. Multe corecturi au fost pe masura… Diferenta de 4-5 puncte intre corectori. Penrru corectarea lucrarilor de liceu au fost si profesori de gimnaziu. Dna ministru nu stie ca, materia este diferita , cu abordari si cerinte diferite ?? Dupa 4 corecturi cu diferenta de 4 puncte,copilul nu a mai inteles nimic. La fel se va proceda si in vara? Este bataie de joc, pentru toata lumea. Doamna ministru experimenteaza lunar cate ceva pe viitorul copiilor. Este complet pe langa tot ce înseamnă învățământ. 😡😡😡

  6. Din cauza faptului că o parte dintre cei 40 mii nici măcar nu au vrut să fie evaluatori,dar au fost cam obligați să o facă,dar mai ales din cauză că niciunul dintre cei 40 mii,nu au fost plătiți pt această eroică activitate,e posibil ca o mare parte dintre ei sa refuze categoric sa se înscrie ca profesor evaluator pt bac… Așa că să o vedem atunci pe doamna ministru ce va face cu simplele mulțumiri de acum…

  7. Cine nu a evaluat corect nu are nici o scuză!!! Dacă eram la examenul propriu-zis?! “Fericeam” sau nenoroceam pe copii?! Sub aceste erori de evaluare se ascund incapacitatea și incompetența unor așa-ziși profesori!!! Caz concret în instituția din care (încă…) fac parte!

    1. 1. Daca esti profesor cu nicio responsabilitate (“predai” materii de umplutura) si doar incasezi salariul atunci nu mai comenta pentru ca nu ai niciun drept.
      2. Cine greseste grav sa nu mai poata corecta. Este foarte simplu.

    2. Cine nu a evaluat corect ce înseamnă? Ca nu a vrut? Ca nu a știut? Ca baremurile sunt de așa natură că lasa loc la interpretări? Doar la testele grila e nevoie de un singur profesor, ca acolo nu ai cum greși, doar daca nu esti atent. Dar la itemi obiectivi și semi- … pot apărea diferențe. Mai ales la lucrările elevilor mediocri care dau răspunsuri în care parca ar ști, parca nu ar ști, încep o idee si o lasa baltă ca să înceapă alta … de îți vine să îl strângi de gât pe nesimțitul care la ora nu e atent, că stie el. De aceea, in afara profesorilor răuvoitori sau a celor care chiar nu stiu corecta, principalii vinovați, hai sa o spunem pe șleau, sunt ELEVII! ELEVII!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liliana Preoteasa, Ministerul Educației: Nu putem să judecăm sistemul de învățământ pe baza rezultatelor de la olimpiadele internaționale / TIMSS ia în calcul nu doar rezultatele stricte ale elevilor, ci și contextul social-economic în care își desfășoară acești copii activitatea. Or asta, din nefericire, aș spune că noi nu prea facem

Sistemul de evaluare internațională TIMSS ia în calcul nu doar rezultatele stricte ale elevilor, răspunsul lor la itemii de evaluare, ci și contextul social-economic în care își desfășoară acești copii…
Vezi articolul

Noile salarii ale profesorilor, pe baza majorărilor din OUG 57/2023, nu pot fi calculate cu aplicația de salarizare, pentru că aceasta nu a fost încă actualizată, transmit inspectoratele școlare

Aplicația de salarizare din Învățământ nu a fost actualizată, potrivit unui anunț al Inspectoratului Școlar Județean Sibiu. „Statele de personal și plată pentru luna iunie 2023 nu se lucrează în versiunea…
Vezi articolul

Cinci județe au cerut bani de la Guvern, din Fondul de rezervă, pentru unele plăți legate de educație / În Sibiu banii se vor folosi pentru plata burselor, iar în Mehedinți pentru plata facturilor la căldură în școli

Arad, Buzău, Constanța, Mehedinți și Sibiu au cerut bani Guvernului din Fondul de rezervă bugetară pentru a acoperi costuri legate de educație: burse, plata facturilor la energie în școli ori…
Vezi articolul