Primele școli au fost redeschise în Canada: Fiecare clasă este „o bulă,” purtatul măștilor este recomandat și nu obligatoriu, interacțiunea copiilor este limitată

9.331 de vizualizări
Provincia Quebec a devenit prima din Canada unde școlile au fost redeschise fizic, printre măsurile luate de autorități numărându-se limitarea interacțiunii copiilor, spații separate de joacă în curți și interzicerea accesului părinților în interiorul instituțiilor de învățământ.

De asemenea, fiecare clasă este „o bulă” separată, copiii sunt dezinfectați pe mâini de cel puțin șase-șapte ori pe zi, iar profesorii sunt obligați să poarte măști de protecție, la care se adaugă, în unele cazuri, și scuturi de plastic pentru față.

Copiii au fost întâmpinați de un peisaj foarte diferit de cel cu care fuseseră obișnuiți până în această primăvară. Astfel, printre altele:

  • prezența fizică a copiilor la școală este obligatorie;
  • sunt exceptați de la prezența în clase doar copiii cu afecțiuni grave, care sunt vulnerabili în fața virusului, precum cei cu cancer sau astm în formă agravată. În cazul altor copii, inclusiv cei care au trecut recent prin operații de transplant de organe, prezența la școală este obligatorie;
  • medicii de familie sunt singurii care au dreptul să ofere scutire medicală copiilor bolnavi, iar regulile de acordare a acestor documente au fost înăsprite;
  • învățământul online continuă, dar este drastic limitat. Autoritățile au anunțat că, chiar dacă vor exista focare de infecții, vor fi izolați la domiciliu doar copiii din clasa afectată, care vor învăța online;
  • la intrarea în curtea școlii, elevii sunt întâmpinați de profesori care poartă măști și scuturi pentru față, ei trebuind să își dezinfecteze mâinile;
  • accesul copiilor în clădiri se face pe rând, progresiv, fiecare grupă fiind însoțită de propriul învățător sau profesor până în sala de clasă;
  • elevii sunt obligați să poarte măști când intră în curtea școlii și până în sala de clasă;
  • unele școli iau temperatura copiilor înainte de a le permite accesul în incintă;
  • măștile nu sunt obligatorii în clasă pentru elevi indiferent de vârstă, deși elevii din clasele mai mari (de la clasa a 5-a în sus) trebuie să poarte măști sau veșminte pentru față în zone comune, cum ar fi holurile. Unele școli private de limbă engleză au anunțat că vor ignora reglementările și vor face ca purtatul măștilor să fie obligatorii în sălile de clasă;
  • măștile sunt obligatorii pentru elevii care folosesc autobuzele școlare;
  • fiecare clasă este o „o bulă” separată, iar elevii nu mai părăsesc încăperea pentru a merge la orele de laborator, de artă sau de muzică (așa cum era cazul până acum, când copiii se roteau dintr-o clasă de curs în alta). Profesorii sunt cei care se mută de la o clasă la alta. Ideea este simplă: cu cât se limitează contactele unui elev, cu atât va fi mai ușor să se urmărească contactele și să se reducă riscul transmiterii ulterioare;
  • numărul de elevi într-o clasă nu a fost redus (de la nivelul elementar până în clasa a 9-a), iar copiii poartă măști acolo unde regulile de distanțare fizică nu pot fi respectate;
  • inspectoratele școlare au opțiunea fie de a menține raportul pre-pandemic în ceea ce privește numărul de elevi din clasele 10 și 11, fie de a plasa elevii într-un program alternativ în care se află în clasă 50 la sută din timp și să învețe online de acasă în restul perioadei;
  • profesorii sunt obligați să poarte permanent măști, iar atunci când trec de o linie de demarcație trasată pe podea și se apropie de elevi, ei sunt obligați să își pună și scut de plastic pe față;
  • luarea mesei de prânz nu se mai face în cantina școlii, ci în sala de clasă;

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste jumătate dintre români consideră slaba pregătire a unor profesori drept o problemă principală a sistemului de educație – sondaj INSCOP / Alte probleme majore – abandonul școlar, lipsa de disciplină a elevilor

Peste jumătate dintre români apreciază că slaba pregătire și dezinteresul unora dintre profesori este o problemă principală a sistemului de educație, potrivit unui sondaj realizat de INSCOP Research, în parteneriat…
Vezi articolul

Curtea de Conturi din Franța, despre sistemul francez de Educație: investiții mari, dar rezultate slabe ale elevilor. Franța a investit, în 2020, 5,2% din PIB pentru Educație / Despre profesorii francezi care lipsesc de la ore și impactul bugetar

Într-o notă publicată marți, 14 decembrie, Curtea de Conturi din Franța apreciază că, în ciuda cheltuielilor mari la Educație, performanța sistemului școlar francez nu e ridicată. Curtea susține, printre altele,…
Vezi articolul

Aproape jumătate dintre studenții care au început facultatea în 2015 au abandonat studiile. Dintre aceștia, 44% au renunțat după primul an / Domeniul de studiu, nota de la bacalaureat, caracteristicile studenților, printre factorii care influențează abandonul universitar

În România nu a fost calculat niciodată abandonul studiilor superioare, indiferent de ciclul de studiu: licență, master sau doctorat. Fenomenul a fost măsurat pentru prima dată în cadrul studiului Abandonul…
Vezi articolul