Primii profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online: o învățătoare din Dâmbovița și-a “abandonat” elevii de pe 11 martie, iar un profesor din Vrancea a refuzat scenariul hibrid, spun inspectorii școlari

6.718 vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Primele cazuri de profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online au fost înregistrate în județele Dâmbovița și Vrancea. “Doamna învățătoare, de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu a făcut nimic. Nimic însemnând absolut nimic”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general din Dâmbovița, Ion Sorin. Acesta a precizat că în luna octombrie învățătoarei i s-a desfacut contractul de muncă. Al doilea caz este din Dâmbovița, unde un profesor “nu a vrut să-și facă orele online și i s-a tăiat salariul, la nivel de școală”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectoarea școlară generală din Vrancea, Gabriela-Daniela Marchitan.

De la începutul anului școlar și până în prezent, doi profesori au fost sancționați pentru refuzul de a le preda online elevilor. Cei doi sunt din județele Vrancea și Dâmbovița, iar inspectorii școlari generali din cele două județe au explicat pentru Edupedu.ro cum s-au desfășurat lucrurile.

Ion Sorin, inspectorul școlar general din Dâmbovița: Doamna învățătoare, de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu a făcut nimic. Nimic însemnând absolut nimic
Ion Sorin, inspector școlar general ISJ Dâmbovița / Foto: Facebook.com

Contactat de Edupedu.ro, Ion Sorin, inspectorul școlar general al ISJ Dâmbovița, a declarat că “doamna învățătoare de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu a făcut nimic. Nimic însemnând absolut nimic. Directoarea a încercat să facă alți colegi ore cu copiii aceia, iar doamna învățătoare a fost la mine și mi-a spus că a încercat să facă ceva după Paște, s-a dus la școală. Dar cursurile s-au suspendat pe 11 martie și s-a dus la mijlocul lui aprilie. Școala s-a oferit să îi dea un laptop, să o ajute, degeaba”.

Învățătoarea era “trecută de vârsta de pensionare, era în prelungire”, a precizat inspectorul școlar.

Oficialul a declarat că “și la începutul anului acestuia școlar, a făcut la fel. Aproape că nici nu înțelegea că acei copii au fost abandonați. Luni de zile să nu încerci să iei legătura cu acei elevi? A refuzat orice ajutor de la școală. S-a întrunit comisia de disciplină din școală, au făcut toți pașii și au desfăcut contractul de muncă”.

Învățătoarea a făcut apoi plângere la inspectorat, “noi am constatat că totul este făcut legal și am mentinut sancțiunea. Doamna a dat școala în judecată, dar nu văd ce instanță ar fi de acord să dai salariu fără nicio muncă, iar să-ți abandonezi copiii total nu e în regulă”, a afirmat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general din Dâmbovița.

“În octombrie i s-a desfăcut contractul de muncă”, a explicat inspectorul Ion Sorin. Acesta a adăugat că acesta este “singurul caz de la noi din județ”.

În județ, din 67.000 de copii de la grădiniță și până la liceu, 5.143 au fost identificați ca neavând niciun device pentru școala online, iar tabletele urmează să vină săptămâna aceasta, făcând parte din loturile câștigate din licitația lansată de Ministerul Educației. La acestea se vor adăuga încă 1.300 de device-uri aflate “în procedură derulată de Inspectorat”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general din Dâmbovița.

Acesta a adăugat că “din cele aproximativ 150 de școli din județ, am făcut o analiză cu primariile și acolo unde primaria nu a depus proiect pe fonduri europene pentru achiziționare de device-uri pentru școala online, intervenim noi să luăm noi școlile în parteneriat. Cam 40 de școli le avem definite bine și proiectul merge bine”.

Gabriela-Daniela Marchitan, inspector școlar general Vrancea: “Omul nu a vrut să-și facă orele și i s-a tăiat salariul, la nivel de școală”

Și în Vrancea un cadru didactic a fost sancționat, de data aceasta pentru că a refuzat să facă orele în sistem hibrid. Contactată de Edupedu.ro, inspectoarea școlară generală din Vrancea, Gabriela-Daniela Marchitan, a declarat că “omul nu a vrut să-și facă orele și i s-a tăiat salariul, la nivel de școală. În momentul în care nu îți faci ora, aceea nu e plătită. E o chestie normală”. 

“În acest an școlar s-a întâmplat, școala era pe scenariul galben și trebuia să lucreze oamenii și online. Dar și-a revenit, s-a rezolvat problema”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectoarea școlară generală din Vrancea. 

“Nu mi s-a semnalat la momentul acesta să fie și alte sancțiuni de salarizare”, a continuat aceasta.

Inspectoarea a adăugat că sunt, în schimb, “foarte multe pensionări”. “Oamenii nu mai vor să lucreze și au cerut pensionarea. Și mai aveam și oameni care ceruse prelungirea activității și acum nu mai vor, pentru că nu mai vor să lucreze în sistemul ăsta”, a declarat Gabriela-Daniela Marchitan pentru Edupedu.ro. 

Aceasta a adăugat că pensionările nu sunt deocamdată “o problemă, pentru că în urma concursului de titularizare au rămas persoane care nu au avut catedre și atunci apelam la lista cu oamenii care au concurs și la momentul acesta acoperim”. 

“Nu pot să vă spun o cifră, pentru că nu am ținut o contabilitate, atâta vreme cât am putut acoperi orele”, a afirmat inspectoarea. 

Oficialul a declarat că “majoritatea profesorilor chiar lucrează. Sunt probleme acolo unde nu avem device-uri. Profesorii se pot întoarce în școală sau să ia laptopuri din școală. E problema elevilor care nu au device-uri și ne gândeam în weeekend cum putem să intervenim acolo. Aștept și de la domnii diriginți niște variante, probabil vor merge și acasă la copii cu materiale și teste. Vrancea e județ cu zonă de munte și sunt unele zone cu probleme”.

5.200 de copii au solicitat tablete, “dar așteptăm să vină. Avem și noi un proiect la nivelul inspectoratului și așteptăm. Înțeleg că la nivel de țară e foarte greu de făcut o achiziție”, a continuat aceasta. 

“Și din școli au mai primit copiii, din laboratoare li s-au dat copiilor tablete, laptopuri acolo unde există internet și copilul nu are posibilitatea să-și ia. Dar problema este acoperirea cu internet. În zona Mărășești au mai mers doamnele învățătoare cu fișe la copii. O să facem echipe de lucru, ca să intervenim și să ajutăm”, a declarat Gabriela-Daniela Marchitan.

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


4 comments
  1. Și cu elevii care își bat joc de ora, ce se intampla? Atunci cand profesorul se străduie din toate puterile a preda online?

  2. Vrem o demonstratie live de lectie online din parte doamnei ministru. Promisese la inceputul anului scolar o demonstratie de lectie in sistem hibrid, oare de ce nu s-a intamplat?
    Profesorii si elevii trebuie sa primeasca dispozitive standard pentru scoala online! Astfel se asigura un cadru egal si nediscriminare, aceleasi sanse pentru toti copii! Altfel ascultam doar povesti frumoase, adesea publicitare, cu clase sau scoli fantastice, in timp ce marea majoritate sunt acoperite de colbul uitarii si dezinteresului.

    1. Si eu vreau!Toti “greii”ar trebui sa isi demonstreze valoarea.
      Mai ales ca filmările sunt după cum au chef:la ședințe publice nu dar la școală da!Cand e vorba de ședință publică este nevoie de acord ,când e vorba de ore online nu e nevoie de acordul cadrului didactic.
      Propun ca de aici înainte totul sa devina public:examenele, ședințele,interviurile pentru ocuparea posturilor,în primării,școli,ministere.
      Asa cum e posibil la ore sunt sigura ca se poate si la examenele de angajare.
      Indiferent ca se descentralizarea, ca rămâne tot la inspectorat:totul la vedere. Asa cum aici esti sancționat pentru nepredarea online si ei ar trebui sancționați pentru repartizarea posturilor pe sub masă si tăinuite de informații publice.

      1. Bravo, Flori. Pline institutiile de rude si rubedenii prin “concurs”. Vreau si eu sa vad public, cum se benocleaza si altii la ora mea, sa vad un examen de post intr o primarie. Transmis in direct online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Iohannis: Am propus o nouă structură a liceului / Noul Bacalaureat, bazat pe competențe, rămâne obligatoriu pentru studiile universitare / Colegiile terțiare non-universitare, care vor putea funcționa în universități, vor forma tehnicieni

Structura sistemului de învățământ rămâne predominant aceeași, păstrăm clasa pregătitoare și gimnaziul, iar schimbări apar la tranzițiile dintre etapele educaționale, a declarat președintele Klaus Iohannis la finalul celei de-a treia…
Vezi articolul