Profesorii pot să își dezvolte propriile lecții online cu ajutorul unor resurse educaționale deja existente ale altor cadre didactice, printr-o platformă online

3.333 de vizualizări
Orice profesor poate oricând să folosească lecții deja dezvoltate de alte cadre didactice, dacă acestea și-au dat acordul. Materielele educative se află în biblioteca virtuală LIVRESQ.

Fiecare profesor poate să reutilizeze sursa oricărei lecții aflate în biblioteca publică a platformei, dacă autorii și-au dat acordul. Primele materiale pentru care s-a activat deja această funcționalitate sunt resursele educaționale deschise (R.E.D.) dezvoltate de către experții e- learning din Proiectul CRED, al Ministerului Educației.

În platformă sunt accesibile peste 13.400 de materiale educaționale interactive, din care 4.100 publice, 273 materiale de tip resurse educaționale deschise ale CRED și 358 materiale omologate de Ministerul Educației.

Toate aceste materiale sunt publicate de către cadrele didactice, pentru a fi folosite atât la clasă cât și acasă. “Profesorii creatori își pot manifesta opțiunea de a face publice și sursele materialelor dezvoltate. Cu noua funcționalitate nu doar produsul final se va putea refolosi, ci și sursa lui, ca bază astfel pentru a crea noi materiale educaționale,” potrivit unui comunicat de presă.

Cum poate fi folosită platforma de profesori

Într-o lecție din platforma se pot adăuga texte, galerii de poze, animații, audio, video, chestionare, asistenți educaționali, dar și resurse dezvoltate pe alte platforme, toate aceste acțiuni realizându-se fără a fi necesare cunoștințe de programare.

Fiecare lecție dezvoltată poate fi folosită apoi oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv.

“Principiul reutilizării în e-Learning spune că nu trebuie să pornești mereu de la zero atunci când dezvolți un material educațional, ci poți începe deja cu o bază validată de alți experți pe care ai șansa apoi să o îmbunătățești. În acest fel reduci timpii de dezvoltare și crești calitatea materialului final. Partajarea și reutilizarea usoară a sursei reprezintă un mare pas înainte pentru a crește calitatea învățământului digital,a declarat Alex Mălureanu, Cofondator al proiectului LIVRESQ.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Telefoanele, interzise pentru elevi la școală în mai multe țări europene, pe fondul îngrijorărilor cu privire la impactul tehnologiei folosite în mod excesiv. Exemplele venite de la 8 țări

Multe şcoli din Europa au introdus interdicţii sau restricţii privind utilizarea telefoanelor mobile, pe fondul îngrijorărilor legate de impactul acestora asupra sănătăţii mintale a tinerilor. Deşi la nivelul Uniunii Europene…
Vezi articolul

Omicron: Multe școli din Marea Britanie – închise cu câteva zile înainte să intre oficial în vacanța de Crăciun, se pregătesc pentru online din ianuarie, în pofida cererii guvernului ca școlile să rămână deschise

Zeci de școli și colegii din Marea Britanie se închid înainte de vreme, înaintea vacanței de Crăciun, iar altele se pregătesc să opereze online după sfârșitul perioadei de sărbători, din…
Vezi articolul

Mai multe reclamații de la Ministerul Apărării și de la școli private, printre motivele reorganizării ARACIP, agenția care acreditează și evaluează școlile și grădinițele, susține secretarul de stat de la Educație, Radu Szekely / Se discută trecerea liceelor în administrarea consiliilor județene și standarde diferite pentru școlile private – interviu

Reorganizarea Agenției care acreditează, evaluează și autorizează școlile și grădinițele din România, ARACIP, a fost plănuită și pusă în forma unui proiect de hotărâre de guvern fără consultarea niciunui reprezentant…
Vezi articolul