Program gratuit de formare pentru 240 de profesori debutanți din mediul rural, din județele Alba, Dâmbovița, Olt. Înscrieri de astăzi, 28 iunie, până pe 29 iulie

973 de vizualizări
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
Profesori cu maximum 5 ani experiență în predare în sistemul public de Educație, din medii defavorizate, din județele Alba, Dâmbovița și Olt sunt așteptați să se înscrie într-un proiect de mentorat pentru anul școlar 2022-2023. Proiectul Nest al asociației Teach For Romania se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației, după cum se arată într-un comunicat obținut de redacție.

Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante vor beneficia de mentorat adaptiv, potrivit comunicatului. Aceștia se pot înscrie în două categorii – fie să facă parte din grupul de intervenție, fie să facă parte din grupul de control.

Amintim că o sesiune similară, tot în proiect pilot, s-a desfășurat cu înscrieri în septembrie-octombrie 2021, însă cu alte reguli. În sesiunea trecută, profesori cu peste 5 ani experiență se puteau înscrie ca mentori pentru colegii începători din zone defavorizate, în 12 județe (detalii aici).

„Beneficii pentru cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:
  • dezvoltarea competențelor de predare la clasă
  • facilitarea navigării lucrului cu elevi din medii defavorizate și obținerea de rezultate școlare mai bune cu aceștia
  • dezvoltarea abilității de a crea un mediu sigur și încurajator la clasă.
  • creșterea satisfacției și a gradului de retenție în profesia didactică.
  • adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale”, conform informațiilor oficiale.

Un beneficiu pentru cadrele didactice debutante din grupul de control este o adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale.

„Care sunt activitățile în care vor fi implicați profesorii debutanți, în cadrul proiectului?

Cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:

  • vor lucra cu profesorii mentori din proiect
  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului

Formularul de înscriere se poate accesa aici.

Cadrele didactice debutante, din grupul de control:

  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului
Criterii de eligibilitate

Acest program se adresează acelor cadre didactice care:

  • au maxim 5 ani de experiență în predare, în sistemul public
  • predau în anul școlar 2022-2023 în ciclul preșcolar, primar, gimnazial sau liceal într-o școală vulnerabilă din județele: Dâmbovița, Olt, Alba
  • participă pe bază de voluntariat, centrată pe o motivație autentică de a face parte din proiect”, potrivit informațiilor oficiale.
Proces de înscriere și selecție pentru profesorii debutanți/novici

Programul are un număr limită de 240 de participanți, distribuiți astfel: 140 de cadre didactice în grupul de intervenție și 100 de cadre didactice în grupul de control. Participarea la program este gratuită prin completarea unui formular online până pe 29 iulie 2022 online. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura lui, până pe maximum 16 august 2022, mai precizează coordonatorii.

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Doresc să mă înscriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Fizica poate părea abstractă, dar prin acest proiect ne ducem mai aproape de realitate, mai aproape de ceea ce elevii întâlnesc acasă, spune profesoara Angelica Georgescu de la Școala Gimnazială „I. A. Bassarabescu”, Ploiești

La o lecție de fizică desfășurată la Școala Gimnazială „I. A. Bassarabescu” din Ploiești, profesoara Angelica Georgescu a pun în practică un scenariu didactic construit pe baza unei fișe LifeLab,…
Vezi articolul

Nu cred că cei care au conceput orele remediale obligatorii pentru ciclul primar s-au gândit efectiv la copii. Nu s-a gândit nimeni la copii – Corina Dina, profesor învățământ primar

Orele remediale impuse prin Legea Bolojan, câte două pe săptămână pentru fiecare învățător, „nu au fost gândite realist și nu sunt în interesul copiilor”, spune profesoara Corina Dina, de la…
Vezi articolul

Nistor, Federația Sindicatelor „Spiru Haret”, replică la Violeta Alexandru: Documentul cu sporurile din învățământ este o doar o nouă intoxicare prin care se încearcă denigrarea unei categorii de angajați care a fost mereu „uitată“ la împărțirea bugetului

Documentul cu sporurile din învățământ este o doar o nouă intoxicare prin care se încearcă denigrarea unei categorii de angajați care a fost mereu „uitată“ la împărțirea bugetului, spune Marius…
Vezi articolul

Daniel David, despre Călin Georgescu lector la Politehnica București și profesorii care promovează pseudoștiința: N-am un singur coleg așa, am mai mulți. Nu pot interveni ca ministru, autoritățile statului să aplice legea

Ministrul Educației, Daniel David, afirmă că decizia privind menținerea în mediul academic a unor profesori cu discursuri controversate trebuie să respecte procedurile universitare și legislația în vigoare. Întrebat de Edupedu.ro…
Vezi articolul

Pregătirea profesorilor să fie decisă de fiecare universitate. Să n-avem un singur model, ci mai multe, propune ministrul Educației, Daniel David, printre altele, în dezbaterea privind masterul didactic

Ministrul Educației Daniel David, propune în discuțiile actuale privind masterul didactic, „să avem traiectorii diferite, adică să n-avem un singur model (…) să lăsăm fiecare universitate să-și aleagă unul dintre…
Vezi articolul