Programele școlare trebuie să țină cont de particularitățile de vârstă ale elevilor și de principiul corelației interdisciplinare, consideră Federația Națională a Părinților

2.032 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Cu referire la programele școlare, Federația Națională a Părinților este de părere că „trebuie abordate conținuturile din perspectiva competențelor specifice, ținându-se cont de particularitățile de vârstă ale elevilor și de principiul corelației interdisciplinare”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reprezentanții părinților au avut săptămâna trecută o întâlnire cu experți din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație  (CNPEE) la care au participat și directori din Ministerul Educației.

„În cadrul întâlnirii, am discutat și despre necesitatea asigurării programelor (și implicit, a manualelor) pentru învățământul vocațional de artă, la disciplinele de specialitate, CNPEE considerând că, în urma activității grupurilor de lucru, compuse din specialiști și cadre didactice cu experiență, aceste programe necesare învățământului vocațional vor fi finalizate până la începutul anului școlar viitor”, se arată în comunicat.

Redăm comunicatul integral:

„Programele școlare reprezintă un subiect de interes pentru toți factorii preocupați de sistemul de învățământ și de strategiile educaționale centrate pe elev, beneficiarul primar al învățământului preuniversitar.  În acest sens, Federația Națională a Părinților – EDUPART, structură reprezentativă a părinților, cu activitate relevantă la nivel național, a solicitat o întâlnire cu experți din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație la care au participat și directori din Ministerul Educației

Dialogul s-a axat pe câteva elemente importante, care au rezultat atât din consultarea publică prin intermediul unui chestionar, cât și din consultarea profesorilor, membri ai Federației, în calitatea lor de părinți. Astfel, din discuție, a reieșit importanța programei școlare, care este un reper pentru elaborarea manualelor, s-a evidențiat faptul că trebuie abordate conținuturile din perspectiva competențelor specifice, ținându-se cont de particularitățile de vârstă ale elevilor și de principiul corelației interdisciplinare. S-a remarcat interesul decidenților pentru o mai eficientă comunicare cu resursa umană din școli, subliniindu-se rolul important al programului de formare C.R.E.D., precum și faptul că, în curând, vor apărea ghiduri metodologice, utile pentru un demers didactic eficient la clasă.

În cadrul întâlnirii, am discutat și despre necesitatea asigurării programelor (și implicit, a manualelor) pentru învățământul vocațional de artă, la disciplinele de specialitate, CNPEE considerând că, în urma activității grupurilor de lucru, compuse din specialiști și cadre didactice cu experiență, aceste programe necesare învățământului vocațional vor fi finalizate până la începutul anului școlar viitor.

Membrii Federației participanți la întâlnire au comunicat modul în care programele școlare, în ansamblu, pot fi percepute la nivel public, oferind un feedback constructiv celor care au competența de a elabora documentele curriculare. Schimbul de opinii, informațiile și explicațiile temeinic argumentate au condus la clarificări de ambele părți.

Printr-un dialog deschis și constructiv, prin respectarea rolului pe care îl avem, de partener de dialog social al ME, ne exprimăm disponibilitatea de a fi în permanentă legătură cu experții CNPEE și de a contribui la diseminarea informațiilor utile în actul educațional tuturor părților implicate.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comments
  1. De ce atata hate față de părinți?
    Sunt profesor, dar pana sa am copilul la scoala, nu am inteles problema programelor stufoase in mod corect. Pt ca vedeam doar importanta materiei mele.
    Apoi, când am observat ca am meu copil nu mai are timp pt viata personala, sa mearga la dansuri sau la tenis,
    ci sta si învața teorii fara aplicabilitate, informatii pe care nu le intelege, cu terminologie neadaptată- pe care le uita peste două săptămâni- m-am ingrozit.
    De aceea avem analfabeti functionali. Pt ca cerem copilului de pregatitoare sa memoreze acasa poezii fara sa li se explice cuvintele mai complicate. Cati profesori stiu tehnica de predare pt invataterea unei poezii?
    Sunt pusi sa copieze texte, propozitii fără context.
    Sa stie care numere sunt pare si care impare, dar nu le explica nimeni logic.
    Nu mai facem muzica si desen, ca pierdem vremea.
    In pauze terminam fișa.
    Numai incordare si presiune.

  2. Din cauza amestecului parintilor se degradeaza din ce in ce invatamantul in Romania.
    Mai bine sa fie atenți sa isi supravegheze acasa proprii copii. Sa le insufle respectul si dragostea de invatatura, sa nu ii lase de mici pe jocuri pe telefon și pe computer, sa ajunga apoi gata obositi la școală.
    Si sa le asigure educația celor 6 ani de acasa, sa nu calce apoi cu bocancii (adica cu lipsa de bun simț) in institutiile de invatamant.

    1. Sunt profesor de 13 ani. Ma perfectionez continuu din dorința de a fi un cadru didactic eficient. Nu pt credite. Nu pt dosar de gradatie.
      Ascult parerile parintilor, pt ca feedbackul lor si al copiilor e cel real.
      Vrem copii interesați de școală, părinți care sa ne respecte, dar venim la clasa doar cu creta in o mână si catalogul in cealalta. Predam mult, sa treacă ora.
      Nu asa se face performanță. Nu asa prinde drag de școală elevul.
      Un profesor implicat nu poate avea elevi dezinteresați. Garantez.

  3. Programele școlare nu trebuie sa fie modificate in funcție de părerile părinților…care sunt cei mai vinovați de analfabetismul copiilor …prin atitudinea revanșardă față de profesori și umilirea cadrelor didactice …niște sărăntoci nu???nu veți avea învățământ performant… părinții au fost la rândul lor niște puturoși șmecheri ce au fentat orele de curs
    …ce educație oferă copiilor acești imbecili cu bani????

    1. Mare frustrare in acest comentariu .Scopul școlii este educatia , dacă așa punem problema ne ținem copii acasă și fiecare ii educa cum știe.
      Cei fără școală și bani sunt o parte infima a populației .

    2. Dacă ați observat ca aceasta generatie de părinți nu a atins nivelul socio-cultural dezirabil, nu e clar ca e o problemă in sistem? De ce insistați cu aceleasi metode comuniste?
      Credeți ca ai nostri copii nu au ceva mai bun de făcut decât sa memoreze informații pe care le vor uita in maxim o luna?
      Sa coboram putin de pe piedestalul superiorității si sa vedem realitatea.

  4. >>să țină cont de particularitățile de vârstă ale elevilor
    Asta este un principiu didactic. Ca sa il aplici trebuie sa intelegi niste psihologie a dezvoltarii, pedagogie, didactica.

    Specialistii lu’ peste au ajuns sa predea ecuatia de grd. I la pregatitoare, cu sau fara metoda balantei (“aflarea unui termen necunoscut, folosind metoda balanţei” – programa Matematica si Explorarea Mediului, pregatitoare).
    Nu sunt multi invatatori care au auzit de metoda balantei. Despre copii ce sa zic, 90% dintre ei raman perplex si se roaga ca specialistii lu’ peste sa-l citeasca pe Piaget.

    1. Știu ce ziceți…
      Învățătorii din ziua de azi nu mai consulta programa școlară.
      Auxiliarul dicteaza tot. Ce i-a tunat prin cap autorului sa puna acolo, aia se face la clasă. Fara nicio selectie.
      Peste, se dau fișe luate de pe net. Tot un amalgam.
      Daca toate astea ar disparea prin minune, si invățătorii ar trebui sa predea doar cu abecedarul, ar fi dezastru. 1 din 10 daca ar avea habar ce ar avea de facut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ministerul Sănătății nu a fost de acord cu propunerea ca școlile să se funcționeze cu prezență fizică fără condiția vaccinării a 60% din personal, acolo unde incidența e sub 3 la mie. Cîmpeanu: Nu putem decât să respectăm decizia

Ministerul Sănătății “nu a putut fi de acord, din motive epidemiologice”, cu propunerea Ministerului Educației ca, în localitățile unde rata de incidență nu depășește 3 la mie, școala să se…
Vezi articolul