Proiectul de lege privind acordarea statutului de autoritate publică profesorilor a primit astăzi raport favorabil de la comisiile de învățământ și juridică din Senat

1.404 vizualizări
Foto: Facebook.com – Camera Deputaților
Comisia de învățământ a Senatului și Comisia juridică au dat astăzi raport comun de admitere a proiectului de lege care are ca obiectiv acordarea statutului de autoritate publică profesorilor. Raportul cu amendamentele admise urmează să fie dezbătut în Senat, for legislativ decizional în acest caz, cu propunere de adoptare, transmite Agerpres.
  • Consiliul Elevilor și Federația Părinților i-au cerut în această dimineață președintelui Klaus Iohannis să „blocheze” proiectul de lege care le acordă profesorilor statutul de autoritate publică

Inițiatorul proiectului legislativ este senatorul PSD Şerban Nicolae, preşedinte al Comisiei juridice, care susține că în sistemul naţional de învățământ se constată o lipsă de protecţie juridică a cadrelor didactice faţă de hărţuirea şi agresiunile venite din partea elevilor, părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora.

În expunerea de motive a proiectului de lege, adoptat tacit de Camera Deputaților, se arată că potrivit „unui studiu efectuat anii trecuţi pentru Ministerul Educaţiei, peste 70.000 de profesori români au fost, cel puţin o dată, jigniţi, ameninţaţi sau chiar loviţi de către elevi sau părinţi. Studiul a fost făcut în 1.200 de şcoli, cu un număr total de 586.000 de elevi. Dintre aceştia, 2.400 au recunoscut că şi-au insultat sau înjurat profesorii, iar aproape 200 au mărturisit, unii dintre ei cu mândrie, că au bătut, cel puţin o dată, un cadru didactic”.

Raportul a fost adoptat cu un amendament propus de senatorul social-democrat Liviu Pop, preşedintele Comisiei pentru învăţământ, prin care se renunţă la majorarea cu o treime, aşa cum prevedea forma adoptată de Camera Deputaţilor, a pedepselor prevăzute de lege pentru ameninţări, loviri sau alte violenţe cauzatoare de moarte sau omor, în cazul categoriei de personal din învăţământul preuniversitar prevăzut în proiect, relatează Agerpres.

În plus, la majorarea pedepsei cu o treime se renunţă şi în cazul săvârşirii unei infracţiuni împotriva unui profesor ori asupra bunurilor acestuia, în scop de intimidare sau de răzbunare, în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, dar şi în situaţia în care faptele comise vizează un membru de familie al persoanei care ocupă una din funcţiile menţionate în învăţământul preuniversitar.

Un alt amendament admis prevede că „în cursul procedurii legale aplicabile, faptele sesizate, în scris, de personalul menţionat, în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, se bucură de prezumţie relativă de veridicitate, până la proba contrară”.

Totodată, personalul din învăţământul preuniversitar, la care face referire propunerea legislativă, „este obligat să sesizeze de îndată organul de urmărire penală şi să ia măsuri pentru ca urmele infracţiunii, corpurile delicte şi orice alte mijloace de probă să nu dispară”.

Citește și:

 


2 comments
  1. Toti elevii si parintii cunosc drepturile elevilor, conform statutului, dar nu spun nimic despre OBLIGATII si INDATORIRI! Oare acestea nu sunt importante? Si solicitarea de blocare a prezentului proiect de lege se inscrie in aceasta linie. Este vorba de o modalitate de a-i obliga pe elevi si pe parinti sa respecte scoala, ca institutie si pe angajatii acesteia.

  2. Ca si in alte dati, Edupedu este foarte suparat cind e vorba de drepturile profesorilor. Sublinierea, vadit tendentioasa, a sintagmei „efectuat anii trecuti” din articol subliniaza, daca mai era cazul, pentru cei care doresc sa se informeze strict cu privire la stirile din invatamint, profesionalismul jurnalistului RP ( cel mai probabil Raluca Pantazi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Le Figaro: Profesorii, neputincioși în fața ofensivei islamiste. Imixtiunea familiilor în conținuturile pedagogice devine tot mai problematică / Ministrul Educației din Franța: Știrbirea autorității unui profesor nu trebuie trecută cu vederea

Pentru profesori, imixtiunea familiilor în conținuturile pedagogice devine tot mai problematică, scrie Le Figaro într-un amplu material dedicat școlii din Hexagon în contextul „ofensivei islamiste”. „Trăim o perioadă nebună”, spune…
Vezi articolul

Principalul program de lucru Orizont Europa pentru 2021-2022, ce prevede finanțări de 14,7 miliarde euro pentru digital, combaterea schimbărilor climatice și refacerea economică, a fost adoptat de Comisia Europeană

Comisia Europeană a adoptat principalul programul de lucru al Orizont Europa, pentru perioada 2021-2022, ce descrie obiectivele și zonele de interes care vor primi, în total, finanțări de 14,7 miliarde…
Vezi articolul

Drept la replică Iulian Cristache: Atât în calitatea mea de fost președinte al Federației Naționale a Părinților, cât și în nume personal, nu am fost implicat în nicio acțiune legată de activitatea așa-zisei Școli Amias sau în alte acțiuni întreprinse de Lajos Kristof

În urma publicării articolului Federația Națională a Părinților se dezice de acțiunile lui Eugen Ilea și Iulian Cristache, prin care au promovat școala „fantomă” a lui Lajos Kristof, prins în flagrant…
Vezi articolul

Analfabetismul funcțional devine o problemă de securitate națională, spune ministrul Educației și Cercetării: Voi prezenta în mai un raport. Dacă cineva îşi va asuma politicile educaţionale, voi mai fi ministru, dacă nu, nu

Ministrul Educației, Daniel David, spune că în luna mai, după ce va prezenta o analiză asupra sistemul de învățământ va veni și cu politici educaționale. „Dacă cineva îşi va asuma…
Vezi articolul