Proiectul de lege privind acordarea statutului de autoritate publică profesorilor a primit astăzi raport favorabil de la comisiile de învățământ și juridică din Senat

1339 citiri
Foto: Facebook/ Camera Deputatilor
Comisia de învățământ a Senatului și Comisia juridică au dat astăzi raport comun de admitere a proiectului de lege care are ca obiectiv acordarea statutului de autoritate publică profesorilor. Raportul cu amendamentele admise urmează să fie dezbătut în Senat, for legislativ decizional în acest caz, cu propunere de adoptare, transmite Agerpres.
  • Consiliul Elevilor și Federația Părinților i-au cerut în această dimineață președintelui Klaus Iohannis să “blocheze” proiectul de lege care le acordă profesorilor statutul de autoritate publică

Inițiatorul proiectului legislativ este senatorul PSD Şerban Nicolae, preşedinte al Comisiei juridice, care susține că în sistemul naţional de învățământ se constată o lipsă de protecţie juridică a cadrelor didactice faţă de hărţuirea şi agresiunile venite din partea elevilor, părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora.

În expunerea de motive a proiectului de lege, adoptat tacit de Camera Deputaților, se arată că potrivit “unui studiu efectuat anii trecuţi pentru Ministerul Educaţiei, peste 70.000 de profesori români au fost, cel puţin o dată, jigniţi, ameninţaţi sau chiar loviţi de către elevi sau părinţi. Studiul a fost făcut în 1.200 de şcoli, cu un număr total de 586.000 de elevi. Dintre aceştia, 2.400 au recunoscut că şi-au insultat sau înjurat profesorii, iar aproape 200 au mărturisit, unii dintre ei cu mândrie, că au bătut, cel puţin o dată, un cadru didactic”.

Raportul a fost adoptat cu un amendament propus de senatorul social-democrat Liviu Pop, preşedintele Comisiei pentru învăţământ, prin care se renunţă la majorarea cu o treime, aşa cum prevedea forma adoptată de Camera Deputaţilor, a pedepselor prevăzute de lege pentru ameninţări, loviri sau alte violenţe cauzatoare de moarte sau omor, în cazul categoriei de personal din învăţământul preuniversitar prevăzut în proiect, relatează Agerpres.

În plus, la majorarea pedepsei cu o treime se renunţă şi în cazul săvârşirii unei infracţiuni împotriva unui profesor ori asupra bunurilor acestuia, în scop de intimidare sau de răzbunare, în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, dar şi în situaţia în care faptele comise vizează un membru de familie al persoanei care ocupă una din funcţiile menţionate în învăţământul preuniversitar.

Un alt amendament admis prevede că “în cursul procedurii legale aplicabile, faptele sesizate, în scris, de personalul menţionat, în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, se bucură de prezumţie relativă de veridicitate, până la proba contrară”.

Totodată, personalul din învăţământul preuniversitar, la care face referire propunerea legislativă, “este obligat să sesizeze de îndată organul de urmărire penală şi să ia măsuri pentru ca urmele infracţiunii, corpurile delicte şi orice alte mijloace de probă să nu dispară”.

Citește și:

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
  1. Toti elevii si parintii cunosc drepturile elevilor, conform statutului, dar nu spun nimic despre OBLIGATII si INDATORIRI! Oare acestea nu sunt importante? Si solicitarea de blocare a prezentului proiect de lege se inscrie in aceasta linie. Este vorba de o modalitate de a-i obliga pe elevi si pe parinti sa respecte scoala, ca institutie si pe angajatii acesteia.

  2. Ca si in alte dati, Edupedu este foarte suparat cind e vorba de drepturile profesorilor. Sublinierea, vadit tendentioasa, a sintagmei “efectuat anii trecuti” din articol subliniaza, daca mai era cazul, pentru cei care doresc sa se informeze strict cu privire la stirile din invatamint, profesionalismul jurnalistului RP ( cel mai probabil Raluca Pantazi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare: Fără cozi și liste la învățătoare, regula care a revoluționat județul Timiș după o decizie a CNCD

Presiunea părinților de a ajunge la o anumită învățătoare s-a acutizat într-atât, încât ajunseseră învățătoarele să meargă către directori cu propuneri de 50 de copii pe 25 de locuri, directorii…
Vezi articolul

Organizațiile elevilor și studenților, pledoarie pentru educație sexuală în școli: Spre deosebire de multe țări europene, în România subiectul e tabu, dar sănătatea tinerilor trebuie să primeze

Trei organizații ale elevilor și studenților se declară nemulțumiți de dorința unor parlamentari de a “bloca educația sexuală în școli prin introducerea unui acord parental”. Consiliul Național al Elevilor (CNE),…
Vezi articolul

Integrarea școlară și socială a copiilor cu autism – eveniment organizat pe 5 februarie de Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist și Teatrul Național București

Integrarea școlară și socială a persoanelor cu tulburări din spectrul autist reprezintă subiectul conferinței organizate marți, 5 februarie 2019, de FEDRA și Teatrul Național ”I.L Caragiale” București. Evenimentul se numește ”Împreună…
Vezi articolul