Protocol de colaborare între Universitatea de Medicină din Târgu Mureş și Ministerul Afacerilor Externe

278 de vizualizări
UMFST / Foto: Lucian Morariu
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) şi Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş au semnat, miercuri, un protocol de colaborare care va facilita procesul de adaptare a universităţii la actualele realităţi geopolitice şi la oportunităţile oferite de comunitatea europeană, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Afacerilor Externe, protocolul a fost semnat de secretarul de stat pentru afaceri europene, Daniela Gîtman, şi rectorul Universităţii de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş, Leonard Azamfirei, iar acest document „continuă şi dezvoltă parteneriatul între Ministerul Afacerilor Externe şi una dintre universităţile de prestigiu în sistemul românesc de învăţământ superior, cu un ritm de dezvoltare dinamic şi o tradiţie de 75 de ani de învăţământ medico-farmaceutic”.

În cadrul ceremoniei, secretarul de stat pentru afaceri europene, Daniela Gîtman, a arătat că noul Protocol de colaborare dintre Ministerul Afacerilor Externe şi Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş va facilita procesul de adaptare a universităţii la actualele realităţi geopolitice şi la oportunităţile create de apartenenţa României la comunitatea europeană, devenind, astfel, “o universitate europeană într-o Europă fără graniţe”.

Secretarul de stat Daniela Gîtman a subliniat interesul MAE pentru aprofundarea cooperării cu una dintre universităţile fanion ale învăţământului superior din România, care, „prin calitatea deosebită a actului educaţional şi nivelul cercetării, este una dintre cele mai cunoscute şi respectate instituţii de învăţământ superior atât în ţara noastră, cât şi peste hotare”.

Daniela Gîtman a evidenţiat şi faptul că actualul context internaţional, „marcat de agresiunea ilegală şi neprovocată a Rusiei asupra Ucrainei”, face necesară adaptarea practicilor diplomatice şi a programelor de educaţie la noua realitate geopolitică şi la noile provocări globale, rolul educaţiei, mai ales al învăţământului superior, devenind central în societăţile contemporane.

De asemenea, a precizat secretarul de stat, din perspectiva Ministerului Afacerilor Externe, colaborarea cu instituţiile de resort în domeniul educaţional este un factor important în raport cu rolul asumat de România în planul cooperării internaţionale pentru dezvoltare, educaţia fiind un aspect tematic prioritar al strategiei naţionale în domeniu.

Rectorul Universităţii de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş, Leonard Azamfirei, şi-a exprimat satisfacţia pentru continuarea parteneriatului cu Ministerul Afacerilor Externe, „universitatea urmând să participe, ca şi până în prezent, la promovarea şi sprijinirea acţiunilor subsumate obiectivelor de politică externă ale României”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UNATC revizuiește Codul de Etică şi Deontologie universitară și lansează un program “politici de conduită”. Instituția invocă evenimente care pun sub semnul întrebării “practicile din ultimii zeci de ani din învățământul artistic”

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale” inițiază programul “Politici de conduită” printr-o campanie de conștientizare și informare a studenților și profesorilor, definirea unor termeni ca abuz, hărțuire…
Vezi articolul

QS World University Rankings 2024: Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea din București revin în top 1000 global / 13 instituții românești prezente în ultima ediție a reputatului clasament al universităților lumii

Două universități românești – Babeș-Bolyai și Universitatea din București – apar din nou în QS World University Ranking, clasament QS World University Ranking, reputatul clasament internațional al Quacquarelli Symonds, a…
Vezi articolul

Aproape jumătate dintre studenții care au început facultatea în 2015 au abandonat studiile. Dintre aceștia, 44% au renunțat după primul an / Domeniul de studiu, nota de la bacalaureat, caracteristicile studenților, printre factorii care influențează abandonul universitar

În România nu a fost calculat niciodată abandonul studiilor superioare, indiferent de ciclul de studiu: licență, master sau doctorat. Fenomenul a fost măsurat pentru prima dată în cadrul studiului Abandonul…
Vezi articolul