Publicația studenților de la Harvard, instituție vizată de măsuri financiare dure ale Administrației Trump, cere ajutorul altor universități în apărarea învățământului superior american / Deciziile guvernului – calificate drept „schemă federală de șantaj”

168 de vizualizări
Foto: © Marcos Souza | Dreamstime.com
„Universitatea Harvard a decis să preia inițiativa. Nu o poate face singură”, titrează publicația studenților instituției americane de învățământ superior, The Harvard Crimson, într-un editorial publicat marți. Editorialul, reprezentând punctul de vedere al acestei reputate publicații cu o vechime de peste 150 de ani, apare după decizia Administrației Trump de a îngheța fonduri în valoare de peste 2 miliarde de dolari pentru această universitate de elită, după ce aceasta s-a poziționat ca primă instituție de profil care respinge cererile guvernului privind politicile de angajare și admitere. 

Publicația studenților de la Harvard ia apărarea, în editorial, decizia conducerii universității de a nu ceda presiunilor Administrației Trump, pe care presiuni pe care le califică drept „schemă federală de șantaj” și o „formă țipătoare de răzbunare”. 

Potrivit articolului citat, „decizia Harvard de a lua apărarea proiectului academic în fața atacurilor administrației Trump este una nobilă. Pe măsură ce Casa Albă încearcă să decimeze învățământul superior american, sperăm că alte universități ni se vor alătura în întărirea acestuia”.

  • Publicația apreciază că toate cererile formulate de guvern – de la eliminarea programelor de diversitate și incluziune și implementarea unor forme de admitere „bazate pe merit” – „ nu au nimic de-a face cu o combatere autentică a antisemitismului, ci doar cu eliminarea autonomiei Harvard”.

Harvard Crimson reia mesajul președintelui universității, Alan Garber, potrivit căruia cedarea în fața solicitărilor primite nu ar însemna doar a-i face pe plac președintelui țării, ci „ar înlătura autonomia fundamentală a celei mai cunoscute instituții a țării și ar altera irevocabil peisajul învățământului superior”.

Editorialul acuză guvernul că țintește instituții democratice, una câte una, de pe toate palierele vieții americane, iar „alegerea curajoasă a Harvard, de a apăra proiectul său academic, ar trebui să fie un model pe care să-l urmeze restul societății civile”.

arvardDar Harvard, fie ea cea mai veche universitate din SUA, „nu poate lupta singură. Decizia Universității de a purta drapelul trebuie să încurajeze alte instituții similare să reziste atacurilor lui Trump – o formă de acțiune colectivă la care am mai apelat anterior”, se arată în editorial.

  • „Harvard a avut o alegere grea de făcut: să piardă fonduri federale de miliarde sau să sacrifice sufletul său vechi de secole. A ales corect. Acum, sperăm că cei asemenea nouă vor face la fel”, încheie argumentația sa boardul The Harvard Crimson.

Foto: © Marcos Souza | Dreamstime.com // Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Prima universitate din SUA care îl sfidează pe Trump: Fonduri înghețate de peste 2 miliarde de dolari pentru Harvard după ce a respins cererile privind politicile de angajare și admitere


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Alexandru Rafila, despre începerea școlii: Simulările trebuie să înceapă de acum / Copiii din aceeaşi clasă trebuie să fie colegi, să discute unul cu celălalt, e nevoie de prezența profesorului / Să nu încercăm să îi transformăm în nişte cititori de tablete / Școlile cu un număr mic de elevi pot avea program normal

Simulările pentru anul școlar care va începe la 14 septembrie ar trebui să înceapă de acum, iar o clasă fizică ar trebui să aibă 15 elevi, spune profesorul Alexandru Rafila,…
Vezi articolul

Profesorul Mircea Miclea: Trebuie să fii complet nerealist să crezi că analfabetismul funcțional nu va crește din aceste măsuri / Situația este extrem de dramatică, de aceea profesorii încearcă să-și facă auzită vocea, nu pledează pentru privilegii proprii, ci atrag atenția asupra consecințelor pe termen lung

Deciziile precum mărirea normei didactice sau creșterea numărului de elevi în clase vor agrava fenomenul analfabetismului funcțional, a afirmat recent, în emisiunea „Viitor pentru România” de la Prima News, profesorul Mircea…
Vezi articolul

Ministerul Educației a uitat că are o nouă lege. Proiectul hotărârii de guvern pentru premierea elevilor de 10 la examene este fundamentat pe Legea Miclea-Funeriu, abrogată de aproape un an / UPDATE: Proiectul a fost corectat

Funcționarii și juriștii care realizează și aprobă pentru publicarea în dezbatere a proiectelor de acte normative din Ministerul Educației au fundamentat un proiect de HG pe legea 1/2011, vechea lege…
Vezi articolul
Daniel David / Foto: UBB

ULTIMA ORĂ Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai va reanaliza teza de doctorat a ministrului Lucian Bode, după ancheta Emiliei Șercan referitoare la un plagiat de cel puțin 18,5%, mult mai mult decât 2,95%, cât identificase inițial UBB

Teza de doctorat a ministrului de Interne, Lucian Bode, va fi analizată din nou de Comisia de etică a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a declarat pentru Edupedu.ro rectorul UBB, Daniel…
Vezi articolul