Radu Gologan, despre testele grilă la examene: A introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme

2.519 vizualizări
Radu Gologan / Foto: Facebook
„Atragem atenția că a introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme, inclusiv posibilități de fraudă, plus puține componente de verificat în cunoștințele copiilor”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Societății de Științe Matematice din România, Radu Gologan. Acesta a anunțat că societatea se întrunește astăzi în Adunarea Generală, iar unul din punctele de pe agendă este „discutarea cu delegații din toate județele a examenelor naționale la matematică.

Concret, profesorii de matematică vor discuta despre „forma examenelor”, după ce Ministerul Educației tocmai a experimentat pe elevii de clasele a VII-a și a XI-a introducerea de teste grilă la simularea examenelor naționale, cu scopul declarat oficial de a introduce grilele în examenele propriu-zise de anul viitor.

„Desigur că acum o să mi se răspundă: bine, dar testele americane SAT sunt toate grilă. Da, sunt toate grilă. Dar fiecare copil are desemnat testul lui ales aleator, cu foarte multe întrebări, în care e verificată și dezvoltarea gândirii lui, nu doar să răspundă la niște calcule făcute formal”, a precizat Radu Gologan.

Acesta a adăugat că la realizarea acestor întrebări de examen de tip grilă trebuie aduși specialiști în psihometrie, „pe care îi avem”.

În ceea ce privește subiectele grilă de la simulările susținute în ultimele două săptămâni de elevii de clasele a VII-a și a VIII-a, Gologan a declarat următoarele: „În mod special, la testările acestea de la a VII-a și a XI-a nu am ce să spun. Au fost destul de bine făcute. Se și vede de fapt, că toată lumea a spus că au fost mai greu ca de obicei și așa ar trebui să fie, pentru că sunt verificate multe dintre capitolele de matematică din programă”.

O mică parte a subiectelor de matematică de la bacalaureat este sub formă grilă și a apărut așa și la simularea la clasa a XII-a. Dar „practic nu se verifică nimic în acea primă parte cu aceste teste grilă”, a susținut Radu Gologan, care a adăugat că în acea parte de subiecte au fost „lucruri extrem de simple”, care nu evaluează „dezvoltarea gândirii matematicii sau gândirea logică”.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Răsturnare de situație. Ministerul Educației s-a răzgândit și nu mai cere școlilor activități remediale pentru fiecare copil, ci doar pentru cei din grupurile vulnerabile. Inițial, ARACIP a solicitat școlilor să facă planificarea activităților remediale pentru fiecare elev

Ministerul Educației s-a răzgândit cu privire la activitățile remediale cerute inițial profesorilor pentru fiecare elev. La solicitarea Edupedu.ro de a explica de ce a cerut ca toți elevii din România…
Vezi articolul

Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Educația morală precară și confuzia de valori sunt două realități izbitoare ale sistemului de învățământ din România / Este rolul sistemelor educaţionale să promoveze elitele, ca reper coagulant al societății

Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din județul Buzău, Anca Florea, a afirmat, recent, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că „educația morală precară și confuzia de valori…
Vezi articolul