Răspândirea tulpinii indiene în școlile din Marea Britanie, păstrată sub tăcere de Guvernul Johnson pentru a putea elimina obligativitatea măștilor pentru elevii de gimnaziu, la jumătatea lunii mai – susține Observer

10.796 de vizualizări
Foto: Ioana Pera
Guvernul Johnson ar fi blocat publicarea datelor referitoare la răspândirea tulpinii indiene în școli, pentru a putea elimina obligativitatea măștilor pentru elevii de gimnaziu, la jumătatea lunii mai, susține publicația Observer, preluată de Biziday.

Publicația afiliată The Guardian scrie că a consultat o variantă de lucru a unui raport oficial al Sistemului de Sănătate din Anglia (PHE) care arăta că 13% dintr-un total de 2.111 de cazuri de infectare cu tulpina indiană a coronavirusului au fost identificate în școli, până la jumătatea lunii mai. Aceste informații au fost eliminate din raportul final, publicat pe 13 mai, cu câteva zile înainte ca guvernul să ia decizia de a elimina obligativitatea purtării măștii de către elevii de gimnaziu, notează jurnaliștii.

Până în prezent, numărul total al cazurilor de infectare cu varianta indiană a urcat la 3.424, dar nu este clar câte dintre ele au fost identificate în rândul copiilor, relatează Biziday.

Jurnaliștii britanici scriu că Guvernul Johnson a fost direct implicat în decizia de a elimina din raport pagina (una singură) referitoare la incidența variantei indiene în școli, înainte de publicare. Biroul prim-ministrului a declarat că este în corespondență cu oficialii Sistemului de Sănătate din Anglia (PHE) cu privire la prezentarea datelor, dar a negat cu tărie că aceasta ar fi constituit o “ingerință” sau o “presiune”. PHE a refuzat să comenteze dacă Downing Street a jucat un rol în decizie.

Foto: Ioana Pera


5 comentarii
  1. Și ai nostri trișează.
    Cum altfel credeți ca în mod miraculos a scăzut rata îmbolnăvirilor după ce a fost demis specialistul, adică epidemiologului Andreea Moldovan, iar doi epidemiologi din Ministerul Sănătății își dăduseră demisia cu puțin timp în urma?
    Formula corecta pentru calcularea ratei de incidenta, aplicata la recomandarea epidemiologie, ii deranja pe dl Câtu și pe ministrul Educației. Unul voia deschiderea rapida a economiei, celalalt, împingerea tuturor elevilor în mijloacele aglomerate de transport în comun și înghesuirea lor în sălile de clasa.
    Și nu își puteau realiza rapid aceste ambiții, decât înlăturând epidemiologii și aplicând o formula simplificată de calcul a ratei de incidenta.
    Asta fac și englezii și toți capitaliștii(pardon, democrațiile, ca asa suna mai diplomatic).
    Sa nu se mai spună ca minciuna este specifica comunismului.

    1. Am doi elevi cu siptome specifice, dar cu parintii vaccinati, care au primit OK-ul sa se reintoarca in colectivitate. Azi au venit la scoala. Este ireal ce se intampla!

  2. Am la clasa trei copii infectati si carantinati, care nu figureaza in statistica judeteana, si un parinte pe moarte la ATI.

  3. Daca in Anglia…dar la noi! Ce deschidere din partea aburitului de ministru al educatiei cu privire la dat masca jos! Noroc ca se termina scoala …ca dupa alesi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Scrisoare deschisă către ministrul Educației, pentru dotarea claselor cu minibiblioteci și cărți noi: “Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le cartea accesibilă”

Doi învățători din Bacău îi solicită ministrului Educației, printr-o scrisoare deschisă, inițierea unui program guvernamental de promovare și susținere a lecturii în școli. „Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le…
Vezi articolul

Ce predau profesorii de liceu la clasa a IX-a în acest an școlar: Reperele metodologice pentru toate disciplinele au fost publicate cu 11 zile înaintea primei zile de școală / Descarcă și programele școlare în vigoare

În locul noilor planuri-cadru pentru liceu și noilor programe care ar fi trebuit să fie elaborate pentru elevii care au traversat reforma curriculară începută în 2012, elevi care anul acesta…
Vezi articolul

Cîmpeanu, despre renunțarea la obligativitatea tezelor și a numărului de note normat: Să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă

Este important ca evaluarea elevilor să fie făcută de fiecare profesor ritmic, iar relevantă este media de la finalul anului şcolar, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres. Declarațiile…
Vezi articolul