Recomandări UNICEF și OMS privind redeschiderea școlilor: Implementarea unei strategii de vaccinare care să permită copiilor să continue școala

844 de vizualizări
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Într-un moment în care milioane de elevi reîncep școala în Regiunea Europeană, unde este dominantă tulpina Delta a SARS-CoV-2, extrem de contagioasă, Biroul Regional al OMS pentru Europa și Biroul Regional al UNICEF pentru Europa și Asia Centrală îndeamnă ca școlile să rămână deschise în condiții de siguranță, adoptându-se măsurile menite să reducă transmiterea virusului, se arată într-un comunicat de presă.

Printre aceste măsuri se numără disponibilitatea vaccinului împotriva COVID-19 pentru cadrele didactice și pentru alți angajați din sistemul școlar ca parte a grupurilor țintă în planurile naționale de vaccinare, asigurând totodată vaccinarea categoriilor vulnerabile. De asemenea, trebuie vaccinați copiii în vârstă de minimum 12 ani care suferă de afecțiuni medicale ce îi expun unui risc crescut de a dezvolta simptome severe în cazul îmbolnăvirii de COVID-19; alte acțiuni importante sunt îmbunătățirea mediului școlar printr-o mai bună ventilare a claselor, clase mai mici acolo unde este posibil, distanțare fizică și testarea regulată a copiilor și a personalului.

„Pandemia a provocat cea mai distructivă perturbare a educației din istorie. Este așadar vital ca școala să continue cu prezență fizică și fără întreruperi în întreaga Regiune Europeană. Acest lucru este extrem de important pentru educația, sănătatea mintală și abilitățile sociale ale copiilor, ca școlile să continue să îi formeze pe copii pentru a deveni membri fericiți și productivi ai societății”, explică dr. Hans Henri P. Kluge, Director Regional al OMS pentru Europa.

„Va trece ceva timp înainte de a putea lăsa în urmă această pandemie, însă educarea copiilor într-un mediu școlar sigur, cu prezență fizică, trebuie să rămână principalul nostru obiectiv, pentru a nu-i priva de șansele pe care le merită pe deplin. Încurajăm toate statele să mențină școlile deschise și îndemnăm toate școlile să adopte măsuri de reducere a riscului de transmitere a COVID-19 și de răspândire a diferitelor tulpini.

Tulpina Delta a SARS-CoV-2 provoacă noi îngrijorări și complicații la începerea noului an școlar. Incidența ridicată a COVID-19 la nivel comunitar crește considerabil riscul de transmitere în școli. Prin urmare, trebuie să facem cu toții eforturi pentru a reduce transmiterea virusului.”

Datele arată clar faptul că administrarea schemei complete de vaccinare împotriva COVID-
19 reduce semnificativ riscul de boală severă și de deces. Prin urmare, când sunteți invitați
să vă vaccinați, vă rugăm să o faceți și să parcurgeți schema completă.

„Vaccinarea constituie cea mai bună metodă de apărare pe care o avem împotriva virusului.
Pentru a opri pandemia, trebuie să extindem rapid vaccinarea echitabil în toate țările,
inclusiv prin sprijinirea producției de vaccinuri și a distribuirii dozelor în vederea protejării
persoanelor celor mai vulnerabile din întreaga lume. Trebuie de asemenea să continuăm să respectăm măsurile de sănătate publică și de distanțare socială care știm că funcționează,
cum ar fi testarea, secvențierea, ancheta epidemiologică, izolarea și carantina”, a afirmat
dr. Hans Henri P. Kluge.

Milena Maric este profesoară de matematică la un liceu din Belgrad, Serbia, fiind vaccinată
cu schema completă împotriva COVID-19. Aceasta a declarat: „Timp de aproape doi ani,
cuvintele ‘COVID-19’ și ‘învățământ online’ ne-au marcat viața. După declanșarea
pandemiei, sistemul școlar din Serbia s-a adaptat rapid.

Însă elevilor le-a lipsit continuitatea, socializarea, lucrul în echipă, împărtășirea ideilor în
timp real, comunicarea fără tehnologie. Știu că singurul mod de a ieși din această situație
este să respectăm în continuare măsurile ce previn transmiterea virusului și să vaccinăm
toate cadrele didactice”. 

Philippe Cori, Director Regional Adjunct în cadrul Biroului Regional al UNICEF pentru Europa
și Asia Centrală, a declarat:

„Pandemia nu s-a terminat. Trebuie să ne implicăm cu toții pentru a ne asigura că școlile rămân deschise la nivelul Regiunii. Copiii și tinerii nu pot risca un nou an în care le este întrerupt procesul de învățare. Vaccinarea și măsurile de protecție ne pot ajuta să nu revenim la cele mai sumbre zile ale pandemiei, când populația a trebuit să treacă prin măsuri de carantină, iar copiii au avut întreruperi în procesul de învățare.

Copiii sunt victimele tăcute ale pandemiei, iar copiii cei mai marginalizați sunt printre cei
mai afectați. Înainte de COVID-19, copiii cei mai vulnerabili din Regiune fie abandonaseră
deja școala, fie mergeau la școală, dar nu învățau în același ritm cu colegii lor. O școală este mult mai mult decât o simplă clădire. Este un loc în care se învață, se stă în siguranță și se joacă, un loc situat în centrul comunităților noastre. Când școala este închisă, copiii pierd șansa de a învăța și de a-și petrece timp cu prietenii lor, putând fi expuși violenței în familie. Pandemia a înrăutățit o situație care era deja inacceptabilă – trebuie să ne asigurăm că școlile se redeschid și că rămân deschise în condiții de siguranță”.

Recomandările experților

Pentru a menține școlile deschise și în siguranță, OMS, UNICEF și UNESCO au adoptat un set de opt recomandări, formulate de experții din cadrul Grupului Consultativ Tehnic (GCT)
pentru Regiunea Europeană a OMS, cu privire la școlarizarea pe durata pandemiei de
COVID-19. Acestea se adresează celor 53 de state membre din Regiunea Europeană a
OMS, după cum urmează:

  1. Școlile trebuie să fie printre ultimele instituții care se închid și printre primele care se redeschid.
  2. Implementarea unei strategii de testare.
  3. Asigurarea unor măsuri eficace de reducere a riscurilor.
  4. Protejarea bunăstării mintale și sociale a copiilor.
  5. Protejarea copiilor celor mai vulnerabili și mai marginalizați.
  6. Îmbunătățirea mediului școlar.
  7. Implicarea copiilor și a adolescenților în luarea deciziilor.
  8. Implementarea unei strategii de vaccinare care să permită copiilor să continue școala.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca anunță că luni, pe 22 mai, în prima zi de grevă generală în școli, va fi o întâlnire la Guvern cu sindicatele din Educație și ministrul Muncii: Noi am făcut tot ceea ce ține de noi (…) sper ca acea întâlnire să oprească acțiunea de protest

„La discuțiile de astăzi cu federațiile sindicale din învățământ s-a agreat că va mai exista o întâlnire luni la Guvern, unde să poată participa și ministrul Muncii, Marius Budăi. Eu…
Vezi articolul

Ministrul Finanțelor anunță o creștere de buget la 161% în 2024, în Educație, față de alocarea pentru 2023, după ce în urmă cu două săptămâni tot Boloș anunța un buget cu „aproape 57% mai mare“

Bugetul Educației ar urma să ajungă anul viitor la 79,7 miliarde de lei, potrivit declarațiilor de săptămâna aceasta făcute de ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, la briefingul de presă de după…
Vezi articolul

Schimbări la Casele de cultură ale studenților, după 20 de ani: vor putea accesa fonduri europene, parteneriate cu universitățile și să organizeze activități de antreprenoriat pentru tineri – Hotărâre de Guvern adoptată

Casele de Cultură ale Studenților (CCS) vor deveni hub-uri educaționale și de formare profesională, unde tinerii vor putea învăța să-și dezvolte competențele antreprenoriale, să participe la programe de mentorat și…
Vezi articolul

Suedia, țara cu peste 1.500 de morți din cauza COVID-19, nu a închis școlile și grădinițele. Educatoare româncă în Stockholm: Au calculat că 25% din personalul din spitale ar fi blocat, dacă ar trebui să stea acasă cu copiii care nu mai pot veni la școală sau la grădiniță

Suedia este țara europeană care încă nu a închis școlile și grădinițele. Au o rată foarte mare de decese și îmbolnăviri de COVID-19 – la ora publicării acestui articol erau…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Liderul PNL Bârlad numit director școlar nu mai e președinte, a rămas director / Legea “nu îi dă dreptul ministrului să se implice”, dar “am făcut în așa fel încât să îi aducem la cunoștință că nu poate fi și președinte, și director”

Liderul PNL Bârlad, Georgică Vulpe, acuzat că a încălcat legea prin preluarea unei poziții de director de școală în timp ce era liderul local al unei formațiuni politice, “a ales…
Vezi articolul