Relațiile bune și încrederea între profesori și părinți nu mai sunt un lux, ci o necesitate pentru copiii care trebuie să recupereze învățarea în criza coronavirus – analiză OECD

1.600 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Criza coronavirusului face ca relațiile solide dintre profesori și părinți să nu mai fie considerate un lux, ci o necesitate, deoarece școlile și părinții trebuie să devină parteneri pentru ca studenții să poată recupera învățarea, arată o analiză publicată pe platforma online dedicată educației a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Analiza, semnată de dr. Hannah Ulferts de la Directoratul OECD pentru Educație, spune că părinții trebuie să colaboreze cu școlile pentru a impune măsuri de igienă și măsuri precum cele de distanțare.

În plus, în contextul actual este nevoie să crească, printre părinți, nivelul de încredere în profesori și instituții de învățământ, încrederea că elevii sunt siguri la școală. Și e nevoie, de încrederea că vor fi găsite soluții pentru reducerea pierderilor de învățare și a stresului care s-au acumulat cât timp școlile au fost închise. Pentru ca această încredere să existe și să se întărească, e nevoie de efortul tuturor părților, sună argumentul analistei OECD.

Aceasta arată că starea de criză exacerbează provocările cu care se confruntă părinții și le afectează cel mai mult pe familiile confruntate deja cu probleme sociale și economice, mai ales că impactul cel mai puternic al închiderii școlilor se face simțit în rândul familiilor dezavantajate. În această perioadă, potrivit sursei citate, cresc temerile și frustrarea legată de pierderea locurilor de muncă și diminuarea veniturilor, iar posibilitatea profesorilor și a comunităților de a identifica posibile cazuri de tratament violent sau de neglijare a copiilor scade semnificativ.

Pe de altă parte, mai ales la nivel de gimnaziu, datele OECD nu sugerează o situație prea bună, în general, în privința atitudinilor profesorilor față de părinți: Potrivit studiului internațional TALIS, profesorii de gimnaziu petrec mai puțin timp în legătură cu părinții decât în orice altă zonă a activității lor, iar doi din trei profesori au spus că aceasta chestiune nu a făcut parte din activitățile lor de dezvoltare profesională recentă.

Cât privește studiul PISA 2018, acesta a arătat că doar jumătate dintre toți părinții discută cu profesorii situația și comportamentul copiilor.

Pandemia dă impuls schimbării în această privință, arată analiza OECD.

Aceasta listează și o serie de acțiuni pe care le-ar putea face școlile, comunitățile și autoritățile în privința relației cu părinții:

  • să le amintească regulat despre măsurile de igienă și de distanțare necesare
  • să ofere acces la instrumentele necesare pentru învățarea la distanță, când este nevoie
  • să îmbunătățească abilitățile profesorilor în sprijinirea familiilor, mai ales a familiilor dezavantajate
  • să ofere consiliere și sprijin pentru învățarea la domiciliu
  • să extindă serviciile pentru familiile din zone izolate (este dat exemplu cazul guvernului din Peru, care a dublat programele educaționale transmise prin radio-TV cu soluții de informare prin SMS și de interacțiune prin WhatsApp)
  • să faciliteze sprijinul reciproc între părinți și formarea unor comunități de părinți.

FOTO: Pixabay.com


1 comment
  1. Bună ziua, foarte interesant articolul.. Subscriu la seria de acțiuni care ar trebui luate pentru îmbunătățirea relației amintite. Consider că ar trebui să ne punem problema necesității unei relații bine, decente și de respect reciproc și între medic și pacient. Din păcate, aceasta a rămas în continuare un lux..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara de Istorie Andreea Laura Martinescu: Am dat la o parte școli de top și am ales un liceu tehnologic. De ce? Pentru că the hard way is the way / Raportat la vârstă și câștiguri, elevii aceștia sunt cei mai realizați dintre tinerii de azi

Mă amuz și zâmbesc când vine vorba de alegerile personale. Niciodată nu am fost adepta căii ușoare, în mare parte pentru că în puținele ocazii în care am ales the…
Vezi articolul

Ce fac școlile din SUA, țară unde Omicron a devenit varianta dominantă, pentru a redeschide clasele după sărbători: testare extinsă și respectarea strictă a măsurilor de prevenție, dar și pregătiri pentru opțiunea nedorită a trecerii în sistem online

Departamentele școlare din SUA, unde tulpina Omicron a coronavirusului a detronat Delta ca variantă dominantă, iau din nou în calcul posibila trecere a școlii în online sau în format hibrid…
Vezi articolul

ANALIZĂ Ligia Deca anunță și ea că trebuie să investigheze cauzele și să reducă numărul celor care nu se prezintă la examenul de Bacalaureat și Evaluarea Națională, la fel cum anunța și predecesorul ei, Sorin Cîmpeanu, anul trecut. Nicio analiză nu a fost vreodată publicată, iar subiectul a fost îngropat imediat după examene

Numărul tot mai scăzut de la an la an al elevilor înscriși la examenele naționale, Evaluare Națională sau Bacalaureat, pare să fie în atenția Ministerului Educației doar în pragul examenelor,…
Vezi articolul