Rezolvare subiecte Geografie BAC 2025. Profesoara Simona Mirea: Subiecte cu grad de dificultate ușor spre mediu. Au ieșit puțin din tiparele anilor trecuți

8.311 vizualizări
Foto: © Yevhenii Tryfonov | Dreamstime.com
Rezolvarea subiectelor de Geografie – proba la alegere BAC 2025 a fost făcută pentru publicul Edupedu.ro de către profesoara Simona Mirea de la Colegiul Național „Sfântul Sava” din București.

„Subiecte cu grad de dificultate ușor spre mediu, au ieșit puțin din tiparele clasice ale anilor trecuți prin formulări puțin modificate, mai ales la punctele E”, spune profesoara pentru Edupedu.ro. „Apreciez că nu au fost reluate subiecte din anii trecuți”, a adăugat aceasta.

Subiecte BAC 2025 Geografie (sursa):

Redăm integral rezolvarea profesoarei Simona Mirea – BAC Geografie 2025:

SUBIECTUL I

A. 1. 24 – Polonia

2. 7 – Belgrad

B. 1. 13 – Berlin

2. 19 – Bulgaria

3. 21

C. 1.c, 2.d, 3.c, 4.b, 5.c

D. Sugestie de răspunsuri

1. Statul marcat pe hartă cu numărul 20 are climă subpolară în N și temperat oceanică in S, spre deosebire de statul marcat pe hartă cu numărul 18 care are climă temperat –continentală.

2. În statul marcat pe hartă cu numărul 20 sunt temperaturi medii anuale cuprinse între -50C și 50C, spre deosebire de statul marcat pe hartă cu numărul 18 unde sunt mai mari, între 8-100C.

3. În statul marcat, pe hartă, cu numărul 20 vânturi specifice sunt vânturile vest (V și S) și vânturile polare (N), spre deosebire de statul marcat pe hartă cu numărul 18 unde este specific Crivățul (iarna) .

E. 1. Influența Oceanului Atlantic asupra climei statului al cărui oraș- capitală este marcat cu numărul 5 se remarcă prin moderarea temperaturilor (amplitudini termice mai mici față de estul continentului) și cantități de precipitații semnificative, repartizate aproape uniform pe parcursul anului. Verile sunt mai răcoroase și mai umede comparativ cu regiunile de la aceeași latitudine și indepărtate de ocean.

2. două orașe  din statul marcat, pe hartă, cu numărul 25 (exemple):

Viena, Salzburg, Graz, Linz, Innsbruck

SUBIECTUL al II-lea

A. 1. 6 – Tulcea

2. 10 – Buzău

B. 1. 5 – Iași

2. 9 – Suceava

3. 14

C. 1.c,  2.d, 3.a, 4.a, 5.c

D. Sugestie de răspunsuri

1. Unitatea marcată pe hartă cu numărul 15 s-a format prin cutarea și înălțarea scoarței terestre (în orogeneza alpină), spre deosebire de unitatea marcată cu numărul 20 care s-a format prin sedimentare.

2. Relieful unității marcate pe hartă cu numărul 15 este alcătuit predominant din șisturi cristaline/roci cristaline, areale de calcare și conglomerate, spre deosebire de cel al unității marcate cu numărul 20 alcătuit predominant din argile, pietrișuri, marne/roci sedimentare.

3. Unitatea marcată pe hartă cu numărul 15 face parte din treapta de relief montan, spre deosebire de unitatea de relief marcate, pe hartă, cu numărul 20 care face parte din treapta dealurilor și podișurilor.

4. Unitatea marcată cu numărul 15 are specific relieful glaciar, dar se regăsește și cel carstic și pe conglomerate, spre deosebire de unitatea marcată cu numărul 20 care are specific relieful pe argile.

E. Sugestie de răspunsuri

1. Bilanțul migratoriul negativ din acea perioadă a fost determinat de numărul mai mare al emigranților față de cel al imigranților. O mare parte din populația țării a fost nevoită să emigreze in state din Europa de Vest în căutarea unor locuri de muncă, pe fondul colapsului economiei românești, mai ales a industriei, ce a survenit o dată cu căderea comunismului.

2. O consecință a valorii negative a bilanțului migratoriu a fost scăderea forței de muncă deoarece persoanele care emigrau era în primul rând persoane active pe piața muncii. 

SUBIECTUL al II-lea

A. 1. Islanda, 52 MWh/loc

2. România, MWh/loc

B. 1. 17 MWh/loc

2. 3 MWh/loc

3. Exemplu de răspuns

Clima rece, cu temperaturi scăzute mare parte din an (medii cuprinse intre -50C și 50C), durata mare a numărului de zile cu lumină naturală redusă determină un consum mare de energie electrică pentru incălzirea spațiilor interioare și iluminare.

La aceasta se adaugă necesitatea consumului de energie pentru procesele industriale/industrie (mai ales cele de producere a aluminiului sau de prcesare a materiei prime).

C. Franța

1. două state vecine (exemple): Belgia, Luxemburg, Germania, Elveția, Italia, Monaco, Spania, Andorra

2. două unități de relief (exemple): Bazinul Parisului, Bazinul Loarei, Munții Alpi, Munții Pirinei, Masivul Central Francez etc.

3. trei ape curgătoare (exemple): Sena, Ron, Loara, Garonne etc.

4. trei orașe: Paris, Marsilia, Lyon, Nantes, Strasbourg etc.

D. 1. Ungaria

2. 1188km

3. 515

E. Exemplu de răspuns

1. Bioclimatul marin favorabil (mai ales prin brizele marine) turismului balnear, prezența plajelor amenajate și a vestigiilor istorice din perioada antică (ruinele cetăților foste colonii grecești constituie potențial atât natural cât și antropic pentru litoralul românesc

 2. Dunărea prezintă un potențial economic remarcabil pentru România fiind o arteră fluvială importantă pentru mărfuri și pasageri ce poate contribui la legăturile economice ale țării cu state din centrul și vestul Europei.

De asemenea, sectoarele de defileu și deltă ale cursului fluviului pot fi valorificate în scop turistic, iar apele fluviului pot fi valorificate pentru irigații și piscicultură”.

Foto: © Yevhenii Tryfonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Subiecte și bareme de corectare Limba română Bacalaureat de toamnă 2024, publicate de Ministerul Educației: eseu de 400 de cuvinte despre poezia lui Tudor Arghezi sau Nichita Stănescu, la uman. Bacovia și Eminescu – la real

Subiectele și baremele de corectare pentru proba scrisă la Limba și literatura română – Bacalaureat de toamnă 2024 au fost publicate de Ministerul Educației la ora 15:00, pe subiecte.edu.ro. Documentele…
Vezi articolul

Daniel David, despre absenteismul elevilor la examenele naționale, cercetat pentru prima dată de Institutul pentru Științele Educației: Știm care sunt cauzele, știm ce ar trebui făcut, așteptăm resursele. Teama mea este că și dacă am avea resurse, de multe ori am observat că autoritățile din zona educației nu înțeleg nevoia specialistului

Daniel David, profesor de psihologie clinică și științe cognitive clinice, rector UBB, spune că ne aflăm „într-un moment de decizie, dacă vrem să facem ceva”, după ce au fost publicate…
Vezi articolul

BAC 2023 – sesiunea specială. Lista documentelor pentru înscrierea candidaților, potrivit Ministerului Educației. Înscrierea elevilor se face în zilele de 11 și 12 mai, la Colegiul Național Mihai Viteazul din Ploiești – document

Pentru sesiunea specială a examenului de Bacalaureat 2023, înscrierile sunt în perioada 11-12 mai și au loc în Prahova. În vederea înscrierii, elevii olimpici vor prezenta mai multe documente Comisiei Județene…
Vezi articolul

Adrian Magdaș, profesor de matematică: Trebuie regândite Evaluarea Națională și Bacalaureatul, subiectele sunt extrem de șablonizate. Riscul este să avem o reformă curriculară excelentă la liceu, care, însă, nu va conduce la rezultatele așteptate

„O problemă actuală a învățământului gimnazial este concentrarea excesivă pe Evaluarea Națională și obținerea unor note cât mai mari, în detrimentul dobândirii competențelor din programele școlare, care sunt, de altfel,…
Vezi articolul