Rezultate BAC 2019. Cum se fac contestațiile, model de cerere, cine recorectează și când pot elevii să-și vadă lucrările

Etapa specială a Bacalaureatului

Foto: Pixabay.com

Contestațiile se depun luni, 8 iulie, într-un interval de doar 4 ore, potrivit calendarului oficial. Elevii au aflat rezultatele inițiale de la Bacalaureat, iar acolo unde aceștia cred că au au făcut mai mult sau că notele primite nu corespund cu evaluarea proprie făcută în urma publicării baremului de notare, de la ora 12 până la ora 16, pot depune o contestație.

Contestațiile la probele scrise se depun și se înregistrează la același centru de examen la care elevul a dat probele scrise, potrivit metodologiei de examen. Cererea pe care elevul trebuie să o depună conține numele candidatului, CNP-ul, seria și numărul de buletin, școala absolvită, profilul și specializarea. De regulă aceasta este oferită ca formular tipizat de către comisia centrului de examen.

 

 

DESCARCĂ Model Cerere Contestație Bacalaureat 2019 

Președintele comisiei de examen, împreună cu unul dintre vicepreședinți, cu secretarul sau cu un membru al comisiei din școala respectivă primesc contestațiile și le înregistrează.

Cererile prin care se contestă notele obținute la evaluarea inițiala, însoțite de un borderou în care se precizează numele candidaților și probele, respectiv, disciplina/disciplinele pentru care este depusă contestația se înaintează comisiei din centrul zonal de evaluare, de către un delegat al comisiei din centrul de examen.

După centralizarea cererilor prin care se contestă notele obţinute la evaluarea iniţială, lucrările se secretizează. Secretizarea se face, în toate centrele zonale de evaluare din judeţ, cu acelaşi tip de hârtie pusă la dispoziţie de comisia de bacalaureat. După aceasta, se aplică ştampila „Bacalaureat 2019 – C.Z.E.”.

Cine face parte din Comisia regională sau județeană de Contestații

preşedinte – inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct al judeţului în care se organizează centrul. În cazul în care se organizează centre judeţene de contestaţii, inspectorul şcolar numit în calitate de preşedinte trebuie să fie altul decât cei numiţi în comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti;
vicepreşedinte – un inspector şcolar de specialitate;
1 – 2 secretari – informaticieni, inspectori şcolari de specialitate, profesori;
membri – profesori evaluatori – câte doi profesori, de regulă cu gradul didactic I, pentru fiecare disciplină şi pentru maximum 100 de lucrări contestate. În situaţii justificate, pot fi şi profesori cu gradul didactic II sau definitiv.

Cum are loc recorectarea lucrării

Comisiile de contestaţii, prin proesorii evaluatori, reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare pentru probele scrise.

După terminarea evaluării şi deschiderea lucrărilor, preşedintele comisiei de contestaţii analizează notele acordate după reevaluare, în comparaţie cu cele acordate iniţial. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o a treia comisie, formată din alţi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.

Candidatul poate solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti să îşi vadă lucrarea/lucrările numai după afişarea rezultatelor finale după contestaţii. Această solicitare nu poate conduce la modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor, potrivit metodologiei citate.

FOTO: Pixabay.com

Citește și:

 

 

Exit mobile version