Andronescu propune “măsuri mai severe”, introducerea orelor remediale din clasa a IX-a şi planuri personalizate pentru fiecare elev, după cea mai mică rată de promovare la BAC din ultimii ani

10.736 de vizualizări
SURSA: Edupedu.ro
“Cred că pregătirea aceea remedială de care tot am vorbit ar trebui să înceapă din clasa a IX-a și să continue tot liceul”, a declarat Ecaterina Andronescu, după cea mai mică rată de promovare de la bacalaureat din 2016 încoace, potrivit HotHews.ro. “Este un procent mic, foarte mic și nemulțumitor. Ceea ce ne determină să luăm măsuri mai severe cu pregătirea lor”, a mai declarat Andronescu.

Ministrul Educației susține că este foarte nemulțumită de rezultatele de la Bacalaureat 2019. Aceasta a declarat, potrivit sursei citate, ca procentul de 67,2 elevi care au promovat examenul “este un procent mic, foarte mic și nemulțumitor.”

Drept urmare, ministrul spune că are de gând să ia “măsuri mai severe”.

“Ceea ce ne determină să luăm măsuri mai severe cu pregătirea lor. În acelaşi timp rezultatele acestea reprezintă și consecința intrării lor la liceu cu note de 2, de 3 și de 4. Aici ajungem din păcate. Ei nu mai pot recupera decalajele și rezultatele se văd în nepromovarea de la examenul de bacalaureat,” a mai declarat Andronescu.

Măsurile propuse de ministru sunt prelungirea orelor remediale pe toată perioada liceului. ”Eu cred că pregătirea aceea remedială de care tot am vorbit ar trebui să înceapă din clasa a IX-a și să continue tot liceul și care ajung în situația asta de a nu fi în stare să nu promoveze examenul de bacalaureat. În afară de pregătirea asta remedială, dacă am reuși să facem un plan de pregătire personalizată pentru fiecare elev, cu sarcini precise și verificat periodic de profesor”, a mai spus Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, pentru HotNews.ro.

Ministerul Educaţiei a anunţat că rata de promovare este de 67,2%, fiind raportată la numărul celor prezenţi. Potrivit MEN, rata calculată astfel este cea mai mică din ultimii 4 ani.

Citeşte și:

 

 


5 comments
  1. Se pare că doamna Andronescu nu ia in calcul și faptul că este un ministru incompetent și că ar trebui sa lase loc altora mai capabili.

  2. Rata este foarte buna. Cine invata, trece, cine nu…tara mai are nevoie si de ospatari, mecanici, senatori, deputati, ministri etc. Nu pot fi toti doctori, juriati saubalte profesii cu studii superioare… de asemenea, nu e normal sa fie promovabilitate mare la BAC, de aia e examen de selectie.. dar de, aduce prejudicii imense fabricilor de diplome

  3. Cei care decid modalitatea de admitere la liceu sunt nemultumiti ? Cat de mare trebuie sa fie rata de promovabilitate ?

  4. Da, intra la liceu cu note de 3 si 4 la evaluarea nationala, datorita mediei de absolvire a claselor 5 – 8, care este de 9.

    Acea medie de 9 nu am incheiat-o eu; ci aceeasi profesori care astfel nu dau nici o indicatie ca elevii ar avea nevoie de ore remediale sau de vreun plan de pregatire personalizat.

    1. Din pacate aceste măsurii nu sunt ceea ce au elevii nevoie. Vânătoare de note și diplome nu ar trebuie să reprezinte o realitate a zilelor noastre. Mult mai important este ca elevul trecut prin ciclul preuniversitar de învățământ să aibă principii solide, valori și idealuri realiste. Să își cunoască drepturile și îndatoririle sau să gândească și la bunăstarea comună, nu doar individuală. Sistemul educațional așa cum îl știm nu mai este potrivit nevoilor actuale, iar ministerul ar putea cere ajutorul experților in domeniu pentru o reformă bine gândită. Am putea face o analogie între sistemul educațional și o barcă gaurită care riscă să se scufunde, din când în când cineva mai astupă câte o gaură.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rapoartele elevilor care participă la testarea standardizată „nu conțin datele copiilor”, dă asigurari Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației. Acesta mai spune că testele „nu reprezintă nici pentru elevi și nici pentru profesori vreo unitate de măsură”, dar ar putea duce la eliminarea unor conținuturi din programă, dacă unii itemi nu vor fi rezolvați, de exemplu

Datele copiilor nu vor fi introduse în platforma privată pe care Ministerul Educației a anunțat că va organiza o testare standardizată pentru elevii din clasele I-XI, fără cei de clasa…
Vezi articolul

Iulian Cristache, Federația Părinților: Am cerut Ministerului Educației o analiză pentru a vedea câți bani se cheltuie pe fiecare temă din capitolul bunuri și servicii și ce procent cheltuie școlile, în realitate, pentru elevi. Vrem să ne asigurăm că nu se mai se cer bani părinților pentru markere, hârtii și alte materiale didactice

Președintele Federației Părinților, Iulian Cristache, spune că a cerut miercuri Ministerului Educației, în cadrul Comisiei pentru Dialog Social, o analiză realizată de Unitatea pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (UFIP) la nivelul…
Vezi articolul

Sorin Ion, Ministerul Educației: Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și-a cam pierdut sensul. În fiecare an, în mediul educațional, aud „admiterea era bună, că noi am dat admitere pe vremea noastră“

Secretarul de stat în Ministerul Educației Sorin Ion a spus în comisia de învățământ din Senat, vineri, că Evaluarea Națională și-a pierdut din sens și asta a dus la “derapaje…
Vezi articolul