Petronela Petrea, directoarea Școlii Gimnaziale din Valea Lupului: Să fim atenți la nevoile copiilor și adulților. De multe ori, adresând nevoia unui adult care lucrează cu copilul, rezolvăm problemele unei clase întregi sau unei școli întregi

3.497 de vizualizări
Petronela Petrea, directoarea Școlii Gimnaziale din Valea Lupului / Captura Conferinta
„Sunt într-o școală care are peste 1000 de copii și încă nu avem un consilier școlar. Este nevoie de toată lumea care poate să ajute și să fim atenți la nevoile copiilor și adulților, pentru că de multe ori, adresând nevoia unui adult care lucrează cu copilul, rezolvăm problemele unei clase întregi sau unei școli întregi”, a declarat Petronela Petrea, directoarea Școlii Gimnaziale „Profesor Mihai Dumitriu”, Valea Lupului, jud. Iaşi, în cadrul conferinței de presă online „Bullyingul și violența în școli”, organizată de Asociaţia „Şcoala Încrederii”.

„Adulții ar trebui să oprească transmiterea rușinii ca armă în educație, pentru că este un alt mod de a traumatiza generații“, susține Petronela Petrea.

„Ce spunem este esențial pentru dezvoltarea lor ca adulți și mă doare foarte mult când aud părinți care își ceartă copiii și ii rușinează public sau profesori care spun că trebuie să învețe de rușine, să-l rușineze în clasă. 

Este clar că acești oameni au traume din trecutul lor și dacă reușim să conștientizăm acest lucru și să împuternicim să oprească aici, la ei, transmiterea aceasta a rușinii ca armă de a educa, pentru că nu este educație, este un alt mod de a traumatiza generații, iar noi avem nevoie să creștem copii buni care să aibă încredere în ei și care să-și poată afirma unicitatea în fața celorlalți”.

Nevoia de consilieri școlari este imensă 

„Contextul din fiecare școală este diferit. Sunt într-o școală care are peste 1000 de copii și încă nu avem un consilier școlar. Anul acesta avem un profesor de sprijin care lucrează cu cei 20 de copii cu cerințe educaționale speciale, care sunt cu documente și de mai mulți ani școala noastră are contract cu un psiholog care vine 2 zile pe săptămână și lucrează, fie cu colectivele, fie cu cazurile care ne sunt semnalate sau le sesizăm noi. Este foarte puțin. Este doar o picătură într-un ocean, pentru că nevoile sunt atât de mari și colega noastră psiholog lucrează foarte mult, și-a dat seama de cât de complexă este activitatea din școală. Ea vine cu un plan și între timp au apărut alte urgențe. Este o muncă de avarie”, a declarat Petronela Petrea. 

„Nevoia este imensă. Este nevoie de atenție și de la nivel național către școli, pentru că în Iași, de exemplu, anul acesta s-au câștigat 50 de posturi noi de consilieri care au fost alocate direct școlilor. Ce înseamnă 50 de oameni la câteva sute de școli? De asta e nevoie de toată lumea care poate să ajute și să fim atenți la nevoile copiilor și la nevoile adulților, pentru că de multe ori, adresând nevoia unui adult care lucrează cu copilul rezolvăm problemele unei clase întregi sau unei școli întregi”, a adăugat directoarea Școlii Gimnaziale din Valea Lupului.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Toate sindicatele din educație îi cer președintelui Klaus Iohannis să le primească mâine la discuții, la o săptămână de la declanșarea primei greve generale din învățământ din ultimii 18 ani și după ce președintele a refuzat prima invitație la dialog

Cele trei federații sindicale din învățământ îi cer președintelui Klaus Iohannis să le primească la discuții mâine, la ora 15:30, în ziua în care este anunțat un miting masiv al…
Vezi articolul

UPDATE Calificativele pentru sport, muzică și desen: ministerul va înlocui “Admis/Respins” cu “Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient”, anunță ministrul Cîmpeanu și profesorii de sport, după discuțiile de luni / Condițiile în care ministerul corelează în continuare notele cu bursele de merit

“Reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare (…) și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “răspunzătoare”…
Vezi articolul

DOCUMENT Profilul absolventului de liceu, baza planurilor-cadru și a programelor școlare, publicat în Monitorul Oficial. Prima generație pentru care se aplică e cea care intră în clasa a IX-a în 2025, adică elevilor care sunt acum clasa a VII-a / La matematică, un elev ar trebui să știe aplice în viața reală ce învață la clasă, lucru testat și de PISA

Profilul absolventului de liceu, care stă la baza viitoarelor planuri cadru și apoi programe școlare și manuale, a fost publicat în Monitorul Oficial, miercuri, 6 decembrie, cu o întârziere de…
Vezi articolul