Rezultate BAC 2019. Cum se fac contestațiile, model de cerere, cine recorectează și când pot elevii să-și vadă lucrările

3.180 de vizualizări
Etapa specială a Bacalaureatului
Foto: Pixabay.com
Contestațiile se depun luni, 8 iulie, într-un interval de doar 4 ore, potrivit calendarului oficial. Elevii au aflat rezultatele inițiale de la Bacalaureat, iar acolo unde aceștia cred că au au făcut mai mult sau că notele primite nu corespund cu evaluarea proprie făcută în urma publicării baremului de notare, de la ora 12 până la ora 16, pot depune o contestație.

Contestațiile la probele scrise se depun și se înregistrează la același centru de examen la care elevul a dat probele scrise, potrivit metodologiei de examen. Cererea pe care elevul trebuie să o depună conține numele candidatului, CNP-ul, seria și numărul de buletin, școala absolvită, profilul și specializarea. De regulă aceasta este oferită ca formular tipizat de către comisia centrului de examen.

 

 

DESCARCĂ Model Cerere Contestație Bacalaureat 2019 

Președintele comisiei de examen, împreună cu unul dintre vicepreședinți, cu secretarul sau cu un membru al comisiei din școala respectivă primesc contestațiile și le înregistrează.

Cererile prin care se contestă notele obținute la evaluarea inițiala, însoțite de un borderou în care se precizează numele candidaților și probele, respectiv, disciplina/disciplinele pentru care este depusă contestația se înaintează comisiei din centrul zonal de evaluare, de către un delegat al comisiei din centrul de examen.

După centralizarea cererilor prin care se contestă notele obţinute la evaluarea iniţială, lucrările se secretizează. Secretizarea se face, în toate centrele zonale de evaluare din judeţ, cu acelaşi tip de hârtie pusă la dispoziţie de comisia de bacalaureat. După aceasta, se aplică ştampila „Bacalaureat 2019 – C.Z.E.”.

Cine face parte din Comisia regională sau județeană de Contestații

preşedinte – inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct al judeţului în care se organizează centrul. În cazul în care se organizează centre judeţene de contestaţii, inspectorul şcolar numit în calitate de preşedinte trebuie să fie altul decât cei numiţi în comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti;
vicepreşedinte – un inspector şcolar de specialitate;
1 – 2 secretari – informaticieni, inspectori şcolari de specialitate, profesori;
membri – profesori evaluatori – câte doi profesori, de regulă cu gradul didactic I, pentru fiecare disciplină şi pentru maximum 100 de lucrări contestate. În situaţii justificate, pot fi şi profesori cu gradul didactic II sau definitiv.

Cum are loc recorectarea lucrării

Comisiile de contestaţii, prin proesorii evaluatori, reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare pentru probele scrise.

După terminarea evaluării şi deschiderea lucrărilor, preşedintele comisiei de contestaţii analizează notele acordate după reevaluare, în comparaţie cu cele acordate iniţial. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o a treia comisie, formată din alţi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.

Candidatul poate solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti să îşi vadă lucrarea/lucrările numai după afişarea rezultatelor finale după contestaţii. Această solicitare nu poate conduce la modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor, potrivit metodologiei citate.

FOTO: Pixabay.com

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Monica Anisie anunță noi materii opționale: la clasele a III-a și a IV-a disciplina “Eu și scena”, la clasele a VI-a și a VII-a materia “Teatrul și noi”, iar la clasele a X-a și a XI-a “Laboratorul de teatru”

Ministrul Educației, Monica Anisie, anunță că a aprobat prin ordin de ministru noi materii opționale, în învățămîntul preuniversitar. La clasele a III-a și a IV-a, elevii vor putea studia disciplina…
Vezi articolul

OMS îndeamnă statele europene la o mai bună protejare a copiilor cu vârste între patru și 15 ani, cea mai afectată categorie de vârstă în prezent / Vaccinarea obligatorie anti-COVID-19, „ultim recurs absolut”

Filiala europeană a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) îndeamnă marţi, în contextul unei intensificări a epidemiei Covid-19, la o mai bună protejare a copiilor cu vârsta cuprinsă între patru şi…
Vezi articolul

„Să construim oameni înseamnă să nu lăsăm pentru altă dată, alt buget sau să facă alții”, spune Gabriela Tellman, directoarea uneia dintre cele 23 școli din mediul rural care sunt renovate anul acesta de un ONG cu ajutorul companiilor și persoanelor fizice

Renovarea a 23 de școli din mediul rural în acest an calendaristic este anunțată de Asociația Bookland, un ONG care pledează pentru școli sigure și un proces de învățare-predare care…
Vezi articolul

Statul vrea să cumpere din nou teste de salivă pentru elevi. ONAC anunță licitație pentru 55 de milioane de teste cu 10 lei/test fără TVA, ambalate individual sau cel mult câte două, după scandalul ratării testării în școli de luna aceasta

Autoritățile vor să cumpere prin procedură rapidă de negociere fără publicare prealabilă încă 55,5 milioane de teste de salivă, potrivit unui anunț de pe site-ul Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate…
Vezi articolul