Rezultate BAC 2019. Rata de promovare de la Bacalaureat este cea mai mică din ultimii 5 ani

41.615 vizualizări
Doar 86.794 de elevi au reușit să promoveze Bacalaureatul 2019, potrivit datelor oficiale publicate de Ministerul Educației. Calculat la numărul celor înscriși la examen, procentul celor promovați a fost de 63,78. Este cel mai slab procent din ultimii 5 ani. Ministerul calculează rata de promovare prin raportare la numărul celor prezenți, așa că este posibil ca cifra oficială să difere ușor față de acest procent.

UPDATE: Ministerul a anunţat că rata de promovare este de 67,2%, fiind raportată la numărul celor prezenţi. Potrivit MEN, rata calculată astfel este cea mai mică din ultimii 4 ani.

Din 136.087 de candidaţi din toate promoțiile (116.316 candidați din promoția curentă, respectiv 19.771 de candidați din promoțiile anterioare), 86.794 au luat peste media 6, așa cum prevede metodologia.

  • BAC 2018: 69,7% (cu 2 puncte procentuale mai mare decât înainte de contestații, când proporția mediilor de trecere la BAC a fost 67,7%) Sursa
  • BAC 2017: 72,9% (cu 1,5 puncte procentuale mai mare decât înainte de contestații, când rata de promovare era de 71,4)
  • BAC 2016: 68,1% (rata de promovare a crescut cu 1,4 puncte procentuale după soluționarea contestațiilor: de la 66,7% la 68,1%)
  • BAC 2015: 66,41%
  • BAC 2014: 60,65%
  • BAC 2013: 56,4%
  • BAC 2012: 44,3%
  • BAC 2011: 45,72% * Anul în care au fost introduse camere video în examen
  • BAC 2010: 69,30%
  • BAC 2009: 81,47%
  • BAC 2008: 78,26%
  • BAC 2007: 82,08%
  • BAC 2006: 80,48%
  • BAC 2005: 84,66%
  • BAC 2004: 84,61%

SURSA datelor istorice: HotNews.ro

Citește și:

 


6 comments
  1. nu-i nimic! bine ca erau cu bagajele dupa ei sa plece de la bac direct pe litoral! procentaj peste asteptarile mele, raportat la ceea ce vad in jur! daca stai cu ochii toata ziua in “stand-up-uri”, participi la tot soiul de “teatre” de improvizatie, toata ziua “comunici”, dar nu ai idee ce inseamna “orator”, s-ar putea ca problema sa fie distribuita in cel putin doua locuri… daca exprimarea “demonstrati ca…” pune probleme fata de varianta robotizata “calculeaza!”, iar e grav!

    si oribil sa iasa niste “profesori” sa le ia apararea in privinta asta, desi – culmea! – meseria lor, timp de 4 ani in care au de-a face cam cu aceleasi grupuri de elevi – e fix sa-i invete niste chestiuni minimale! au timp sa ii cunoasca, sa se adapteze clasei… in invatamantul superior te dai cu capul de pereti cand vezi ca nu-s in stare sa citeasca o cerinta cap-coada, le e lene sa puna mana pe un aparat, dupa care ies la tigara si se vaita ca “nu fac practica”, iar eu acolo aveam de-a face cu ei maxim un semestru, nici nu apucam sa le retin figurile! cam 5% erau “normali”, fiindca era greu sa spui ca faceau performanta, restul nu erau in stare sa spuna o fraza coerenta; citeam lucrari scrise pline de “agramaticalitati” (vorba “maestrului” costi ionita), iar la orice observatie se simteau “jigniti”!

    ….dar nuuuu! in liceu e greu! ghiozdanu’ greu, temele ie grele, aia nu ne ajuta in viata! nimic nu ajuta in viata, doar distractia pe banii parintilor! vaicareala generalizata si complicitate criminala a parintilor si profesorilor din preuniversitar! parintii pusi pe reclamatii, profesorii -cei care au mai ramas dintr-o generatie mai capabila- au dat-o-n capitalism, indruma spre meditatii in care fac lucrurile ca pentru roboti!

    promovabilitate scazuta la subiecte de nici doi bani.
    apoi vine un destept de “absolvent” care te-njura cand ii spui ca 2+2:2 = 3 nu 2.

    iar privitor la comentariile precedente… ia uitati-va la tarile puternice din europa, au tot sisteme publice DAR societatile lor sunt diferite! cu multele lor probleme si ciudatenii (cum, de altfel, multi ar spune la fel despre noi), oamenii sunt invatati de mici ca au si niste responsabilitati, aici – la educatie civica – doar drepturi! in germania, tara la care se uita toti, iti cam stii traseul de la o varsta frageda; la noi constat ca totul trebuie sa fie distractie si mereu sunt unii de vina, altii decat noi. fie vreo putere straina, fie “comunismul”, fie vreun politician/partid, “sistemul”, s.a.m.d. dar salile de forta – mai degraba fitness – sunt pline de pustoaice si pustani, frizeriile nu fac fata numarului de pustani inca de la prima ora (cam cand ar avea scoala…), dar tot “sistemul” e de vina.

  2. Un sistem de învățământ total depășit. Idei comuniste,fără viziune. Profesorii se gândesc doar la bani si atât. Dar daca ne uitam cine a condus învățământul pana acum ne liniștim repede. Cărți multe,ghiozdane grele. Ca de de aici se mănâncă. bani mulți. Si ne miram de ce suntem aici dupa 30 de ani.

  3. Nu e nevoie de o astfel de statistica sa ne dam seama ca sistemul public de invatamint romanesc este imbecil .
    Vreau libertate pentru initiativa privata pe acest domeniu . Sistemele publice sint aproape esuate . In aceste sisteme s-au infipt politic numai cretini .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Creșterea sumei per elev pentru „Masa sănătoasă” propusă de Inspectoratul Școlar al Județului Neamț pentru că „a crescut prețul alimentelor” / Instituția solicită finanțarea din timp a programului, pentru ca elevii să aibă mâncarea din prima zi de școală – raport

Inspectoratul Școlar Județean Neamț propune creșterea sumei alocate in Programul național „Masă sănătoasă”, PNMS, deoarece a crescut și prețul alimentelor și finanțarea din timp a programului, astfel încât la începutul…
Vezi articolul

Autorul unei teze de doctorat pentru care a fost constatat plagiatul și cel care dorește să renunțe unilateral la titlul de doctor trebuie să restituie banii de școlarizare – propuneri PNL “agreate” pentru modificarea proiectelor de legi ale educației, anunță Sorin Cîmpeanu

“A fost agreată propunerea Partidului Național Liberal cu privire la îmbunătățirea proiectului Legii învățământului superior prin reglementarea obligației de restituire a sumelor de bani de către autorul tezei de doctorat,…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ „Istoria românilor/ României” va deveni materie obligatorie la liceu. Daniel David, după o întâlnire cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie: După păstrarea limbii latine în curriculumul de specialitate, mă bucur să fiu ministrul care poate contribui la readucerea după câteva decenii a „Istoriei românilor și a României” ca disciplină de sine stătătoare la liceu

«Istoria românilor/ României» va deveni disciplină distinctă în trunchiul comun la liceu, a anunțat Ministerul Educației, în urma discuțiilor și întâlnirii de lucru avute astăzi, 13 februarie, cu reprezentanții Academiei…
Vezi articolul

Școală digitalizată sau înapoi 100% la cretă și hârtie? Ministrul Sorin Cîmpeanu și consilierul prezidențial Ligia Deca vor anunța marți, de la 15:00, cum arată școala după pandemie, la dezbaterea Edupedu.ro – World Vision România

Școala românească va ieși din marea criză pandemică cu un upgrade pentru copii sau reculul va fi atât de puternic, încât tehnologia va fi complet abandonată? Ce rămâne din școala…
Vezi articolul