Abordare inedită a textului argumentativ, la Bacalaureat 2019: Ca să nu te faci de râs ca Viorica Dăncilă, este necesară pregătirea înainte de susținerea unui discurs

18.931 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Subiectele la Limba și literatura română date la Bacalaureat au fost “de nivel mediu”, a declarat pentru Edupedu.ro profesoara Monica Anisie, de la Colegiul Național Tudor Vianu din București. “Se poate obține cu ușurință nota 7”, a precizat aceasta. O cerință la care elevii puteau greși din neatenție a fost la primul subiect, iar punctul B care le cerea acestora să argumenteze necesitatea unei pregătiri riguroase în vederea susținerii unui discurs a generat și răspunsuri inedite, a adăugat Anisie.

Punctul B de la Subiectul I avea următoarea cerință: “Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă este necesară sau nu o pregătire riguroasă în vederea susținerii unui discurs, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Amintiri de la Junimea din Iași de George Panu, cât și la experiența personală sau culturală”.

Monica Anisie, profesoară de Limba română la Colegiul Național Tudor Vianu din București, a declarat pentru Edupedu.ro că “Unul dintre elevii mei mi-a spus că a făcut trimitere, atunci când a argumentat necesitatea unei pregătiri riguroase în vederea susținerii unui discurs, la situația în care a fost pus premierul Viorica Dăncilă. El a argumentat că e foarte important să-ți structurezi un discurs, ca să nu ajungi ca Viorica Dăncilă“.

Monica Anisie a fost secretar de stat în Ministerul Educației, iar în prezent este coordonatorul comisiei de educație pentru învățământ preuniversitar din PNL.

Din punct de vedere al subiectului, este corectă argumentarea: să îți construiești un discurs astfel încât să nu ajungi să te faci de râs. A făcut parte din argumentare“, a adăugat Anisie.

Monica Anisie / Foto: Facebook

Contactată de Edupedu.ro, Monica Anisie, care predă Limba română atât la gimnaziu, cât și la liceu, a declarat că subiectele date astăzi, 1 iulie 2019, la examenul la Limba română din cadrul Bacalaureatului “au respectat modelul publicat de Ministerul Educației și au fost construite pe aceeași structură ca subiectele de la simularea Bacalaureatului. Per total, au fost subiecte de nivel mediu. Se poate obține cu ușurință nota 7“.

Care este subiectul la care elevii puteau greși din neatenție

Însă au avut și elemente care necesitau un grad de atenție mai mare“, a precizat aceasta.

Subiectul I A a avut cerințe construite integral pe baza textului: se verifica gradul de înțelegere a textului și de atenție. Era acolo, însă, un punct la care elevii puteau greși, dacă nu citeau cu atenție. Cerința de la Subiectul I punctul A. 3 era următoarea: ‘Precizează numele persoanei care a impus tradiția ca oratorul să nu se folosească de niciun fel de însemnări, justificându-ți răspunsul cu o secvență din textul dat’. Dacă nu erai atent, puteai să spui numele autorului, în loc de Maiorescu, și puteai greși. Trebuia să fii atent la textul suport și să vezi mențiunea: ‘în tradiție maioresciană’“., a atras atenția Anisie.

Profesoara de Limba și literatura română a explicat pentru Edupedul.ro că, “la Subiectul I punctul B, pe baza textului la prima vedere elevii puteau să construiască foarte ușor un text argumentativ, dar și aici trebuia să fie atenți la argumentele pe care le aduc. Un argument trebuia să facă referire la textul suport, iar un argument trebuia să pornească din experiența personală sau din cea culturală“.

“Unul dintre elevii mei mi-a spus că a făcut trimitere, atunci când a argumentat necesitatea unei pregătiri riguroase în vederea susținerii unui discurs, la situația în care a fost pus premierul Viorica Dăncilă. El a argumentat că e foarte important să-ți structurezi un discurs, ca să nu ajungi ca Viorica Dăncilă“, a povestit Anisie, pentru Edupedu.ro.

Aceasta a precizat că, “din punct de vedere al subiectului, este corectă argumentarea: să îți construiești un discurs astfel încât să nu ajungi să te faci de râs. A făcut parte din argumentare“.

“La subiectul al II-lea, candidații aveau de prezentat perspectiva narativă din text și era clară, copiii nu aveau de ce să greșească. Au avut chiar și la modelul de subiecte publicat de Minister perspectiva narativă”, a afirmat profesoara.

Iar piatra de încercare, subiectul al III-lea, de care toți copiii se tem, le-a plăcut elevilor. Poezia modernistă au studiat-o în clasele a XI-a și a XII-a, deci au avut continuitate. Lor le plac Blaga și Bacovia, deci nu a fost ceva foarte dificil“, a concluzionat Anisie.

Subiectele integrale de la examenul la Limba și literatura română – profilul Real și filiera Tehnologică:

 

Calendar BAC 2019 Sesiunea iunie-iulie 2019 – Examenele scrise de la bacalaureat

1 iulie 2019                    Limba și literatura română – proba Ea) – examen scris
2 iulie 2019                    Limba și literatura maternă – proba Eb) – examen scris
3 iulie 2019                    Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – examen scris

  • Examen la Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională
  • Examen la Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

4 iulie 2019                  Proba la alegere a profilului și specializării – proba Ed) – examen scris

Absolvenții trebuie să aleagă una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

  • Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională
  • Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

8 iulie 2019             Afișarea rezultatelor (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:0)
9-12 iulie 2019       Rezolvarea contestațiilor
13 iulie 2019           Afișarea rezultatelor finale

Candidaţii de altă confesiune decât cea ortodoxă, care sărbătoresc Rusaliile în data de 10 iunie, pot fi programaţi pentru susţinerea probei D în zilele de 7 şi 11 iunie, precizează Ministerul Educației.

 

Calendar BAC 2019 Sesiunea iulie-august 2019

15 – 19 iulie 2019 Înscrierea candidaților
26 iulie 2019          Înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe

21 august 2019     Limba si literatura română – proba Ea) – examen scris
22 august 2019     Limba si literatura maternă – proba Eb) – examen scris
23 august 2019     Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – examen scris
26 august 2019     Proba la alegere a profilului și specializării – proba Ed) – examen scris

27 – 28 august 2019 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
29 august 2019          Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
30 august & 2 septembrie 2019 Evaluarea competențelor digitale – proba D
2 – 3 septembrie 2019 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională – proba C
3 septembrie 2019        Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:00)
3 – 6 septembrie 2019 Rezolvarea contestațiilor
7 septembrie 2019       Afișarea rezultatelor finale

Citește și:

 

 

 

 

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Csaba Asztalos, președintele CNCD, despre examenul suplimentar de admitere la liceu: Principiul egalității nu este respectat, iar școala trebuie să ridice toți elevii la un anumit standard, nu să polarizeze / Pentru ceilalți 40% dintre elevi nu ne interesează dacă urmează specializarea care li se potrivește, ei sunt second-hand?

Ce se întâmplă cu elevii care vor intra pe baza repartizării computerizate, pe cele 40% locuri la un profil de liceu, rămase în urma examenului de admitere propus prin proiectul…
Vezi articolul

Asociația Școlilor Particulare solicită Guvernului acordarea costului standard per elev și unităților autorizate, precum și scutirea de la plata contribuțiilor pentru angajați pe o perioadă de 3 luni

Peste 80 de școli și grădinițe particulare din România solicită Guvernului măsuri de sprijin în contextul în care „instituțiile de învățământ din România vor fi închise până după Paște”, ca…
Vezi articolul

Prioritățile propuse de Ministerul Educației pentru “consolidarea calității” doctoratelor și integritate în mediul universitar / Prioritățile pe termen mediu pentru studenți, finanțarea și reforma activităților universitare – descrise în proiectul de buget pe 2022

Transparentizarea deciziilor pe care le iau universitățile cu privire la studiile doctorale este o prioritate pe termen mediu pentru Ministerul Educației, alături de “strategii proprii” ale universităților pentru prevenirea fraudelor…
Vezi articolul