Rezultate Evaluarea Națională 2021, simulare: 65,6% dintre elevii de clasa a VIII-a participanți au luat peste media 5. Cele mai bune rezultate din ultimii 6 ani

33.973 de vizualizări
Rezultatele de la Evaluarea Națională
Foto: Freepik.com
65,6% dintre elevii de clasa a VIII-a participanți au luat peste media 5 la simularea Evaluării Naționale 2021 din martie. Potrivit calendarului de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII) în anul 2021, astăzi, 16 aprilie, au fost comunicate rezultatele obținute de elevii care au participat la probele scrise (29 – 31 martie 2021), anunță Ministerul Educației.

Centralizarea datelor comunicate de inspectoratele școlare județene relevă următoarele rezultate – procentul notelor mai mari sau egale cu 5:

  • Limba și literatura română: 71,17%.
    • 88 de elevi au obținut nota 10.
  • Matematică: 59,77%.
    • 980 de elevi au obținut nota 10.
  • Limba și literatura maternă: 79,49%.
    • 22 de elevi au obținut nota 10.

Procentul elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5: 65,6%.

25 de elevi au obținut media 10.

Cele mai bune rezultate au fost obținute în Municipiul București (82,1%) și în județele Cluj (77,6%), Argeș (71,5%), Brăila (71,3%) și Prahova (69,9%).

Comparativ cu simulările din anii precedenți, rezultatele indică o creștere substanțială a mediilor mai mari sau egale cu 5:

Anul20162017201820192021
Procentul medii ≥ 544,05%51,47%47%53,1%65,6%

Foto: Freepik.com


14 comments
  1. Doamnă/Domnule,,a” subscriu la comentariile pertinente emise de dumneavoastră.Este o radiografie clara , a unui sistem de invatamant care se dezintegreaza de 30 de ani si functioneaza in stare de avarie.

  2. Este usor sa stai in confortul propriei case si sa comentezi rezultatele altora. De regula, cei mai critici sunt chiar cei care obtin rezultate mediocre in majoritatea situatiilor.
    Nu stiu daca subiectele de anul acesta au fost sau nu mai usoare decat in anii precedenti. Ce stiu sigur este ca generatia de anul acesta este cea care:
    -a inceput, pe nepregatite, cu clasa “zero”
    -in fiecare din cei 8 ani de scoala (exceptand clasa zero, cand nu au avut manuale) a primit manuale dupa 1-5 luni dupa inceputul anului scolar
    -a invatat dupa o “programa noua”, care a adus in fiecare an scolar materie pe care generatiile anterioare au studiat-o in anul urmator
    -a invatat online jumatate din clasa a 7-a sau deloc, model de invatare la care s-au aliniat din mers atat elevii cat si profesorii, fara a primi prea mult suport
    -a invatat online /hybrid / deloc mai mult de jumatate din clasa a 8-a
    -nu a dat teze din primul semestru al clasei a 7-a, deci nu mai este antrenata pentru examene si nu are o imagine clara a nivelului real la care se afla
    -da un examen dupa un “model” cu care acum se familiarizeaza, fara ca materia parcursa sa fi fost predata / structurata dupa acest model pana acum.

    Tinand cont de faptul ca toti tinerii au fost si sunt foarte afectati emotional de lipsa de socializare si de limitarile de tot felul din zona sociala si nu numai, consider ca trebuie sa fim mai responsabili in momentul in care ne exprimam opinia in mod public.
    Atat profesorii cat si elevii traverseaza o perioada foarte dificila, pe care nu pare sa o evalueze cineva. Cu totii s-au adaptat din mers noii situatii si incearca sa ii faca fata. Faptul ca unii sunt mai constiinciosi si altii mai putin sau deloc, nu e o noutate. Contextul in care traim acum, insa, este complet nou, complet diferit.
    De exemplu, toata lumea este de acord ca materia predata online nu este asimilata de elevi ca atunci cand scoala se derula normal. Sunt multe cauze care conduc la aceasta situatie, cauze pe care nu le putem inlatura imediat. Ce putem face, totusi, este sa reducem volumul de materie care “trebuie predata”. Nu ajuta pe nimeni un volum mare de informatii, din care nu mai intelege nimeni nimic.
    De asemenea, nu ajuta pe nimeni modelul acesta in care invatarea si evaluarea se bazeaza pe “redarea” unor informatii, ad literam. In campul muncii ne plangem ca noile generatii sunt analfabeti functionali, nu inteleg un text la prima lectura, nu stiu sa redacteze o informatie coerent, nu stiu sa evalueze o situatie sau niste rezultate. Este firesc sa fie asa, dupa multi ani in care nu au fost antrenati sa inteleaga, ci doar sa memoreze si sa reproduca fidel.
    Nu in ultimul rand, e cazul sa luam in discutie si numarul mare de ore pe care un copil TREBUIE / este obligat sa il dedice zilnic scolii si temelor. Daca norma saptamanala a unui professor este de 18 ore, norma elevului este de 25-28 ore in ciclul primar, 30-33 ore in cel gimnazial si 32-35 in cel liceal. La acest volum se adauga timpul alocat invatarii, efectuarii temelor, proiectelor, lecturii obligatorii etc.
    Legea muncii in Romania prevede pentru tinerii de 16-18 ani o norma de 30 ore /saptamana, iar pentru restul angajatilor 40 ore / saptamana. Vorbim aici de efort mixt, nu doar intelectual.
    Copiii de gimnaziu si liceu, cei cu varste cuprinse intre 11-18 ani, au un program de scoala peste norma prevazuta prin legea muncii pentru categoria 16-18 ani. Asta fara a lua in calcul temele. In plus, vorbim de efort intelectual maxim si exclusiv: intre 15 si 18 materii de studiu pe an. Va intrebati de ce e rata de abandon scolar, mare? Pentru ca este mai usor in campul muncii decat la scoala!
    Se vorbeste despre faptul ca Romania are cel mai scurt an scolar. Dar nu se spune nimic despre numarul mare de materii “studiate”, despre tonele de detalii care ii zapacesc pe elevi, pentru ca trebuie retinute pe dinafara, despre lipsa totala a orelor practice, despre lipsa laboratoarelor din scoli sau despre faptul ca acolo unde exista nu sunt utilizate pentru ca nu are cine sa le alimenteze cu consumabile etc.
    In concluzie, va rog sa fiti mai responsabili in momentul in care postati ceva in spatiul public. Va rog sa fiti si autocritici inainte de a fi critici. Si va mai rog sa veniti cu solutii, inainte de a va manifesta dispretul.

    1. As aduce in discutie si aspectul urmator: daca promovabilitatea este de 65,6 %, inseamna ca un procent de 34,4 % din elevi nu au minimul de cunostinte necesare pentru a trece in etapa urmatoare. Adica mai mult de o treime din elevi. Procentul celor care nu au atins nivelul notei 5 la matematica este mai mare de 40%. Cu toate acestea, cu totii vor incepe din toamna clasa a 9-a.
      Ar fi interesant de stiut care este procentul de elevi care au luat peste 7 la aceasta evaluare. Practic, acesta este nivelul minim acceptabil pentru a putea face fata mai departe cunostintelor din anii de liceu. Altfel, ne pacalim singuri ca elevii care promoveaza an scolar dupa an scolar detin cunostinte de vreun fel.
      Jumatate din totalul de locuri de la licee sunt rezervate profilului mate-info. Sunt licee la care se intra cu note sub 5 la profilul mate-info. Cum credeti ca vor putea sa inteleaga materia de liceu copiii care nu au reusit sa atinga nivelul notei 5 in gimnaziu?
      Ce concluzii au fost trase dupa evaluarile de clasa a 2-a, a 4-a, a 6-a a acestei generatii?
      Cei 34,4 % din elevii care nu au obtinut nota 5 la simulare s-au pierdut pe drum in intervalul clasa a 7-a – clasa a 8-a? Cati dintre ei erau pierduti inca din clasele anterioare? Ce s-a facut pentru a limita fenomenul acesta? Faptul ca s-a adus materie din anii superiori in clasele mai mici nu poate decat sa ingroase numarul copiilor care se pierd pe drum.
      Ne bazam foarte mult pe faptul ca parintii pun meditatii copiilor. Asta incarca si mai mult programul si asa sufocant al acestora si ii indeparteaza si mai mult de scoala. Si nu rezolva problema copiilor ai caror parinti nu isi permit acest lux.
      Ia cineva in calcul regandirea programei scolare prin reluarea in fiecare an a unei parti din materia studiata anterior pentru consolidarea ei si pentru a aduce la un nivel acceptabil un procent cat mare de absolventi?
      Ce facem cu acesti tineri?
      Ii vrem adulti responsabili sau candidati la sistemul de ajutor social?
      Ii vrem in tara sau la cules de diverse in lumea larga?
      Cui foloseste o societate de semianalfabeti?

  3. Pai cum sa nu fie asa note bune daca doar simularea nationala ati simplificato ca la prosti…. Uitati va la bac ce subiecte au avut … Bataie de joc. Numai examenele nationale au fost simplificate ca si cel mai prost lua peste 7

  4. Dacă după atât timp cu activitate on-line avem rezultate sensibil mai bune, să păstrăm sistemul și după ce trece epidemia. Doar nu suntem nebuni să recunoaștem că ne place să trăim în minciună.

    1. Sistemul on line nu a ajutat niciun elev din punct de vedere al învățării.Singurul avantaj pentru elevi au fost notele bune obținute mai ușor. Aceasta creștere a procentului este datorata noului model de examen.

  5. Normal că la matematică sunt rezultate mai bune dacă acum 2 subiecte din 3 sunt grilă.
    E suficient ca elevii să se uite unul la altul sau să dea la nimereală un răspuns corect și le-a ieșit notă foarte mare.. Să fim serioși !
    Dacă se păstra la matematică structura de până acum, unde trebuiau să scrie rezolvări complete, era dezastru !

  6. Unde este domnul Câmpeanu sa dea vina pe scoala online?
    Daca erau rezultate slabe, imediat apărea sa arunce cu pietre în strădaniile profesorilor și elevilor conștiincioși în cadrul scolii online. Doar o parte din acești elevi (cei pe care i-au lăsat părinții) au făcut scoala face to face doar o luna înainte de simulare. Restul au făcut tot scoala online și în acest răstimp, iar toți acești elevi au făcut și anul școlar precedent numai scoala online aproape tot semestrul al doilea.

  7. Asa ca dl Câmpeanu sa nu mai dea vina pe scoala online.
    Foarte mulți părinți și elevilor din clasele terminale nu și-au lăsat copiii la scoala face to face atunci când domnul ministru a hotărât aceasta. Din moment ce nu exista autobuze școlare, nu se poate pretinde părinților responsabili sa își trimită copiii în mijloacele de transport aglomerate.
    In plus, mulți din elevii claselor terminale au apreciat corect ca stand la lecții online, au mai mult timp sa învețe (de când lumea, de învățat se învață acasă, la scoala se preda și se îndruma). Doua ore zilnic erau pregătirea pentru mers la scoala,statul prin statii, drumul cu mijloacele de transport în comun.
    Putini elevi merg la scoala de lângă casa.
    Elevii cu CES au dreptul, “pentru egalitate de șanse” sa urmeze orice scoala /liceu.
    Asa ca, elevii care nu au CES, au același drept, ca să nu fie discriminare.
    Asa ca, scoala online este buna, dacă profesorul este serios și elevul implicat.
    Sa nu se dea ca de obicei merit meditațiilor.
    După unii părinți frustrati, atunci când elevul are un rezultat bun, e meritul meditatorului,iar când face greșeli, e vina profesorului de la clasa.

  8. La cât de banale au fost, orice copil mediocru lua din grile peste 5. Nu mai sunt nici examenele ce erau odată, acuma sa ia cât mai mult, nu sa își pună logica și mintea la contribuție ….păcat de viitorul ce va urma

    1. Ce viitor?Aia deștepți or să fie oricum deștepți și aia prosti or să fie și mai proști că nu or să fie forțați să gândească.

    2. Cand rezultatele sunt diferite trebuie sa te intrebi ce s-a schimbat. Pe langa scoala online si grile, un factor important consider ca a fost corectarea lucrarilor de catre profesorii scolii. Cu siguranta au fost profesori care si-au pastrat obiectivitatea, insa prin natura umana, de multe ori ne lasam condusi de subiectivism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like