Rezultatele elevilor la testele școlare sunt mai slabe cu cât țara este mai coruptă, potrivit Monitorului Fiscal 2019

1.111 vizualizări
SURSA: imf.org
Corupția deformează felul în care guvernele folosesc banii publici, potrivit celui mai recent raport al FMI, Monitorul Fiscal 2019. Specialiștii Fondului Monetar Internațional au comparat rezultatele legate de răspândirea corupției în statele analizate, cu cele ale testelor internaționale. Concluzia a fost că elevii din țările corupte au rezultate mai slabe, iar cu cât țara este mai coruptă, cu atât aceste rezultate ale elevilor sunt mai proaste.

Nici o țară nu este imună la corupție, potrivit analizei făcute de Fondul Monetar Internațional. Abuzul de funcții publice pentru câștiguri private înrăutățește însă încrederea oamenilor în guvern și instituții. Pe lângă asta. face ca politicile publice să fie mai puțin eficiente și corecte și să ducă masiv banii contribuabililor în afara școlilor, drumurilor și spitalelor, adică în cu totul altă parte față de nevoile reale ale societății, ale comunităților.

Puteți descărca Raportul FMI aici.

În timp ce banii pierduți înseamnă sume foarte mari, cresc și costurile lucrărilor în general în țările corupte. Adică țara respectivă devine mult mai riscantă, iar efectul de domino o face din ce în ce mai scumpă, totul devine din ce în ce mai costisitor, corupția erodează capacitatea guvernului de a contribui la creșterea economiei într-un mod care oamenii să rămână cu ceva bun și să se simtă și pentru ei aceste eforturi.

După ce s-au uitat atent la peste 180 de țări, experții FMI au descoperit că în general țările corupte colectează mai puține taxe, deoarece oamenii plătesc mită pentru a le evita, inclusiv prin lacune fiscale concepute fie în schimbul mitei, fie pentru a provoca mita, potrivit experților. De asemenea, atunci când contribuabilii consideră că guvernele lor sunt corupte, este mult mai probabil ca ei să evite plata impozitelor.

Per ansamblu, guvernele cel mai puțin corupte colectează mai mult cu 4% din PIB în veniturile fiscale decât țările la același nivel de dezvoltare economică, dar cu un nivel de corupție mai ridicat.

Țările mai puțin corupte alocă o pondere mai mare din resursele bugetare către cheltuielile sociale, de exemplu În rândul țărilor cu venituri reduse, de pildă, se observă că bugetul alocat învățământului și sănătății este cu o treime mai mic în țările puternic corupte. În plus, țările mai corupte plătesc în plus pentru clădiri și spitale, iar scorurile elevilor la testele internaționale sunt mai mici, cu cât ara este mai coruptă, potrivit raportului FMI.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prețurile uriașe de la gaze închid fizic școlile, susține primăria Giurgiu, unde peste 6.000 de elevi au început online luni. Inspector Școlar General: „Au venit la școli pentru trei săptămâni facturi de 220-230 de milioane, sunt imense”

Facturile de la gaze au închis fizic școlile din Giurgiu, după ce Primăria nu a primit banii necesari de la Guvern, acuză primarul Adrian Anghelescu. Între timp, cei 6.063 de…
Vezi articolul

Ligia Deca i-a primit la discuții pe elevii care au protestat față de lipsa transportului gratuit, la Ministerul Educației / Lorena Drăgușin, președinta AEC: Sunt 82.000 de elevi care nu au transport gratuit asigurat spre școală, nu 30.000 cum prezenta ministerul. Ne-a spus că de la 1 februarie vor primi toți elevii sume forfetare, chiar dacă acolo este serviciul public de transport, ceea ce este contrar legii

Protestul mai multor asociații ale elevilor la Ministerul Educației s-a încheiat joi, la prânz, după două ore în care au pichetat sediul instituției nemulțumiți de faptul că 82.000 de elevi…
Vezi articolul

Ana-Maria, elevă în clasa a VIII-a: „Nu e în regulă că unii profesori se axează pe ce știu elevii pe de rost. Îmi pun o notă doar ca să spună că mi-au pus o notă, iar peste câteva luni eu nu mai știu absolut nimic și lor nu le mai pasă de ceea ce știu eu sau nu”

Anamaria, elevă în clasa a VIII-a, spune că după opt ani de școală și peste un an de învățat în sistem online, ar „fugi” de sistemul educațional românesc. Întrebată la…
Vezi articolul