Romania are doar o universitate în top 50 QS al universităților din Europa Emergentă și Asia Centrală și încă cinci în top 100. Polonia ocupă 17 locuri în top 100, Cehia – 10, Ungaria – 7

15.142 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
19 universități românești, în frunte cu Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, se regăsesc în cea mai nouă ediție a clasamentului universităților din Europa Emergentă și Asia Centrală, publicat de QS. UBB este singura universitate românească din top 50, clasamentul mai având cinci universități locale în top 100 și șase în intervalul 101-200, tot ranking-ul cuprinzând 400 de instituții de învățământ superior din regiune.

QS precizează că este vorba despre cel mai extins clasament pe care îl realizează pentru această regiune și că aproape jumătate dintre universitățile incluse provin din două țări: Rusia și Turcia. România se numără printre țările cu o prezență considerabilă, ca număr de instituții, alături de Kazahstan, Polonia, Ucraina, Republica Cehă și Ungaria.

  • Clasamentul s-a bazat, în această ediție, pe 10 indicatori, inclusiv reputația academică, reputația în rândul angajatorilor, productivitatea în domeniul cercetării.
Universitățile românești incluse în Ranking-ul QS al universităților din Europa Emergentă și Asia Centrală (locul în clasament – universitatea):

40 – Universitatea Babeș-Bolyai

56 – Universitatea din București

73 – Universitatea Politehnică din București

81 – Universitatea A.I. Cuza

93 – Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi 

95 – Universitatea de Vest din Timișoara

120 – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

130 – Universitatea Politehnică din Timișoara

158 – Universitatea Dunărea de Jos

164 – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava

167 – Academia de Studii Economice din București

190 – Universitatea Transilvania

201-210 – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

211-220 – Universitatea din Craiova

221-230 – Universitatea din Oradea

251-300 – USAMV București

301-350 – Universitatea  Vasile Goldiș din Arad

351-400 – Universitatea Ovidius din Constanța

351-400 – Universitatea Constantin Brâncuși

Universitățile românești din top 100 QS – Europa Emergentă și Asia Centrală
Top 10 regional este format din:
  • Universitatea de Stat din Moscova
  • Universitatea din Tartu, Estonia
  • Universitatea de Stat din Sankt Petersburg
  • Universitatea Carol din Praga
  • Universitatea de Stat din Novosibirsk
  • Universitatea Jagiellonă din Cracovia
  • Universitatea din Varșovia
  • Universitatea Masaryk din Brno
  • Institutul de Fizică și Tehnologie din Moscova
  • Universitatea de Stat din Tomsk

Cea mai bine poziționată universitate din Turcia ocupă locul 11, din Kazahstan – locul 19, din Lituania – locul 20, din Ungaria – locul 24, din Belarus – locul 25, din Slovenia – locul 30, din Ucraina – locul 33. 

Dincolo de pragul de 40 stabilit de România, prin cea mai bine poziționată universitate a sa, se numără Letonia (cea mai bună poziție – 41), Croația (47), Bulgaria (48), Slovacia (51), CIpru (55), Serbia (60).

În top 100, Polonia are 17 universități, Ungaria – 7 (din care 4 în top 50), Republica Cehă – 10. Toate trei universitățile din Estonia, țară cu aproximativ 1,3 milioane de locuitori care apar în clasament sunt în top 100.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Profesorul Oliver Jens Schmitt, președintele Secției de Istorie a Academiei Austriece de Științe: Putin vrea să recâștige toate fostele republici sovietice și să recapete controlul inclusiv asupra României. Ca și în 1940, România este amenințată de corupția multor politicieni, de slăbiciunea instituțiilor sale, de o propagandă pro-rusă / Cum pot fi identificați agenții de influență ai Rusiei în România

„Președintele rus Vladimir Putin vrea să inverseze prăbușirea Uniunii Sovietice, să recâștige toate fostele republici sovietice, inclusiv Republica Moldova, și să recapete controlul asupra fostelor state vasale, inclusiv România”, avertizează…
Vezi articolul

Noile planuri-cadru pentru liceu ar trebui să fie aprobate până pe 29 februarie 2024, iar programele școlare noi ar ajunge la elevii care încep clasa a IX-a în 2025 – proiect / Patru generații de liceeni, cu reforma curriculară suspendată de politicieni

Noile programe școlare pentru elevii de liceu, care ar fi trebuit să fie în școli din anul 2021, nu vor intra în vigoare nici în următorii doi ani, după cum…
Vezi articolul

Învățarea prin investigație la fizică îmbunătățește competențele specifice ale elevilor și crește interesul față de această materie – studiu al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale

Când profesorii sunt pregătiți susținut pentru a folosi investigația științifică atunci când predau fizica, atât competențele lor, cât și competențele specifice ale elevilor se îmbunătățesc, potrivit unui studiu realizat de …
Vezi articolul