Salariul mediu net în învăţământ, la al doilea cel mai mare nivel din istoria post-decembristă. Creştere peste 1.000 de lei faţă de 2018

4.176 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Salariul mediu net din învăţământ au ajuns în octombrie 2019 la nivelul de 3.465 de lei, cu peste 1.000 de lei mai mare faţă de februarie 2018, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică publicate azi. Este a doua cea mai mare valoare din istoria recentă, după cea din luna iunie, când salariul mediu net a fost de 3.657 lei. În administraţia publică salariul mediu net a ajuns în octombrie la 4.833 de lei pe lună.

În luna octombrie 2019 în învăţământ a avut loc cea mai mare creştere faţă de luna precedentă a salariului mediu net din întreg sectorul bugetar, potrivit INS. Este vorba despre o creştere de 3,8%, creştere pusă de INS pe seama acordării sumelor reprezentând plata cu ora a cadrelor didactice, după ce în perioada vacanţei şcolare (iulie, august) aceste sume au fost suspendate.

Salariul mediu net pe economie a fost în octombrie 3.116 lei, cu 349 de lei mai mic faţă de cel din învăţământ. Este o diferenţă de 11% între cele doua venituri.

Câştigul salarial nominal net se obţine prin scăderea din câştigul salarial nominal brut a impozitului, contribuţiei salariaţilor pentru asigurările sociale de sănătate, contribuţiei individuale de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei salariaţilor la bugetul asigurărilor pentru
şomaj.

Începând cu anul 2018, câştigul salarial nominal net se obţine prin scăderea din câştigul salarial nominal brut a impozitului, contribuţiei de asigurări sociale datorată de salariaţi şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de salariaţi.

FOTO: pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape jumătate dintre studenții care au început facultatea în 2015 au abandonat studiile. Dintre aceștia, 44% au renunțat după primul an / Domeniul de studiu, nota de la bacalaureat, caracteristicile studenților, printre factorii care influențează abandonul universitar

În România nu a fost calculat niciodată abandonul studiilor superioare, indiferent de ciclul de studiu: licență, master sau doctorat. Fenomenul a fost măsurat pentru prima dată în cadrul studiului Abandonul…
Vezi articolul

De ce nu poate România să afle ce-i fac absolvenții? Consiliul de Prognoză a Învățământului Superior: Eforturile s-au blocat în 2018 / Ministerul Educației nu are acces la datele privind salariații

România nu a dezvoltat un sistem de monitorizare a traseului profesional al absolvenților, instrument pe care piața europeană îl consideră esențial pentru adaptarea sistemului de învățământ la nevoile studenților și…
Vezi articolul