Școală digitalizată sau înapoi 100% la cretă și hârtie? Ministrul Sorin Cîmpeanu și consilierul prezidențial Ligia Deca vor anunța marți, de la 15:00, cum arată școala după pandemie, la dezbaterea Edupedu.ro – World Vision România

2.467 de vizualizări
Dezbaterea Edupedu.ro-World Vision Romania pe 23 martie, ora 15:00
Școala românească va ieși din marea criză pandemică cu un upgrade pentru copii sau reculul va fi atât de puternic, încât tehnologia va fi complet abandonată? Ce rămâne din școala online și cea digitală, când toate clasele se vor deschide? Despre noutățile pe care digitalizarea le va aduce școlii, după pandemie, vor discuta pe larg marți, de la 15:00, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, și consilierul prezidențial Ligia Deca, în cadrul celei mai importante dezbateri privind viitorul educației digitale, organizate de Edupedu.ro și World Vision România.

Digitalul, atunci când vine peste educația față în față, crește cam cu 20-25% efectul învățării, explica în urmă cu aproape un an Dragoș Iliescu, profesor la Universitatea din București și colaborator OECD la crearea testelor PISA (detalii aici). Ce vor face autoritățile din România, în fața acestui adevăr științific și a contextului post-pandemic?

Care va fi soarta celor 250.000 de tablete cumpărate doar de Ministerul Educației, la care se adaugă tehnologia digitală achiziționată de școli, de inspectorate, de primării sau primită sponsorizare de elevi, în timpul pandemiei?

Va continua în vreo formă educația digitală în școlile din România, atunci când nu va mai fi singura soluție pentru învățământ? Anul 2022 se anunță ca anul reformelor, în care legea educației va fi modificată astfel încât să aplice concret proiectul prezidențial România educată. Proiectul va fi finanțat cu 4 miliarde de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a anunțat președintele Klaus Iohannis. Acesta a declarat că „digitalizarea va fi o parte importantă în educație, iar accentul se va pune pe două componente: formarea competențelor digitale și asigurarea resurselor educaționale digitale. Elevii, studenții, și cadrele didactice trebuie să fie pregătiți și sprijiniți să acceseze instrumente digitale. Ne propunem să investim în acest demers 780 milioane €.”

  • În ce anume vor fi investiți cei 780 milioane € rezervați digitalizării educației?
  • Vor exista anumite cursuri sau zile din orarul școlar în care elevii și profesorii vor face școala digitală?
  • Cum va arăta școala de anul viitor?
  • Care sunt marile proiecte de digitalizare a școlii, pe care Ministerul Educației le pregătește?
  • Care va fi soarta tabletelor și device-urilor cumpărate de Ministerul Educației, de inspectorate, de primării sau din sponsorizări?
  • Biblioteca Școlară Virtuală va fi gata în septembrie?

Despre toate aceste teme, precum și despre noutățile viitorului an școlar vom discuta marți, 23 martie, de la 15:00, de la Sorin Cîmpeanu, ministrul educației, și Ligia Deca, consilier prezidențial pe educație.

Înscrieri: Cei care vor să participe activ la conferință se pot înscrie prin acest formular special, ușor de completat, prin care participanții pot pune întrebări invitaților. De asemenea, vă încurajăm să ne transmiteți prin intermediul formularului și alte teme de interes pentru dumneavoastră. Răspunsurile vor fi primite în timpul conferinței sau în perioada imediat următoare.

Agenda integrală a dezbaterii Educația digitală asimptomatică

15:00 – 15:10 Deschidere eveniment: Raluca PANTAZI, publisher Edupedu.ro și Mihaela NABĂR, director executiv World Vision România

15:10 – 15:50 Dezbatere cu Sorin Mihai CÎMPEANU, ministrul educației și Ligia DECA, consilier prezidențial pe educație – Pe 11 martie s-a împlinit 1 an de la prima închidere a tuturor școlilor din România, în pandemie. Cum va arăta educația digitală în anul școlar 2021-2022? Va fi școala digitală “noul normal” după pandemie? Ce se întâmplă cu tehnologia cumpărată în această perioadă? 

15:50 – 16:30 Daniel DAVID, rector, Universitatea Babeș – Bolyai, președinte Consiliul Național al Rectorilor și Mircea MICLEA, psiholog, prof. univ. dr. Universitatea Babeș – Bolyai – Cum pregătim viitorii profesori, în universitate, prin masteratul didactic, pentru școala digitală? Ce înseamnă predare în format digital? Ce competențe ar trebui să aibă elevii, de-acum înainte?

16:30 – 16:40 Mihaela NABĂR, director executiv, World Vision România – Şcoala online a apărut în România offline. Lecţiile învăţate în pandemie pentru copiii din satele noastre: ce au câştigat, ce au pierdut şi cum mergem mai departe? 

16:40 – 16:50 Angela GALEȚA, director, Fundația Vodafone România – Provocările educației digitale

16:50 – 17:00 Maria METZ, deputy CEO, vicepreședinte, NTT DATA Romania – Așteptările angajatorului din industria IT și tehnologie: competențele necesare și proiecte educaționale dezvoltate 

17:00 – 17:10 Ionuț STANIMIR, director marketing și comunicare, BCR – Educația digitală – cum ajută tinerii antreprenori accelerarea digitalizării din școli

17:10 – 17:20 Marilena IONAȘCU, Education Manager, Microsoft România  – Microsoft for education

17:20 – 17:30 Dragoș ILIESCU, psiholog, fondator BRIO – Se poate standardiza testarea elevilor în școala românească? Cât de eficientă este școala digitală? Ce trebuie menținut din experiența anului trecut? Studiu de caz: Brio Challenge

17:30 – 17:40 Raluca NEGULESCU-BALACI, director executiv, UiPath Foundation –Sărăcia digitală din sistemul educațional din România; modele de intervenție pe termen lung

17:40 – 17:45 Concluzii

Înscrieri: Cei care vor să participe activ la conferință se pot înscrie prin acest formular special, ușor de completat, prin care participanții pot pune întrebări invitaților. De asemenea, vă încurajăm să ne transmiteți prin intermediul formularului și alte teme de interes pentru dumneavoastră. Răspunsurile vor fi primite în timpul conferinței sau în perioada imediat următoare.

Citește și:
Conferința online – Educația digitală asimptomatică, marți, 23 martie de la 15:00: Sorin Cîmpeanu, Ligia Deca, Mircea Miclea, Daniel David și Dragoș Iliescu, despre soarta digitalizării educației

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doar 6% din 35.400 de părinți, care au răspuns unui sondaj, vor ca școala să înceapă online, restul – cu prezență fizică / Peste trei sferturi spun că părinții ar trebui să decidă, nu autoritățile, dacă propriul copil va merge fizic la școală sau va urma cursurile online

Peste 88% dintre părinţii participanți la un sondaj online, făcut de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, consideră că pe data de 13 septembrie cursurile pot începe cu prezenţă fizică.…
Vezi articolul

Valeriu Gheorghiță, despre vaccinarea tuturor profesorilor: Un astfel de termen nu poate fi stabilit / Nu putem avea rată de acoperire vaccinală de 100% în orice segment populațional. Cîțu: Putem discuta despre revenirea tuturor elevilor la școală după vaccinarea integrală a personalului din învățământ

Un termen pentru vaccinarea tuturor profesorilor „nu poate fi stabilit” fiindcă „depinde foarte mult de dorința de vaccinare”, astfel că „nu putem avea rată de acoperire vaccinală de 100% în…
Vezi articolul