Școala online cu temele în plic, în multe sate din județul Iași. Pentru că elevii nu au telefoane sau laptopuri, profesorii printează fișe de lucru și le trimit copiilor – Reporter de Iași

3.879 de vizualizări
Invatamantul online cu temele in plic / Foto: Reporter de Iasi
Un reportaj realizat de publicația Reporter de Iași în satele din județ arată o realitate dură: mii de copii nu au acces la internet, nu au telefoane sau laptopuri cu care să participe la ore. ”Din totalul elevilor de la țară, 30-40% au internet sau ceva tehnologie acasă, dar este atât de veche încât nu pot participa la lecții transmise online decât 10-20% dintre ei”, citați de profesorii locali.

Imaginile din satele ieșene sunt relevante: copii fără telefoane, care folosesc Nokia 3310 vechi de 15 ani, ținute permanent în priză pentru că bateriile sunt descărcate. N-au internet, n-au tablete, n-au laptopuri.

Profesorii din școlile de la țară printează fișe minimale și, o dată la câteva zile, trec pe la casele copiilor și le lasă în poartă.

În comuna Țibana, la 35 de km de Iași, cei mai mulți copii nu pot participa la orele online. “Nu avem telefoane”, spun doi copii de ciclu primar. O colegă de-a lor mai primește, din când în când, telefonul de la o soră mai mare. Nu acoperă orele zilnice. Alți doi copii se duc grăbiți spre școală, pentru a prinde fișele de teme. Nici ei nu pot arăta nimic atunci când sunt întrebați dacă au măcar telefoane.

În satul Domnița, aflat la intrarea în comună dinspre Iași, cifrele sunt relevante. Din 516 copii de la trei școli subordonate, sunt 450 în clasele 1-8, scăzându-i pe cei de la grădiniță. “Din 450 de elevi, niciunul nu deține dispozitivul lui personal. Mai primesc de la părinți telefoane vechi, să le folosească doar la ore, pe ici-colo mai există câte un calculator. În rest, nimic. Am făcut formele pentru 450 de tablete”, explică directorul școlii, Rodica Rusu

Citește mai mult pe G4Media.ro

Citește și:
INTERVIU Diana Bâscă, învățătoare într-o comunitate dezavantajată din Săcele: Din cei 30 de copii pe care-i am la clasa a II-a, doar șase se pot conecta la orele online. Anul trecut am făcut citire la telefon, când se ridică restricțiile va trebui să recapitulez din clasa I

3 comments
  1. Eu nu înțeleg în ce măsură le folosesc copiilor fișele alea de lucru puse în poartă. Material de studiu au: manualele. Au acolo și exerciții. Dacă ar putea fi autodidacți, manualul ar fi suficient. Dar nu sunt autodidacți, ca urmare și manualul și fișele aduse de profesor sunt inutile. Ei au nevoie de profesor, nu de fișe.

  2. Tocmai de aceea este necesara deschiderea scolii normal in semestrul al doilea. Sa speram ca vom avea un semestru al doilea fizic.

    1. Deciziile trebuie luate local, in functie de fiecare situatie in parte, pentru a proteja atat dreptul la sanatate cat si la educatie.
      In unele cazuri (de ex. elevii de liceu din marile orase, care sunt nevoiti sa se deplaseze cu transportul in comun, sunt cate 30-35 in clasa, invata in doua schimburi, iar parinti lor nu mai sunt chiar atat de tineri si de sanatosi…) este de preferat scoala online, daca numarul de infectari nu scade semnificativ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Criteriile pentru bursele elevilor au fost aprobate prin ordin de ministru / Elevii de clasa a V-a nu mai primesc burse de merit, iar pentru bursele de studiu și cele de ajutor social cererile se mai pot depune până la finalul lunii septembrie

Elevii de clasa a V-a nu mai primesc deloc burse de merit, potrivit ordinului de ministru nr. 5.379 din 7 septembrie 2022. Este vorba despre ordinul care reglementează criteriile generale…
Vezi articolul

Dezbaterea Edupedu.ro – World Vision România

Care este viitorul educației digitale? Daniel David, rector UBB și președintele Consiliului Rectorilor, și Mircea Miclea, fost ministru al Educației, discută marți, LIVE de la 15:50, despre digitalizare și formarea în universitate a viitorilor profesori

Educația digitală: cum trebuie să arate planul digitalizării învățământului? Ce competențe vom dezvolta, la ce nivel de studii și cum vom face formarea profesorilor? De ce educația digitală nu înseamnă…
Vezi articolul

Teste standardizate inițiale de evaluare a pierderilor de învățare, centre de vaccinare în școli, remediale pentru toți doritorii și clarificarea din timp a condițiilor de desfășurare a școlii – cerințele Consiliului elevilor pentru începutul noului an școlar

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a prezentat, vineri, cerințele pentru începerea noului an școlar, inclusiv desfășurarea de testări standardizate inițiale pentru a evalua pierderile de învățare, dotarea școlilor cu aparatura…
Vezi articolul