Școlile americane – pe cale să piardă sprijinul federal pentru securitate cibernetică, deși peste 80% dintre ele au fost afectate de atacuri sau alte incidente de acest fel în 2023-2024

84 de vizualizări
Foto: © Dan Grytsku | Dreamstime.com
Unitățile de învățământ din SUA sunt pe punctul să piardă sprijinul pe care îl oferă guvernul federal pentru asigurarea securității cibernetice, în condițiile măsurilor luate de Administrația Trump pentru reducerea costurilor, inclusiv prin suspendarea unei inițiative majore în domeniu, scrie Education Week.  

Potrivit sursei citate, în sistemul descentralizat de educație din SUA, guvernul federal joacă un rol important în distribuirea de resurse pentru ca școlile să fie protejate în fața atacurilor cibernetice, lansate adesea de persoane aflate în afara SUA. 

Dar, arată EdWeek, Departamentul Educației din guvernul federal, a cărei închidere a fost solicitată de președinte, a suspendat cel puțin temporar activitățile unui consiliu de coordonare pentru siguranță cibernetică în școli. Acest consiliu, ce reunea reprezentanți ai agențiilor federale, ai departamentelor pentru educație din statele americane, ai școlilor și ai companiilor de tehnologie, coordona răspunsurile la amenințări și atacuri cibernetice asupra școlilor.

Potrivit publicației menționate, experții în securitate cibernetică școlară sunt îngrijorați, acum, de modul cum vor fi afectare rețelele de distribuire a informațiilor între sistemele școlare, care le ajută pe acestea să rămână cu un pas înaintea autorilor de atacuri și să prevină scurgerile de date.

  • Este citat un expert IT școlar din Oklahoma, Jun Kim, potrivit căruia „școlile sunt ținte bogate (…), avem nevoie de acel sprijin (federal – n.red.) așa încât, atunci când suntem atacați, [agențiile federale] să aibă resurse și oameni să vină în ajutor, să te repui pe picioare mai repede”. 

Potrivit EdWeek, viitorul unui alt for, Centrul Multi-Statal de Analiză și Partajare a Informațiilor, for central ce oferă resurse în domeniul securității cibernetice pentru guvernele statale și locale din SUA, este de asemenea sub semnul întrebării, în condițiile în care o organizație non-profit implicată în operarea acestuia se confruntă cu tăierea finanțării asigurate de Departamentul pentru Securitate Internă. 

Expertul menționat, Jun Kim, spune că în acest domeniu „școlile sunt izolate. Avem nevoie de sprijinul și informațiile și instruirea oferite de aceste organizații mari, pentru a ne păstra implicarea, pentru a ne dezvolta politicile, pentru a identifica pericolele emergente și pentru a produce unele strategii”. 

  • Dar, arată EdWeek, citând și alți experți, reducerile de personal de la Departamentul Educațeii și de la Agenția pentru securitate cibernetică ar putea perturba în mod serios capacitatea școlilor de a răspunde și de a-și reveni în urma unor atacuri cibernetice, într-un moment în care unitățile școlare au nevoie de chiar mai mult ajutor pentru a face față amenințărilor existente. 

Este citat și un raport din 2022 potrivit căruia, din cauza atacurilor informatice, districtele școlare americane au pierdut între 50.000 de dolari și 1 milion de dolari per atac, iar timpul în care învățarea a fost afectată a fost de la 3 zile până la 3 săptămâni.

Iar un alt raport menționat în articol, raport publicat în martie a.c., arată că 82% dintre școlile americane au fost afectate de un incident cibernetic între iulie 2023 și decembrie 2024.

Foto: © Dan Grytsku | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie: Primul tur al alegerilor prezidențiale trebuie reluat, în condiții de legalitate deplină. CCR trebuie să-l scoată azi de pe buletinele de vot pe cel care ar fi trebuit să fie beneficiarul acestui complot, iar procuratura trebuie să extindă cercetările. Georgescu este un trădător de țară, antrenat, lansat și susținut în luptă de ruși

Remus Pricopie, rectorul SNSPA, face apel la instituțiile statului să reia primul tur al alegerilor prezidențiale, „în condiții de legalitate deplină”. „Federația Rusă a pus la cale o lovitură de…
Vezi articolul

Profesoara Silvia Mușătoiu îi răspunde ministrului Daniel David: Creșterea normei didactice de predare este o improvizație. Ce înseamnă calitatea unei ore când ai un profesor titular pe o disciplină, deci calificat, dar care predă altă disciplină?

Silvia Mușătoiu, profesoară de Matematică la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București, îi răspunde ministrului Daniel David, după ce acesta a declarat recent că „structura resursei umane arată bine”, având…
Vezi articolul

Cine este Natalia Intotero, actuala ministră a Culturii în Guvernul Ciolacu 2: învățătoare, apoi profesoară de limba română și engleză, directoare de liceu și consilier local, județean, parlamentar la al patrulea mandat și ministru a treia oară

Natalia Elena Intotero, deputat PSD de Hunedoara la al patrulea mandat, a fost numită ministră a Culturii în Guvernul Ciolacu 2. Cu o carieră politică de peste 20 de ani,…
Vezi articolul

PSD se opune grădiniței cu predare doar în limba maghiară la Huedin, proiect propus de primarul PNL / Pesediștii vor ca de investiția guvernului maghiar să beneficieze toți copiii orașului indiferent de naționalitate

Președintele PSD Huedin, Oana Goga, declară că salută finalizarea investiției Guvernului Ungariei în infrastructură școlară, respectiv un nou sediu modern, o nouă grădiniță în orașul Huedin, dar spune că speră…
Vezi articolul

București: 8.307 elevi din învățământul de stat și 219 din privat nu au dispozitive pentru învățarea online. Manea: Am rugat primăriile să achiziționeze unitar la nivelul unui sector o platformă educațională și să doteze laboratoare multimedia

În București, 8.307 elevi din învățământul de stat (3,6%) și 219 din învățământul particular (adică 1,17%) nu au dispozitive pentru învățarea online, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar adjunct Maria…
Vezi articolul