Sondaj Digitaliada: Ce instrumente digitale au folosit mai mult profesorii și elevii după suspendarea cursurilor față în față

8.224 de vizualizări
Foto: Pixabay.com

Zoom, WhatsApp, Google Classroom și Facebook sunt cele mai folosite resurse în predarea la distanță, pe perioada suspendării cursurilor, potrivit unui studiu Digitaliada, derulat de Fundația Orange cu ajutorul Cult Market Research în prima parte a perioadei de suspendare a cursurilor față în față, potrivit unui comunicat de presă.

  • Studiul s-a desfășurat în rândul profesorilor și elevilor care nu fac parte din proiectul Digitaliada, hub online de învățare al fundației menționate. Potrivit comunicatului, la cercetarea desfășurată în perioada 28 martie-8 aprilie au participat 603 elevi, profesori și părinți. O treime dintre profesori predau matematică, iar o cincime sunt învățători. 57% dintre elevi și 52% dintre profesori sunt din mediul urban.

Ce platforme au spus că folosesc cel mai mult participanții la sondaj:

  • Zoom – 21%
  • WhatsApp – 23%
  • Google Classroom – 13%
  • Facebook – 11%

36% dintre profesorii și directorii participanți au spus că au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale. Cel mai menționat curs de utilizare: CRED, urmat de webinarii.

Doar unul din cinci profesori (22%) declară că folosea laptopul înainte de suspendarea cursurilor, iar 19% – proiectoare video. Doar unul din zece utiliza site-uri și platforme digitale. Doar 7% apelau la manuale digitale în activitatea de clasă.

Fundația Orange prezintă date și în privința secțiunilor din platforma Digitaliada:

  • Cel mai frecvent, elevii folosesc platforma pentru Matematică (83%)
  • Urmază Limba și literatura română (75%) și Limbi străine (51%).
  • Peste 30% dintre elevi folosesc platforma și la Istorie, Biologie, Geografie sau Fizică.
  • 645 de școli și peste 3.900 de profesori și 16.500 de elevi folosesc secțiunea Învățare și testare online, lansată de Digitaliada la sfârșitul anului 2019.


1 comment
  1. MOODLE!!! (moodle.org)
    E mai complex de instalat si configurat, dar cu un pic de vointa se pot gasi voluntari in IT care ar putea pune la punct o infrastructura pentru mai multe scoli si sa dea drumul la teaba.
    Dupa ce se instaleaza si configureaza cum trebuie e mai valabil decat solutiile prezentate si se poate extinde inclusiv pentru activitatea de dupa (toamna, iarna).
    Ca si consecinta s-ar scoate usor micile „afaceri” de tip catalog online si s-ar putea automatiza maijoritatea proceselor care incumba atat de mult timp cadrelor didactice.
    Lasati povestile caci e nevoie doar de vointa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Ghidul de finanțare din programul Microbuze electrice pentru transportul elevilor al Ministerului Mediului, publicat în Monitorul Oficial. Consiliile Județene pot depune proiecte începând cu 8 septembrie

Ghidul de finanţare pentru Programul Microbuze electrice pentru transportul elevilor cu un buget de 300 de milioane de lei, finanţat de Ministerul Mediului prin Administraţia Fondului pentru Mediu, a fost…
Vezi articolul
Invatatoare in fata elevilor la clasa, in scoala / Foto: Dreamstime.com

Precizările Ministerului Educației referitoare la bursa socială medicală: Nu se acordă la grădiniță. La școală, părinții nu trebuie să aleagă între bursa medicală și drepturile pentru CES

La începutul anului școlar, mai mulți părinți ne-au cerut informații suplimentare legate de bursele sociale medicale, dacă se acordă la grădiniță și dacă părinții trebuie să aleagă între bursa medicală…
Vezi articolul

VIDEO „Ce conține vaccinul? Să nu mai fiu tristă, să nu mai fie școala online. Vaccinul înseamnă să mă bucur de copilărie” – mesajul unui copil în campania de comunicare privind importanța vaccinării pentru revenirea la normalitate și la școala fizică

Revenirea la normalitate înseamnă întoarcerea la școala fizică, pe terenul de joacă împreună cu colegii și în sălile de clasă fără mască. Este mesajul transmis de o elevă în cadrul…
Vezi articolul

CNCD se autosesizează după ce Ministerul Educației a menținut pentru minoritari examenul de română la admiterea la facultate. Asztalos: În cazul câtor etnici români în funcții publice reflectă BAC-ul nivelul de stăpânire a limbii române?

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării se autosesizează în problema examenului de limba română pe care Ministerul Educației le permite universităților să îl organizeze pentru absolvenții minoritari care vor să dea…
Vezi articolul