Sondaj Digitaliada: Ce instrumente digitale au folosit mai mult profesorii și elevii după suspendarea cursurilor față în față

8.125 de vizualizări
Foto: Pixabay.com

Zoom, WhatsApp, Google Classroom și Facebook sunt cele mai folosite resurse în predarea la distanță, pe perioada suspendării cursurilor, potrivit unui studiu Digitaliada, derulat de Fundația Orange cu ajutorul Cult Market Research în prima parte a perioadei de suspendare a cursurilor față în față, potrivit unui comunicat de presă.

  • Studiul s-a desfășurat în rândul profesorilor și elevilor care nu fac parte din proiectul Digitaliada, hub online de învățare al fundației menționate. Potrivit comunicatului, la cercetarea desfășurată în perioada 28 martie-8 aprilie au participat 603 elevi, profesori și părinți. O treime dintre profesori predau matematică, iar o cincime sunt învățători. 57% dintre elevi și 52% dintre profesori sunt din mediul urban.

Ce platforme au spus că folosesc cel mai mult participanții la sondaj:

  • Zoom – 21%
  • WhatsApp – 23%
  • Google Classroom – 13%
  • Facebook – 11%

36% dintre profesorii și directorii participanți au spus că au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale. Cel mai menționat curs de utilizare: CRED, urmat de webinarii.

Doar unul din cinci profesori (22%) declară că folosea laptopul înainte de suspendarea cursurilor, iar 19% – proiectoare video. Doar unul din zece utiliza site-uri și platforme digitale. Doar 7% apelau la manuale digitale în activitatea de clasă.

Fundația Orange prezintă date și în privința secțiunilor din platforma Digitaliada:

  • Cel mai frecvent, elevii folosesc platforma pentru Matematică (83%)
  • Urmază Limba și literatura română (75%) și Limbi străine (51%).
  • Peste 30% dintre elevi folosesc platforma și la Istorie, Biologie, Geografie sau Fizică.
  • 645 de școli și peste 3.900 de profesori și 16.500 de elevi folosesc secțiunea Învățare și testare online, lansată de Digitaliada la sfârșitul anului 2019.
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
  1. MOODLE!!! (moodle.org)
    E mai complex de instalat si configurat, dar cu un pic de vointa se pot gasi voluntari in IT care ar putea pune la punct o infrastructura pentru mai multe scoli si sa dea drumul la teaba.
    Dupa ce se instaleaza si configureaza cum trebuie e mai valabil decat solutiile prezentate si se poate extinde inclusiv pentru activitatea de dupa (toamna, iarna).
    Ca si consecinta s-ar scoate usor micile “afaceri” de tip catalog online si s-ar putea automatiza maijoritatea proceselor care incumba atat de mult timp cadrelor didactice.
    Lasati povestile caci e nevoie doar de vointa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

A doua săptămână de școală începe cu 305 școli în scenariul roșu, unde toți elevii fac cursuri online, anunță Ministerul Educației. Instituția nu prezintă, sistematic, scenariul în care sunt 91 de unități de învățământ

În total, 305 școli se află astăzi în scenariul roșu, ceea ce înseamnă predare exclusiv online, cu 7 unități de învățământ în minus față de vineri. De asemenea, în scenariul…
Vezi articolul

Suedia, țara cu peste 1.500 de morți din cauza COVID-19, nu a închis școlile și grădinițele. Educatoare româncă în Stockholm: Au calculat că 25% din personalul din spitale ar fi blocat, dacă ar trebui să stea acasă cu copiii care nu mai pot veni la școală sau la grădiniță

Suedia este țara europeană care încă nu a închis școlile și grădinițele. Au o rată foarte mare de decese și îmbolnăviri de COVID-19 – la ora publicării acestui articol erau…
Vezi articolul