Sorin Cîmpeanu a încercat să nuanțeze declarația prin care a calificat drept “grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care cereau prelungirea dezbaterii legilor Educație și susține că „Nu este nimic rău să fie format un grup de interese”

551 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Liviu Chirica
„Nu este nimic rău să fie format un grup de interese. Interesele sunt multe și sunt majore atunci când este vorba despre educație, este normal să fie exprimate, este absolut în regulă”, a fost replica ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, când i-a fost amintit că i-a calificat drept „grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care au cerut public prelungirea perioadei de dezbatere pe legile educației. Declarațiile ministrului au avut loc în cadrul unei intervenții la Digi24.
  • O scrisoare deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, a fost adresată public ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru modificarea radicală a proiectelor de Legi ale educației și prelungirea perioadei de dezbatere publică.
  • Amintim că Sorin Cîmpeanu a lansat în dezbatere publică legile Educației, de importanță capitală pentru dezvoltarea societății, în plină perioadă de concedii: pe 13 iulie 2022, cu dată finală ieri, 24 august 2022.

„Nu este niciun scandal, cu atât mai puțin un scandal uriaș, este o opinie normală, exprimată de un grup de personalități care solicită o prelungire de dezbatere. Această solicitare a fost înregistrată și am răspuns: nu poate fi prelungită dezbaterea din mai multe motive”, a spus ministrul.

Acesta a mai menționat că nu toți semnatarii sunt implicați direct în învățământ: „Am spus doar că nu toți semnatarii grupului sunt implicați direct în procesul de învățământ, foarte puțin dintre ei sunt. Nu vreau contest sub nicio formă personalitatea remarcabilă a multora dintre semnatari, dar totuși sunt 100, cum ați spus dumneavoastră”.

  • Precizăm că, în declarația pentru Hotnews, Sorin Cîmpeanu nu a făcut nicio referire la implicarea directă sau indirectă a celor 100 de semnatari în procesul de învățământ. De asemenea, în ieșirea de la postul de televiziune Euronews nu a spus dacă semnatarii sunt sau nu implicați direct în învățământ.
  • La întrebarea Edupedu.ro, ministrul a declarat că „99,7% din profesori nu au solicitat acest lucru. O să merg pe punctul de vedere al celor care sunt mai mulți”. Declarațiile integrale pe subiect, făcute în cadrul dezbaterii publice pe legea învățământului superior.

Sorin Cîmpeanu: Nu este niciun scandal, cu atât mai puțin un scandal uriaș, este o opinie normală, exprimată de un grup de personalități care solicită o prelungire de dezbatere. Această solicitare a fost înregistrată și am răspuns: nu poate fi prelungită dezbaterea din mai multe motive. Dacă sunt de interes, pot să le reiau. Legea 52 este o lege clară și pentru Ministerul Educației, și pentru oricine altcineva. Are niște termene. Termenele au fost respectate: 43 de zile. Dezbaterea nu se încheie aici. Propunerile care doresc să fie formulate pot fi făcute în continuare. Am spus că s-a încheiat perioada de dezbatere organizată de către Ministerul Educației, 43 de zile, 75 de dezbateri. A existat posibilitatea pentru oricine să se exprime în cadrul acestor dezbateri. Rezultatul dezbaterilor nu a fost formal, el a fost anunțat după cele mai multe dintre aceste dezbateri, cu privire la propunerile care au fost reținute și care vor face parte din proiectul legii.

Moderatoare: Am văzut răspunsul dumneavoastră în urma acestei scrisori semnate de profesori profesor universitar, scriitori, rectori, istorici. Și dumneavoastră ați vorbit, în replică, „despre un grup de interese”. Despre ce interese este vorba și ale cui?

Sorin Cîmpeanu: Nu este nimic rău să fie format un grup de interese. Interesele sunt multe și sunt majore atunci când este vorba despre educație, este normal să fie exprimate, este absolut în regulă. Am spus doar că nu toți semnatarii grupului sunt implicați direct în procesul de învățământ, foarte puțin dintre ei sunt. Nu vreau contest sub nicio formă personalitatea remarcabilă a multora dintre semnatari, dar totuși sunt 100, cum ați spus dumneavoastră. M-am raportat la cele 21 de mii de cadre didactice din învățământul superior, ca să nu vorbesc de cei aproape 200 de mii de profesori din preuniversitar. Proporția nu este foarte semnificativă, dar punctul de vedere al oricărui intelectual, al oricărei persoane dorește să se exprime este foarte important și este analizat, doar că nu vei putea, pe baza unei dezbateri, să ții cont de propuneri care sunt antagonice de foarte multe ori”.

Citește și:
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, îi califică drept „grup de interese” pe cei 100 de intelectuali care au cerut public prelungirea perioadei de dezbatere pe legile educației
BREAKING Scrisoare deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, care îi cer ministrului Educației “consultarea reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților”, reanalizarea proiectelor de legi ale educației și prelungirea perioadei de dezbateri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bugetarii care au salariul brut peste 10.000 de lei nu vor mai primi vouchere de vacanță, indemnizație pentru vacanță sau pentru hrană, spune Ministrul Finanțelor, care invocă nevoia de “asigurare a unui salariu decent pentru profesori”

Ministrul de finanțe, Marcel Boloș, a anunțat că o măsură de reducere a cheltuielilor la buget este tăierea voucherelor de vacanță pentru salariații de la buget care au peste 10.000…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre noile teste anuale de alfabetizare funcțională: Vom avea informația încă din școala primară și gimnazială în fiecare an, cât să facem intervențiile necesare, să nu mai avem 40% dintre elevi care nu sunt la nivelul funcțional pentru PISA / Ministerul pe care-l conduce are aceste date din 2012 și niciodată nu le-a folosit

Testarea anuală a „alfabetizării funcționale” a elevilor este prevăzută în proiectul legii învățământului, varianta Deca, iar rezultatele la aceste testări nu vor fi folosite pentru a pune note în catalog,…
Vezi articolul